Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

eehhhh! Kvinnens ansvar å ta abort???

Den er litt drøy.

Det burde aldri være et krav for en kvinne å ta en abort!

Her har begge to frivillig hatt sex, begge to var klar over hva konsekvensene kunne bli, begge hadde ansvar.

Det er jo som å komme inn i naboens hus, søle vann over hele gulvet sammen med naboen, uten å tørke opp igjen. Da kan man ikke etterpå komme å kreve at naboen skal fjerne gulvet fordi det har blitt råttent. ok, litt dårlig eksempel.

Men, det jeg mener her, er jo at å ta en abort.. er jo faktisk et ikke så lite inngrep. Det er snakk om full narkose, og både psykiske og fysiske plager etterpå. Føles ihvertfall SIKKERT ikke bedre om kvinnen tar en abort bare for å være grei mot en kar.

Det er greit at dere snakker om menns rettigheter her, og at kvinnen også hadde skyld og at det burde være likestilling for begge parter.

Men å se i flere debatter hvor urettferdig folk synes det er at kvinnen har førsterett til å bestemme over sin egen kropp og har bestemmelses rett over abort, og kan gjøre som hun vil, synes jeg er HELT fullstendig bak mål! Ikke at jeg ser det så mye her, men små antydninger og har sett det flere steder ellers om denne "urettferdigheten og mangel på likestilling" i forhold til dette.

Det er faktisk slik at kvinner er bygd på denne måten fra naturens side, tro det eller ei :ironi: Vi blir faktisk gravide, og denne babyen ligger da i vår mage, merkelig nok. Det er ikke noe kvinnekroppen gjør for å irritere kåte menn på byen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
P-pillen svikter ikke, såsant den er tatt riktig. De tilfellene hvor graviditet oppstår, er når pille er glemt eller kvinnen har hatt omgangssyke e.l. som gjør at pillen ikke får gjort sin virkning i kroppen.

Hmmm, hvor vet du dette fra da??

OG hvorfor har jeg da opplevd å være overraskende gravid TO ganger MENS jeg har tatt mine piller hver morgen til samme tid, uten å være hverken syk eller annet?

OG - man kan faktisk måle etter hormonene i blodet for å se at man har tatt pillen også - noe som i mine tilfeller ble gjort begge gangene........

(men jeg har altså nydelige barn som jeg absolutt ikke ville være uten...)

Jeg vet også om flere som har opplevd dette så å si at pillen er trygg er vel ikke helt reelt - den er nesten trygg.... Det eneste som er helt trygt som prevansjon er avholdenhet.......

:ler:

Skrevet (endret)

Det er klart denne mannen selv har et ansvar for å beskytte seg. Å si noe annet blir helt latterlig. Ingen blir "lurt" til å være far, da må de i såfall ikke ha lært at sex fører til graviditet. Å stole på det en tilfeldig person på byen sier, eller en eks for den saks skyld, blir litt naivt. Særlig en eks-kjæreste, som kanskje ikke ønsket å avslutte forholdet, og som er desperat nok til å ty til skitne knep i den tro at man kan beholde en mann. Donna, dine to kamerater har nok væt temmelig navie selv om det er lett å dytte all skyld over på damene i ettertid.

Hva om man får HIV da? Man blir ikke friskere av å gå rundt å si: "jammen h*n SA h*n ikke hadde HIV, jo". Man har SELV et ansvar for å beskytte seg mot både sykdom og uønsket graviditet.

Endret av Caramba
Gjest gjest1
Skrevet
Selvsagt gir jeg kvinnene skylden når slikt skjer med overlegg. Jeg kan ikke si sikkert at det er det som er skjedd i dette tilfellet - men det er skjedd i to tilfeller som jeg selv har sett på nært hold - så det er faktisk vanligere enn dere kanskje skulle tro. Men mannen virker tross alt troverdig når han sier at han vil sette søkelyset på dette og prøve å få til en lovendring. Han har ikke fraskrevet seg farskapet - men betalt det han skyldte.

Selvsagt kan man si at mannen var dum - noe han helt sikkert vet selv og kommer til å angre resten av livet sitt. Men det gir så absolutt ikke støtte til disse kvinnene uansett - det finnes overhodet ingen formildende omstendigheter.

Men utifra det som står der, som er det eneste vi har å forholde oss til, sa hun ikke at hun brukte prevensjon og han forsikret seg heller ikke om det. Det er uansett uansvarlig å ikke bruke kondom på ONS.

Jeg er helt enig i at det er forferdelig galt av en kvinne å si at hun går på p-piller når hun ikke gjør det. Men her opplyste ikke kvinnen om at hun gikk på p-piller en gang.

Gjest regine
Skrevet

Og jeg syns det er helt idiotisk å godta at en mann IKKE har ansvar for å beskytte seg selv mot konsekvensene av sex! :overrasket: Han skal man liksom "forstå"???

En mann som går på byen, finner seg ei dame som han ender i køya med og som IKKE bruker kondom, han må faktisk innse at det kan få konsekvenser!!!!!!

