Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet
Det trenger ikke nødvendigvis å gå så hardt utover barnet. Det finnes så mange flotte, snille, omsorgsfulle mannfolk som ikke har noe i mot at dama har barn fra før.

Men hvorfor kan hun da ikke heller velge en av disse mennene som far til sitt barn?

Jeg sier nok engang at jeg synes sånne kvinner er så patetiske at jeg har store problemer med å ta de seriøst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hvorfor kan hun da ikke heller velge en av disse mennene som far til sitt barn?

Jeg sier nok engang at jeg synes sånne kvinner er så patetiske at jeg har store problemer med å ta de seriøst.

Hvordan iallverden vet du at det er det som har skjedd? Kjenner du henne?

Skrevet

Nei, si det.

Det er jeg enig i. Det er patetisk å lure noen på denne måten. Men det er like patetisk Å LA seg lure slik.

Det inntrykket jeg sitter med er at du gir kvinnene all skyld, men det skal tross alt to til for å danse sengevalsen.

Gjest Donna
Skrevet
Det er jeg enig i. Det er patetisk å lure noen på denne måten. Men det er like patetisk Å LA seg lure slik.

Det inntrykket jeg sitter med er at du gir kvinnene all skyld, men det skal tross alt to til for å danse sengevalsen.

Selvsagt gir jeg kvinnene skylden når slikt skjer med overlegg. Jeg kan ikke si sikkert at det er det som er skjedd i dette tilfellet - men det er skjedd i to tilfeller som jeg selv har sett på nært hold - så det er faktisk vanligere enn dere kanskje skulle tro. Men mannen virker tross alt troverdig når han sier at han vil sette søkelyset på dette og prøve å få til en lovendring. Han har ikke fraskrevet seg farskapet - men betalt det han skyldte.

Selvsagt kan man si at mannen var dum - noe han helt sikkert vet selv og kommer til å angre resten av livet sitt. Men det gir så absolutt ikke støtte til disse kvinnene uansett - det finnes overhodet ingen formildende omstendigheter.

Gjest Gjest
Skrevet
Han har ikke fraskrevet seg farskapet - men betalt det han skyldte.

Selvsagt kan man si at mannen var dum - noe han helt sikkert vet selv og kommer til å angre resten av livet sitt. Men det gir så absolutt ikke støtte til disse kvinnene uansett - det finnes overhodet ingen formildende omstendigheter.

Hva var det han ble dømt til fengselsstraff for i 1998? Og hvorfor er han på nytt i rettssalen nå?

Mener du virkelig at han skal slippe all skyld i denne saken bare fordi damen også var dum???

Skrevet

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Gidder man ikke å bruke kondom for å unngå graviditet (og sykdommer) så er det en bare en selv å skylde på når noe slike uønskede ting oppkommer.

Donna: Du vet overhodet ingenting om hennes motiver! Kan godt hende at det aller siste hun ønsket var en graviditet. Og selv om hun ikke ønsket å bli gravid, så kan det hende hun ikke klarte å ta abort. Ikke alle som klarer det. Uansett så er det ikke hennes feil alene. Du har bare ikke ONS uten å bruke kondom: Selv om kvinnen sier hun tar p-piller. P-piller er ikke sikker prevensjon og det beskytter heller ikke mot sykdommer.

Det eneste tilfelle man kan snakke om kvinner som lurer menn er når de stikker hull i kondomene; alt annet er egen skyld.

Gjest gjesta
Skrevet

Det er jo ganske enkelt. Moren bruker prevansjon for å hindre at hun blir gravid, og faren bruker prevansjon for å hindre at han skal bli far.

Man ikke ha sex og så furte i ettertid på at man skal ha barn. Dette er jo fatisk noe alle vet at kommer av sex.

Skrevet (endret)
Det er jo ganske enkelt. Moren bruker prevansjon for å hindre at hun blir gravid, og faren bruker prevansjon for å hindre at han skal bli far.

Man ikke ha sex og så furte i ettertid på at man skal ha barn. Dette er jo fatisk noe alle vet at kommer av sex.

