Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner barna deres tidligere nå når det er så lyst og fint ute?

Jenta vår har stått opp seks - halv sju i det siste, og hun pleier å sove til sju. Jeg lurer på om det har med været/årstiden å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, mi begnner å våkne seks halv sju hun også.. ho bruker å sove til halv åtte-åtte...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin våkner som vanlig, men hun sovner jo aldri på kvelden... Pleide å være dødstrøtt kl 18, nå er det bare hyl og skrik hvis vi legger henne før kl 21.

Gjest marthepia
Skrevet

Hmm.. De gjør kanskje det?

Emma våkner mellom 7-9. Når det var mørkere våknet hun som regel i 9- tiden.

Skrevet

Nei, har ikke merket noe til at gullet våkner noe tidligere, nei.

Men det er mye vanskeligere å få han i seng om kvelden!

Skjønner han egentlig godt, jeg. Det er jo ikke noe stas å måtte legge seg når solen skinner ute og det fortsatt er deilig og varmt og MASSE ugjort ;)

Gjest Bite me
Skrevet

nei det har jeg ikke merket noe till

Skrevet

Nei, de våkner ikke tidligere, men treåringen er vanskeligere å få lagt om kvelden. Han ser jo at det er lyst og er helt overbevist om at det ikke er natten enda..

Gjest Donna
Skrevet

Nei, mine sover like lenge. I helgene må jeg vekke yngstemann i 13-tiden ... men så er han tenåring, da ;)

Skrevet

Her er det ingen forskjell i sovemønsteret. Legger seg til samme tid og våkner til samme tid - heldigvis.

Skrevet

Dette er det mange som opplever. Jeg kjøpte blendingsgardiner, og det hjalp.

Skrevet
Dette er det mange som opplever. Jeg kjøpte blendingsgardiner, og det hjalp.

Det har vi også kjøpt, men det hjalp ikke. Kanskje det blir bedre hvis vi henger dem opp :ler:

Skrevet
Det har vi også kjøpt, men det hjalp ikke. Kanskje det blir bedre hvis vi henger dem opp  :ler:

:ler::ler::ler:

Skrevet (endret)

I hele vinter har både jeg og ungene stått opp tidlig uten de helt store problemene.. men nå er vi alle så trøtte at det er et pes hver eneste morgen. Jeg selv er ufattelig trøtt for tiden, selv om jeg legger meg til vanlig tid. Datteren min er nesten umulig å få opp.. stakkars så trøtt!! Sønnen min har vært tidlig oppe siden han var født han.. så han står stort sett opp uten høylydte klager...

Men trøtte.. det er vi...

Endret av Sofia
Gjest Gjest
Skrevet
Det har vi også kjøpt, men det hjalp ikke. Kanskje det blir bedre hvis vi henger dem opp  :ler:

*langer over drill og skruer*

Skrevet

Mine våkner ikke tidligere, de er nesten mer trøtt enn normalt! Dette er nok fordi det er omtrent UMULIG å få dem i seng på kvelden fordi det er så lyst og deilig! Må omtrent true dem inn og i seng på kvelden! Men jeg skjønner dem godt, jeg elsker disse lyse varme kveldene!!! ;)

Skrevet

min på 9mnd våkner kl 0630 om morgenen og da er det regelrett slutt på søvnen. Tror det er alderen med han og ikke lyset siden jeg er en av dem så tilogmed har hengt opp gardinene...

Får gjort mye om morgenen da, siden poden godt kan sitte på gulvet og leke selv etter at han har halt meg ut av senga og ned trappa til stua.. så jeg er ferdig med husarbeid til kl 10 om dagen og klar for trilletur kl 11 for da syns jeg det er langt på dag alt.

Må legge til at jeg sover godt på sofaen etter middag i 4-5 tiden Da får versågod pappaen ta over.

Skrevet

Ungene våkner til samme tid året rundt. Å få dem til å sove nå som det er lyst ute er annerledes. Det er ikke det at de ikke er trøtte, men hvem "gidder å legge seg midt på dagen".

Ikke særlig enkelt å forklare hvordan det kan være lyst ute når det er natt.

Vi brukte bevisst klokkeslettet når vi "annonserte" leggetiden, men det falt jo helt ut etter en ukes tid hos besteforeldre hvor de lærte "se; nå er det natt ute".

Sønnen vår er i det minste slik (hele året) at når han er trøtt så går han og legger seg selv.. Han er nettopp blitt 2 år så vi får se hvor lenge det godet varer..

Gjest Chiquita i.i
Skrevet

vi har hengt opp lystett rullegardin, og da er ikke leggetid noe problem.

han begynte å sove lengre på morgenen etter det også.

(snart 16 mnd og sover fra 20 til tidligst 10 hver morgen - ingen dupp på dagen, for da er det jo selvfølgelig for lyst)

Skrevet

Nå er gardinene hengt opp, og vi håper å sove til åtte i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...