Gjør han ikke det er han en komplett idiot i mine øyne!

Dersom en person ikke ønsker å bli gravid - om dette er en mann eller en dame - så sørger vedkommende for å ta ansvar for seg selv! H*n kommer ikke etterpå og sutrer fordi den andre ikke tok ansvar!!!

Det er lavmål - og det er også lavmål i de tilfellene Donna mener mannen har blitt "lurt". Nei -han har ikke det, han har derimot unnlatt å ta ansvar for sine egne handlinger!!!!

Dessuten skjønner ikke jeg hvordan verken menn eller kvinner overhode TØR å ha ONS uten kondom, personlig vil jeg heller ha en unge enn HIV......

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet
Og jeg syns det er helt idiotisk å godta at en mann IKKE har ansvar for å beskytte seg selv mot konsekvensene av sex!  :overrasket: Han skal man liksom "forstå"???

En mann som går på byen, finner seg ei dame som han ender i køya med og som IKKE bruker kondom, han må faktisk innse at det kan få konsekvenser!!!!!!

Gjør han ikke det er han en komplett idiot i mine øyne!

Dersom en person ikke ønsker å bli gravid - om dette er en mann eller en dame - så sørger vedkommende for å ta ansvar for seg selv! H*n kommer ikke etterpå og sutrer fordi den andre ikke tok ansvar!!!

Det er lavmål - og det er også lavmål i de tilfellene Donna mener mannen har blitt "lurt". Nei -han har ikke det, han har derimot unnlatt å ta ansvar for sine egne handlinger!!!!

Dessuten skjønner ikke jeg hvordan verken menn eller kvinner overhode TØR å ha ONS uten kondom, personlig vil jeg heller ha en unge enn HIV......

Da bør vel kvinnene og ta konsekvensen og slutte å ta abort. De burde jo visst at et samleie kan føre til graviditet? Det er langt ifra at alle ufrivillige graviditeter som skyldes prevensjons-svikt.

Gjest regine
Skrevet
Da bør vel kvinnene og ta konsekvensen og slutte å ta abort. De burde jo visst at et samleie kan føre til graviditet? Det er langt ifra at alle ufrivillige graviditeter som skyldes prevensjons-svikt.

og det betyr????

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet

Sakset fra linken/ avisen: "Mannen gjorde det klart at han før han gikk til sengs med barnets mor, hadde gjort det klart at han ikke ønsket barn. Han mente at hun ut fra dette måtte ha forstått at hun burde beskytte seg. Selv brukte han ikke prevensjon. – Hvorfor tok hun ikke ansvar? spurte han i retten."

At HUN måtte beskytte SEG?? Hva med å beskytte seg selv mot alskens uhumskheter som ikke er barn?? Etter alt han visste kunne hun hatt HIV! Hva med å ta ansvar for seg selv??? Er man med på leken må man faktisk tåle steken! Det er faktisk bare å træ på en kondom!! Å bli "lurt" slik er kun ens egen dumhet!!

Jeg synes overhode ikke synd på denne mannen, uansett om hun lurte ham eller ikke. Hvor dumme kan dere menn egentlig bli? Som skrevet tidligere: TRÆ PÅ KONDOM!! Da har dere gjort deres!;)

Gjest gjest1
Skrevet
Som jeg skrev i et tidligere innlegg så vet jeg ikke hva som var tilfellet her - og snakker om slike tilfeller generelt. Og jeg kjenner personlig to menn som er blitt "lurte" av kvinner som ønsket å bli mødre. Dette var kvinner som disse mennene hadde hatt et til og fra forhold til og som hele tiden har gått på p-piller. Plutselig så kutter de pillen - får mannen til sengs mens de bedyrer at de fortsatt går på p-piller ... I begge tilfellene blir kvinnene gravide den kvelden og mennene må betale for barna i 18 år framover.

Det finnes nemlig slike kvinner - flere enn du kan tenke deg, mysan ...

Tilfellet i artikkelen vet jeg som sagt ikke noe mer enn det som står der - men det er faktisk ikke utenkelig at det samme er skjedd der. Man kan ikke regne alle kvinner som uskyldige selvom man er kvinne selv ...

Jeg vet at de finnes - men de to du nevner her hadde som du sier et til-og-fra forhold til sine barnefedre.

Jeg tror lista ligger litt høyere for de fleste når det gjelder å bli gravid med en mann de overhodet ikke kjenner, for så å presentere regninga for ham etterpå.

Men det er klart, det finnes idioter på begge sider - både menn og kvinner.

Men hun sier nå selv at hun trodde hun var beskyttet, og jeg kjnner ikke dama så jeg vet ikke om hun er troende til å juge om det, eller å skaffe seg et barn med en fyr hun ikke kjenner. Så jeg lar tvilen komme tiltalte til gode, og lar mannen ta blemma sjøl. HUN trodde hun var beskyttet, han hadde ubeskyttet sex på sin side. Han tok sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...