Gjest Labellamia Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Lurer på hva som er normalt i disse dager, da det er like populært å bli samboere som å gifte seg. Er det naturlig å sette på seg ringer (forlove seg) når man blir samboer, eller venter man med det til det inngås ekteska?
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har ikke hørt om noen som setter på seg ringer fordi de blir samboere.
Gjest Lano Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 I min omgangskrets er det i hvert fall ingen som setter på seg ringer når de flytter sammen. Mange gjør det når de forlover seg (bestemmer seg for å gifte seg), noen venter med ringer helt til de er gift.
Arkana Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har aldri hørt om utveksling av ringer i forbindelse med samboerskap. Men ved forlovelse og ekteskap er det helt vanlig. Dere kan jo selvsagt forlove dere samtidig som dere flytter sammen også. Men hva som er normalt eller ikke er jo egentlig uvesentlig, hvis dere vil markere samboerskapet med ringer, så hvorfor ikke?
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Å forlove seg og bli samboere trenger ikke ha noen sammenheng. Vi har vært samboere snart et år nå, men noen ringer blir det ikke før han frir og bryllup skal planlegges. Jeg er ikke noe fan av slike eviglange forlovelser.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 men noen ringer blir det ikke før han frir og bryllup skal planlegges. Jeg er ikke noe fan av slike eviglange forlovelser. ← Helt enig.
Skyler Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Jeg syns det går et markant skille mellom samboersakp og forlovelse.
Gjest Raffeline Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Søstra og samboern er ringforlovet, og hun går og venter på at han skal fri.. Selv har jeg vært samboer i mange år og blitt forlovet med plan om giftemål. Har aldri hørt om noen som har satt på seg ringer når de flyttet sammen.I min søsters tilfelle var de samboer i 8år før de forlovet seg, så har de vært forlovet i 3år og hun venter på frieri.. litt rart i mine øyne, men normalt for andre.
Gjest baby-E Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Søstra og samboern er ringforlovet, og hun går og venter på at han skal fri.. Selv har jeg vært samboer i mange år og blitt forlovet med plan om giftemål. ← trodde man ble forlovet når man fridde jeg :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Å forlove seg og bli samboere trenger ikke ha noen sammenheng. .................................. men noen ringer blir det ikke før han frir og bryllup skal planlegges. Jeg er ikke noe fan av slike eviglange forlovelser. ← helt enig
Gjest Raffeline Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 trodde man ble forlovet når man fridde jeg :klø: ← Det er sånn jeg ser på det og.. Nei, de ble enige om at de skulle forlove seg de..
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Søstra og samboern er ringforlovet, og hun går og venter på at han skal fri.. Selv har jeg vært samboer i mange år og blitt forlovet med plan om giftemål. Har aldri hørt om noen som har satt på seg ringer når de flyttet sammen.I min søsters tilfelle var de samboer i 8år før de forlovet seg, så har de vært forlovet i 3år og hun venter på frieri.. litt rart i mine øyne, men normalt for andre. ← Kusina mi går også og venter på at samboeren skal fri, de har vært ringforlovet i seks år og har to barn sammen... Helt sprøtt i mine øyne, men altså normalt i andres.
Little sister Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 HAr ei søster som har vært forlovet med kjæresten siden hun var 16 år gammel (så de har vært forlovet 11 år nå) De venter sitt andre barn, har kjøpt hus og to biler. Men hun venter og venter på at han skal fri Når jeg og sambo forlover oss, skal det være fordi vi skal planlegge bryllup i nærmeste fremtid. Skulle nesten tro det fantes to forskjellige forlovelser..
Gjest gjesta Skrevet 9. mai 2006 #14 Skrevet 9. mai 2006 Litt utenom tema, men hvorfor venter alle damer på at mannen skal fri?
Gjest Raffeline Skrevet 9. mai 2006 #15 Skrevet 9. mai 2006 Litt utenom tema, men hvorfor venter alle damer på at mannen skal fri? ← Alle damer gjør da ikke det. men noen menn nekter dama si og fri, fordi det er DERES jobb.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #16 Skrevet 9. mai 2006 Forlovet på den måten at det er en slags forlengelse/seriøsgjøring av forholdet syntes jeg var stas da jeg var 18 år gammel, og var da også forlovet i årevis med kjæresten jeg hadde på den tiden. Nå er jeg atter en gang forlovet, men denne gang med den klare hensikten at vi skal gifte oss innenfor et rimelig tidsrom.
Gjest gjesta Skrevet 9. mai 2006 #17 Skrevet 9. mai 2006 Jeg er forlovet, men ingen har fridd. Vi er bundet, men ikke gjennom ekteskapet. Etter en lang og stri periode følte vi får å vise oss selv og hele verden vår kjærlighet. Og ringen føles god. Når livet blir for kjipt har jeg den. Litt av hennes kjærlighet som et smykke rundt fingeren. Muligens patetisk og ikke etter gamle regler, men rett for oss.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #18 Skrevet 9. mai 2006 Jeg er av den gammeldagse typen som mener at en forlovelse ikke er noe man avtaler, men at det er perioden mellom et frieri og et giftermål. (At andre gjør det på andre måter får være opp til dem.)
Gjest filosofia Skrevet 9. mai 2006 #19 Skrevet 9. mai 2006 Forlovet og venter på at han skal FRI???! jahaaaa...
honey21 Skrevet 9. mai 2006 #20 Skrevet 9. mai 2006 Man er vel forlovet først ETTER at man er blitt fridd til???????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå