Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Hvor lang tid tar det fra man har bestilt ringer til man får dem ferdig gravert? Noen som vet sånn ca.?
Arkana Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Vi fikk også vite maks en uke, det tok vel 4-5 dager tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 når vi graverte forlovelses ringene fikk vi de dagen etter... men det spørs kansje lit ann på type metall, skrift osv??? ringene våre er av gult gull...
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Ok, takk for svar! Mao har vi ikke dårlig tid
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Vi bestilte våre en fredags ettermiddag, sånn ca kl tre-halv fire, og på slaget ti morgenen etter ringte damen på Bjørklund og sa at ringene hadde kommet, ferdig gravert og i riktig str.
Night Owl Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Heh, til oss sa de også at det tok max en uke. En mnd senere hadde vi fortsatt ikke fått de tilbake. Etter det jeg opplevde ville jeg i alle fall hatt litt tid på meg...
Mies Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Det kommer ann på når du skal ha de gravert, noen gravører får køer i høytiden, slik at det lønner seg å lage avtaler på forhånd! Jeg har akkurat fått min (våre) ringer (griiiisefine), og de skal når det nærmer seg graveres til bruk for bryllupet (fungerer som forlovelserringer nå). Smykkedesigneren min forklarte at den gravøren hun annbefaler (har graverer for hånd, et poeng for meg) Kan fort få noen ukers kø om sommeren. Planen er å ringe han om ett år og lage avtale, og så levere inn ringen to uker før. Alltid lurt å avtale alt slikt på forhånd, så slipper man stress på slutten Endret 9. mai 2006 av Mies
tuji Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Hvis du bestiller nye ringer med gravering, går det ganske fort. Har du derimot ringer som skal leveres inn tar det lenger tid. I gullsmeden der jeg jobbet sendte vi bud til gravøren hver fredag, og fikk varene tilbake fredagen etter. Så hvis du kom en lørdag, fikk du ikke ringene tilbake før to uker etter. Skjønner du? Så det er forskjellig fra gullsmed til gullsmed. Noen har utstyr til å gravere i butikken også.
Brudesløret Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 I våre ringer hadde de inngravert feil dato, så disse måtte bestilles opp på nytt. Så det kan være greit å ha litt tid på seg i tilfelle....
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #11 Skrevet 10. mai 2006 Hos oss trengte de to uker fordi vi skulle rette str på en av dem og rodere dem begge.
Krista83 Skrevet 10. mai 2006 #12 Skrevet 10. mai 2006 Noen steder har de gravører på verkstedene i butikken. Da jeg jobbet hos Bjørklund sendte vi post hver dag og ved gravering tok det ikke mange dagene før vi fikk ringer tilbake. Om det skal håndgraveres tar det lenger tid enn om det skal graveres med laser.
Furstina Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Hos oss ville de ha ringarna minst två veckor i förväg för att vara säkra på att de hann gravera (skickades varje torsdag eller nåt sånt). När vi kom in för att lämna ringarna tre veckor före avresan till bröllopet då gick det inte! Gravören var på semester i hela juli och vi kunde få dem i slutet på augusti kanske... Vi ringde till en guldsmed i den norska stad vi gifte oss i - och ja, det var inga problem, de graverade de på några timmar åt oss! Allt ros till dem! Dock blev det en annan stil i gravyren men det är det ju bara vi som ser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå