Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Hva opplever dere som det vanskeligste når det gjelder PCOS og fertilitet?
Holly Hobbie Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Det vanskeligste er vel manglende/uregelmessig el. Det sies at man har stoerre sjanse for aa miste ogsaa. Og at man har lettere for aa faa komplikasjoner som f.eks. svangerskapsdiabetes.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Jeg føler det vanskeligste er å ikke kunne planlegge livet i like stor grad som jeg følte jeg kunne før. Jeg har hverken mens eller eggløsning, så er avhengig av å få legehjelp for å bli gravid. Men jeg kan jo ikke vite om det tar en mnd eller 6 år selv med hjelp. Synes også det er vanskelig å instille seg på at der er en større sjanse for å miste og for diabetes hvis vi endelig klarer det. Og jeg synes det er vanskelig å måtte "pushe" mannen til å forstå og ta hensyn til PCOS'n (eller når vi skal prøve osv) siden han ellers hadde sluppet unna alt styret.
Holly Hobbie Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Jeg faar ogsaa legehjelp, og det har vaert litt pes med alle legebesokene, blodproever og det aa gaa og vente paa testresultater. Det er mer omstendelig for oss med pcos enn for andre "normale" aa faa barn. Vi valgte aa fremskynde proevingen da vi skjoente at det kom kanskje til aa ta lenger tid aa bli gravid siden jeg har pcos. Selv om jeg er normalvektig og ikke er insulinresistent, har jeg ogsaa faatt beskjed om at det er hoeyere sjanse for svangerskapsdiabetes, og ogsaa for SA/MA. Men naar det gjelder diabetes, kan man foelge en diabetesdiett slik at man minsker sjansene for dette. Det finnes masse informasjon paa internett og av litteratur ellers. Jeg anbefaler boken "PCOS and your fertility" av Colette Harris og Theresa Cheung: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1...6537257-4979827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå