Gjest |H| Skrevet 9. mai 2006 #1 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg sitter å tenker litt på den barneforsikringen jeg har, om den er bra nok, om den har gode villkår. Jeg husker jeg har sett en test et sted, men husker ikke helt hvor min låg på listen. Ser også at Storebrand er kåret til best i test når det gjelder barneforsikring. Hvilke barneforsikring har du? Hvor mye betaler du i mnd/kvartalet? Er du fornøyd med din barneforsikring? Selv har jeg Coop barneforsikring, betaler 162,- kvartalet og er sånn middels fornøyd. jeg er fornøyd over prisen, men vet ikke helt hvor gode villkår denne forsikringen har, etter at jeg leste denne artikkelen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=111156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest |H| Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 hmm..ingen som har barneforsikring her kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #3 Del Skrevet 10. mai 2006 Har Barnas Trygghetskonto i Postbanken med ulykkesforsikring. https://postbanken.no/spare/spare.view.arti...id=104461375073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #4 Del Skrevet 10. mai 2006 Det er vel gjensidige og storebrand sine utvidete barneforsikringer som er ubestritt best så vidt jeg vet. Vi har selv ikke kommet så langt ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 10. mai 2006 #5 Del Skrevet 10. mai 2006 Vi har Storebrand sin barneforsikring. Betaler 1400,- i året. For denne summen er hun forsikret hvis hun skulle bli invalid før yrkesaktiv alder osv.... Det mange ikke vet er at barn oftest blir invalid som følge av sykdom. Da hjelper det lite om en har en ren ullykes- eller døds-forsikring. En kamerat av meg selger forsikringer i Vesta. Han sier at Storebrand sin er den beste man kan ha. Det finnes tre kategorier, med tre prisklasser. Vi valgte topp-forsikringen. 1400,- i året er ikke mye synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest |H| Skrevet 10. mai 2006 #6 Del Skrevet 10. mai 2006 Det finnes tre kategorier, med tre prisklasser. Vi valgte topp-forsikringen. 1400,- i året er ikke mye synes jeg. ← den høres bra ut den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2006 #7 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg valgte den fra If, den koster også ca 1400-1500 kr i året. Satt meg litt inn i det når jeg skulle bestille og fant ut at jeg ikke synes de som bankene våre tilbyr(posten og Skandiabanken) var gode nok. Jeg sto igjen med 2 alternativer; Vesta og If så da lot jeg broren min(som har vært forsikringsagent noen år) hjelpe meg å ta avgjørelsen. De var ganske like disse forsikringene, men siden vi ble totalkunde hos If hvis vi valgte den så ble det avgjørende. Det er ikke en enkel avgjørelse dette, men jeg synes det var avgjørende at det også var mulighet til å få hjelp ved langvarig sykehusopphold, ved invaliditet og uføre før fylte 20 år. Håper selvfølgelig vi aldri trenger å bruke den, men skal det skje er denne veldig god på mange ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 10. mai 2006 #8 Del Skrevet 10. mai 2006 Vi har barne- og ungdomsforsikringa til SpareBank 1. Betaler 109 kroner per måned. Det viktigste å huske på er at en ren ulykkesforsikring ikke er tilstrekkelig. Forsikringa må dekke også ved sykdom. På Din side finner du forresten nyttige artikler om barneforsikringer: http://www.dinside.no/php/art.php?id=111203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest |H| Skrevet 10. mai 2006 #9 Del Skrevet 10. mai 2006 http://www.dinside.no/php/art.php?id=109146 uti fra dette, så ser det ikke ut som Storebrand har så mye å tilby da.. f.eks Medisinsk invaliditet ved sykdom (max ved 100%), har de jo ingenting, i forhold til Vesta! Eneste at Storebrand har gode villkår for uførepensjon, som ingen andre har. Hva er viktigst da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nettemor_* Skrevet 18. november 2007 #10 Del Skrevet 18. november 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=109146 uti fra dette, så ser det ikke ut som Storebrand har så mye å tilby da.. f.eks Medisinsk invaliditet ved sykdom (max ved 100%), har de jo ingenting, i forhold til Vesta! Eneste at Storebrand har gode villkår for uførepensjon, som ingen andre har. Hva er viktigst da? Husk at det er nesten umulig å få erklært barnet 100% invalid. Les deg litt opp på internett om dette; de forsikringene som anbefales er de som er utvidede og dekker kreft, MS, hjernehinnebetennelse osv. Storebrand er et av de som har dette. Utover dette er de også det eneste forsikringsselskapet som tilbyr en årlig sum på 45 000 i året fra barnet er 18- 62 år ved arbeidsuførhet. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 18. november 2007 #11 Del Skrevet 18. november 2007 Vi har storebrands utvidede. Husker ikke hva den koster. Vi valgte den ut fra følgende resonnement: hvis det skjer noe med knøtt som innebærer engangsutbetalinger fra forsikring så er ikke det så viktig for oss. Vi har økonomi til å klare en ombygging etc. Og skulle han (grøss) dø så er pengene helt ubetydelige for oss. Men hvis det skjer noe som gjør at han ikke kan jobbe så vil han trenge penger i mange år, for å ha et ok liv. Da er Storebrand sin forsikring den beste. tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå