Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal overføre penger til utlandet, men har ikke fått med IBAN/SWIFT nummer og personen er ikke å nå. Er det noen mulighet for at jeg kan finne ut av dette selv? Er numrene spesielt til hver enkelt lokal avdeling, eller er det til bank-"merket"? (Fx: alle Nordea banker har samme adresse?)

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Her i UK er i hvertfall de nummerene bank-spesifikke, dvs det er min banks adresse her i byen det er registert på. Du må ha det nummeret skal pengene komme fram.

Skrevet

vet du banken du skal sende til, kan du kontakte dem og får det fra dem.

Gjest -eline-
Skrevet

Sikker på at du ikke har fått det forresten? Selve kontonummeret her borte er feks. kortere enn hjemme, de 5 første nummerene i kontonummeret mitt er sort-code/Iban/swift og selve kontonummeret mitt er 8 sifre.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal overføre penger til utlandet, men har ikke fått med IBAN/SWIFT nummer og personen er ikke å nå. Er det noen mulighet for at jeg kan finne ut av dette selv? Er numrene spesielt til hver enkelt lokal avdeling, eller er det til bank-"merket"? (Fx: alle Nordea banker har samme adresse?)

Hør med banken. Skandiabanken klarte å finne riktig swift-code for meg, når jeg bestilte noe fra en stor irsk sykkelsjappe.

Gjest Gjest
Skrevet
vet du banken du skal sende til, kan du kontakte dem og får det fra dem.

Nei, aner ikke hvilken hun bruker dessverre. Dvs, jeg vet det er Nordea, men ikke hvilken.

Sikker på at du ikke har fått det forresten? Selve kontonummeret her borte er feks. kortere enn hjemme, de 5 første nummerene i kontonummeret mitt er sort-code/Iban/swift og selve kontonummeret mitt er 8 sifre.

Ja, sikker. Jeg fikk det på en fellesmail sendt ut til flere svensker - og meg som eneste norske. Og neida, det er ikke noe fiffig epost-lureri altså! :ler:

Jeg får vel bare forsøke å hute tak i dama igjen. Har sendt både epost og SMS. Skulle tro hun var keen på å få pengene, men den gang ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...