:Nikke:

Endret av Latee
Gjest Gjest
Skrevet

æsj, menn må være flinkere til å tre på kondom også, er et 50/50 ansvar her mener jeg.

Når det gjelder ONS syns jeg det er håreisende at folk har det uten bruk av kondom! :overrasket:

For en ting er ihvertfall sikkert, man har ansvar for egen helse!

Gjest Gjest
Skrevet
sorry, men ingen kondom; ditt ansvar. da kan du ikke komme - og klage i ettertid.

:ler:

Med en liten strek i den setningen, så ble den fantastisk morsom!

Gjest gjest1
Skrevet
Og vil en kvinne ha barn så bør hun sannelig ha såpass mellom ørene at hun velger en mann som faktisk ønsker å bli far ... Synes dette sier mer om henne enn om han ... Ikke rart man blir fortvilet når man blir dømt til å betale tusenvis av kroner i måneden 18 år framover for noe man ikke har ønsket selv.

Og gjett om dette også går utover barnet som får en far som ikke engang vil se barnet så lenge de lever ... En kvinne kan med loven i hånd kreve farskap og bidrag - men hun kan aldri kreve en engasjerende far - og det bør jo faktisk veie tyngre. Hvordan føles det for et barn å ha en far som ikke vil treffe barnet? Det virker som om penger veier tyngre enn omsorg og kjærlighet i slike tilfeller ...

Jeg ser du er helt overbevist om at denne kvinnen har gått inn for å lure ham, uten at du faktisk vet en døyt om det. Det hender stadig at man blir gravid selv om man bruker prevensjon.

Og i denne saken mener jeg at det var mannen sjøl som var et brødhue.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg også - han gir henne beskjed om at han ikke vil bli far. Om hun da ikke var fast på p-piller (hvilket hun jo sier at hun var) og heller ikke hadde innsatt spiral, så er ikke hennes muligheter til beskyttelse veldig stor. Hva tenkte han hun skulle gjøre for å beskytte seg på fem minutters varsel når han selv ikke ville bruke kondom?

Skrevet

Jeg stusser på folk som vil ha barn med en ONS jeg.

Det hadde jeg aldri valgt.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg stusser på folk som vil ha barn med en ONS jeg.

Det hadde jeg aldri valgt.

Det er vel folk som føler abort er feil.

Skrevet

Tja - jeg skjønner for så vidt fyren jeg..

Dersom jeg hadde sagt til jente at jeg kun var ute etter sex, ikke under noen omstendighet ville ha hverken et forhold eller barn og hun likvel gitt hen og ble gravid - vel da skjønner jeg han føler seg lurt altså..

Nå sier hun at pillen sviktet - joa, jeg vet at det skjer for jeg har selv barn etter pillesvikt jeg.. Men her har hun et annet ansvar også - hun visste at dette var et ons og at rammene var klare og abort var et alternativ..

Det er for sent å si "ops" i etterkant..

Når det er sagt - MENN HAR ET ANSVAR DE OGSÅ - så han kunne beskyttet seg selv da dersom han var såååååå bestemt på å ikke ha barn.. Og han kunne jo bare sterilisert seg i første omgang da - siden det var resultatet av at hans farskap ble bekreftet...

Så begge har et ansvar her - men jeg mener at dersom mannen kan bevise at kvinnen lurte han bør han fritas fra ansvaret han har med tanke på bidrag osv - da får kvinner bære alt ansvar alene om far fraskriver seg alle rettigheter osv..

Det er desverre noen kvinner som bevisst blir gravide på denne måten......

Desverre..

Skrevet

Vel, han dreit seg helt klart ut. Han stolte på et kvinnemenneske han knapt kjente, noe som en mann ALDRI under noen omstendigheter må gjøre.

Han hadde ikke med seg dong på byn. Jeg går utifra at han var singel, og de aller fleste single menn burde ha gummi på innerlomma.

Han lå med henne og hoppa ikke av i svingen fordi han, som kjent, stolte på at hun brukte prevensjon. Fuck up nummer 3.

Hun har også et ansvar. Hun sa hun gikk på pillen, høyst sannsynlig for å få seg noe. Hun hadde heller ikke gummihetta liggende, noe hun burde siden hun, som sagt, sannsynligvis ville ha seg noe den kvelden.

I ettertid burde hun også respektert mannens ønske om abort på lik linje som han burde respektert hennes ønske om å beholde ungen. Eneste som er nekro med dette samfunnet er at det alltid er kvinnens stemme, og kun den, som teller i slike saker.

Så joda, mannen dreit realt på draget og må straffes for det i 18 lange år, ganske enkelt fordi ei han møtte på byen og valgte å stole på var verpesjuk.

Skrevet
hun visste at dette var et ons og at rammene var klare og abort var et alternativ..

Det er ikke alle som vil ta abort. Jeg hadde aldri tatt abort - uansett. Det eneste måtte vært om jeg sto om livet mitt.

Skrevet

Klart det er kjedelig når en ons resulterer i et barn (stakkars barn).

Men desverre skjer det at P-piller ikke virker (selv om jeg får inntrykk i tråden her at det er opplagt at han ble lurt). Det vet vi faktisk ikke noe om - og kvinnen sier at pillen ikke virket.

Da kan man faktisk bli gravid - selv om man tror man er beskyttet. Og selv om man blir gravid ved et uhell - er det ikke BARE å ta abort.

Det er forskjellige grunner til at man ikke ønsker å ta abort - og jeg tror faktisk ikke det er like lett for alle å ta en abort - samme hva menn tror.

Ting er så enkle at har man sex - risikerer man å få barn. Ønsker man å være sikker på at det ikke skjer - sørger man for å ta ansvaret for det selv. Det holder ikke å si at "jeg vil ikke ha et evt. barn".

Gjest Donna
Skrevet
Jeg ser du er helt overbevist om at denne kvinnen har gått inn for å lure ham, uten at du faktisk vet en døyt om det. Det hender stadig at man blir gravid selv om man bruker prevensjon.

Og i denne saken mener jeg at det var mannen sjøl som var et brødhue.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg også - han gir henne beskjed om at han ikke vil bli far. Om hun da ikke var fast på p-piller (hvilket hun jo sier at hun var) og heller ikke hadde innsatt spiral, så er ikke hennes muligheter til beskyttelse veldig stor. Hva tenkte han hun skulle gjøre for å beskytte seg på fem minutters varsel når han selv ikke ville bruke kondom?

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så vet jeg ikke hva som var tilfellet her - og snakker om slike tilfeller generelt. Og jeg kjenner personlig to menn som er blitt "lurte" av kvinner som ønsket å bli mødre. Dette var kvinner som disse mennene hadde hatt et til og fra forhold til og som hele tiden har gått på p-piller. Plutselig så kutter de pillen - får mannen til sengs mens de bedyrer at de fortsatt går på p-piller ... I begge tilfellene blir kvinnene gravide den kvelden og mennene må betale for barna i 18 år framover.

Det finnes nemlig slike kvinner - flere enn du kan tenke deg, mysan ...

Tilfellet i artikkelen vet jeg som sagt ikke noe mer enn det som står der - men det er faktisk ikke utenkelig at det samme er skjedd der. Man kan ikke regne alle kvinner som uskyldige selvom man er kvinne selv ...

Skrevet

P-pillen svikter ikke, såsant den er tatt riktig. De tilfellene hvor graviditet oppstår, er når pille er glemt eller kvinnen har hatt omgangssyke e.l. som gjør at pillen ikke får gjort sin virkning i kroppen.

Gjest Gjest
Skrevet
P-pillen svikter ikke, såsant den er tatt riktig. De tilfellene hvor graviditet oppstår, er når pille er glemt eller kvinnen har hatt omgangssyke e.l. som gjør at pillen ikke får gjort sin virkning i kroppen.

Feil. Den har en sikkerhet på rundt 99 % ved KORREKT bruk. 97 % ved “normal bruk”

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...