Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg.

Ser ut som x svigerfar har gitt bunadskjorta mi til et av sine barnebarn. :grine:

og jeg har ikke lyst til å "krangle den tilbake" fra en stolt 15 åring

Har ikke brukt bunaden siden jeg flyttet, så jeg merket det ikke før i dag.

Så jeg må finne en billig erstatning til jeg får råd til å kjøpe en ny.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en billig erstatning, behøver ikke være lin skjorte, kun noe som er "godkjent" til bunadsbruk. Har bunad fra romeriket.

hilsen

Somlepus

Videoannonse
Annonse
Gjest Epona
Skrevet

Kanskje Spar KJøp? De selger nemlig en såkalt vestlandsdrakt, og den er det skjorte til mener jeg.

Du finner dem som nettbutikk også, bare søk på Spar Kjøp

Lykke til!

Skrevet

Tusen Takk Epona :klem:

Fant den på nettet, da blir det kanskje bunad på 17 mai på meg og

Somlepus

Skrevet

Heimen husflid hadde en konfeksjonssydd standardskjorte i fjor ihvertfall - tror den kostet mellom 4 og 500.

Gjest Gjest
Skrevet

Det stemmer, Heimen har standard bomullsskjorter til 5-600 kroner. Den med nupereller koster et par hundrelapper mer.

Gjest Gjest_Somlepus_*
Skrevet

Da må jeg ta en tur på heimen først

Takk for godt tips :)

-Somlepus-

Skrevet

Dersom du kommer inn i de største barnestørrelsen (164/170) så har jo kjedebutikken festdrakter med løse skjorter. Så det på Cubus i går.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Man kan da ikke gi bort andres ting! :overrasket:

Jeg hadde bedt ekssvigerfar om å få tilbake skjorta, så får han heller kjøpe ny skjorte til hun som fikk den. Dette er da ikke ditt problem!

Håper det ordner seg på den måten det bør ordne seg, at ekssvigerfar erstatter eller får tilbake skjorta di. :klem:

Skrevet

Helt enig med siste taler!

Gjest Gjest
Skrevet

Greit nok det at han ikke burde gitt bort skjorta, men å ta skjorta fra 15 åringen ville jeg aldri gjort. Ville sørget for at hun ikke fikk vite om at hun egentlig ikke skulle hatt den skorta. Ikke noen grunn til å gi henne dårlig samvittighet vel. Nei, la 15 årigen være stolt over sin bunad, og heller ta det opp med han som gav den bort angående kostnader med å anskaffe ny.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvem som har sydd skjorta, synes jeg. Hvis den er sydd av en ukjent husflidsdame blir det selvsagt noe annet enn om den er sydd av familie. Hvis noen hadde gitt bort min bunadskjorte som er sydd til meg i konfirmasjonsgave av min søster hadde jeg ikke brydd meg om å si til 15-åringen at hun dessverre hadde fått en skjorte hun ikke skulle hatt, og at hun dessverre måtte få en annen isteden.

Skrevet

Jeg er enig med Spirito. Hadde skjorten vært sydd til meg av noen i familien, ville jeg krevd den tilbake, samme hva. Dersom den hadde vært sydd av en ukjent dame fra Husfliden, ville jeg krevd at eks-svigerfar skaffet meg en ny. Man gir ikke bare bort andres ting, spesielt ikke en bunadskjorte som gjerne koster rundt 5000 og er et veldig personlig plagg! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...