monja Skrevet 3. desember 2002 #1 Del Skrevet 3. desember 2002 Hjelp! Forrige uke fikk vi vite at stemora til sambisen har fått diabetes 2. Og det betyr jo at vi må tilpasse noe av maten i jula etter henne.....Hva slags dessert skal jeg lage? Som smaker godt da. Husker jeg spiste noe av det onkelen min stappa i seg av dia mat og det var ikke godt. Hun er jo så glad i multekrem stakkar.....Men det kan hun spise eller? Bare at vi bytter ut sukker med søtningsmiddel? Har ikke så mye erfaring med dia mat jeg...... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. desember 2002 #2 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei Monja Mamma har diabetes 2 og hun må være forsiktig med sukker, men det et ikke krise å spise noe med sukker. Vedkommende har sikkert vært i kontakt med dietiker for å få beskjed om matvarer som hun ikke bør spise mye av. Dia-mat nå ligner ikke på dia-mat før. Morfar hadde diabetes og det var ikke moro å invitere ham. Mens mamma har fått beskjed om at det ikke er noe hun må kutte helt ut, men redusere betraktlig på karbohydratrik mat. Du kan forresten bruke fruktose hvis du ikke liker smaken av søtningsmidler. I hverfall i et slikt tilfelle. Dette er jo ikke mat hun spiser hver dag. Du kan også ta f.eks halvparten sukker og halvparten søtningsstoff. Det du må passe på er at multene ikke er lagt ned i sukkerlake. Da kan de fort bli for sukret. Ellers så kan du jo spørre henne selv om det er noe hun ikke kan spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå