Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har keratosis pilaris (på armene og beina) , får lett soleksem (evnt. solallergi hvis har glemt solkrem),

klør så mye på hodebunnen min (har fremdeles ikke funnet riktig sjampoo) men flasser ikke... kjennes stram.....

Ellers har tørre flekker på armene mine og av og til i ansiktet hvis jeg får ikke nok fuktighet, så har jeg atoptisk eksem ?

Så hvilke kremer er god for kroppen? (armene mine) Er ikke så ille,

bare svak eksem da.... Små tørre flekker, opptil 3 stykker på en arm.

Endret av womanpower
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Atopisk eksem henger i hvertfall ofte sammen med andre eventuelle allergier du måtte ha, så vidt jeg har forstått.

Skrevet

Sønnen min har atopisk eksem å jeg har testet ut maaaange kremer. De jeg synes funker er:

Ceridal lipolotion som er en slags oljespray. Superlett å smøre ut , kjøpes på apoteket.

Locobase, ganske fet, men funker godt på ham hvertfall.

På barn men eksem skal en jo bruke helt milde såper som ikke tørker ut huden og olje i badevannet. Kanskje du kan prøve å smøre på litt jordnøttolje for eksempel (apoteket) etter dusjen?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg hadde atopisk eksem som barn, og brukte da olje i badevannet og den der hudpleiekremen fra apoteket, fins i både gul og hvit utgave. I perioder brukte jeg også hydrokortisonsalve, som var reseptbelagt den gang. Jeg ble i alle fall kvitt eksemet etter en stund.

De kremene Tøyseklumpen nevner, samt jordnøttolje, brukes i alle fall på eksemhud på barneavdelingen på sykehuset her, og fungerer greit på eksem som ikke trenger steroidbehandling.

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått til lege før jeg begynte behandling. Det kan jo være noe annet! Psoriasis er for eksempel noe jeg ville sjekket ut, oppførewr seg mye på samme måte som eksem, men behandles annerledes.

Gjest Gjest
Skrevet

For Keratosis Pilaris kan jeg iallfall varmt anbefale Eucerin 10% Karbamid Lotion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...