Gå til innhold

Dumping av kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest Pusemamma
Skrevet

Jeg lurer på hva som går av folk for tiden. Her i Stavanger kan ikke Dyrebeskyttelsen ta i mot flere katter da folk dumper dyrene sine som de var søppel. I avisen her om dagen fikk vi se hvor dan folk mishandler kattene sine. Skulle tro folk flest var oppdratt tll og respektere dyrene. Men jeg hører jo mangen si "det er jo bare en katt". Holder på og grine når jeg hører slikt. man kan ikke klage på at det er samfunnets skyld når ungene mishandler dyrene sine. Det er ene og alene foreldrene sin skyld. Alle vet jo at kattunger blir fort store og da mister mangen interessen for de. Jeg kunne gått gjennom ild og vann for min pusejente. Slutter snart og lese avisene jeg. :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:Nikke: Helt enig med deg. Hver gang jeg leser og hører om sånt må jeg hjem til mine egne katter og kose ekstra med dem. Jeg fikk dem gratis av noen som hadde latt hunnkatten få kull, og de kunne like gjerne havnet hos noen som hadde mishandlet dem. :tristbla:

Og det som forundrer meg er at så mange lar kattene få kull. Det er da ikke så vanskelig å se sammenhengen mellom kattungeoverflod og den statusen katter har i vårt samfunn? Så lenge det blir født så mange kattunger her i landet, vil også folk som ikke skulle hatt dyr få tak i en kattunge. Alle som bryr seg om kattene sine og kattens status burde kastrere kattene sin. Dyrebeskyttelsen er ikke i stand til å hjelpe alle de hjemløse, det viktigste er at det ikke blir født ytterligere flere katter!

:)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det er jo noen som kjøper kattunger for å mate SLANGENE sine med dem!

Tenk at katten min KANSJE kunne fått en slik sjebne!! :hår:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...