Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet

Jeg og min mann har vært gift i seks år. Det siste året har jeg pga sykdom lagt på meg ca 15 kg. Sexen har avtatt etterhvert, og er nå nede i noen tapre forsøk en gang iblant, men han har ikke lyst på meg lengre. Nå har jeg nettopp vært til lege, og har sier de nye medisinene kommer til å hjelpe, og at vekten min kommer ned på det normale igjen. :klappe:

Men hva skjer med samlivet vårt da? Kommer vi til å gjenoppta sexen, eller er det dødt for bestandig? Det verste er at jeg føler på en måte at jeg vil hevne meg med å avvise han når den tid kommer. Vet det er barnslig, men jeg er så skuffet. Trodde ikke at jeg hadde giftet meg med en så overfladisk person. Hva ville dere gjort. Føler ikke for å ta ut skilsmisse heller, da dette kanskje kan ordne seg. Vi har det fint på alle måter ellers.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg kan forstå at du føler deg skuffet.

Her er det så mye som kan spille inn så det er vanskelig å si noe fra eller til. Jeg har selv vært 15 kg over hva jeg er i dag og på den tiden så hadde jeg et veldig negativt syn på meg selv som jeg tror kom veldig godt frem i min seksuelle væremåte. Ingen tenner på en person som har et negativt selvbilde og som gjerne klager selv over hvordan en ser ut? Har vel noe med utstrålig å gjøre for at gnister skal tennes?

På den andre side så burde jo mannen din være glad i deg og tenne på seksuelt på deg uansett hvordan du ser ut.... i en perfekt verden! Desverre så er ikke livet slikt. Om disse kg har kommet fort på så er overgangen kanskje så stor at han har litt problemer med å fordøye dette. At han er glad i deg uansett er nok sant. Han har ikke bedt om skilsmisse for å avslutte forholdet deres.

At du vil hevne dette høres jo forståeligt barnsligt ut. Men ikke særlig lurt. Og vil du ikke ha sex selv? Skal dere gå i en evig runddans og aldri ha sex?

Du sier jo selv at vekten din vil stabilisere seg og dermed er det jo bare å vente og se. Ta ting som det kommer.

Lykke til med vekta! Det gjør utrolig mye for selvtilliten og "synd men sant" noe med mannfolka (skal ikke greie alle over en kam da det selvfølgelig finnes de som ikke hadde reagert på noen kg for mye og det finnes de som elsker store damer....) :)

Gjest Bare gjest
Skrevet

Er du sikkert på at det bare skyldes noen ekstra kilo ! Nå sier du lite om hvordan dere har det ellers - kanskje han ikke er mannen for deg lengre ?

Skrevet

Kan det ikke hende at det ikke bare er fordi han synes at du har blitt tykk, men fordi DU synes det, og dermed ikke er like åpen for sex lenger? Tar du fremdeles initiativet til sex, men så vil han ikke, eller har sexen på en måte bare "uteblitt"?

Det skal jo to personer til for å ha et godt sexliv, og kanskje du har vært avvisende uten å merke det selv fordi du har vært misfornøyd med kroppen din?

Har dere snakket om at sexen uteblir? Hva mener han om problemet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...