Gå til innhold

Ting som ble glemt i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp sittet og lest en gammel tråd på dette temaet, men den var ganske lang og rotete, så jeg har sakset over allt av interesse hit. :sjenert:

Fint om man kan holde litt orden og ikke gå helt off topic, så kan tråden gjenbrukes lenge :)

ja jeg sitter her og prøver og komme på noe som er lett og glemme etc til bryllupet.

Kanksje dere har vært i et bryllup eller arrangert et bryllup hvor det ble glemt og handle inn noe som en burde hatt??

Har lagt merke til at de fleste feilberegner hvor lang tid middagen tar.

Den tar ofte mye lengre tid enn man skulle tro.

Husk derfor å handle litt ekstra vin.

Det er kjipt å gå tom for vin! :o :oops:

Blir det mye til overs er det bare å levere det tilbake på polet ( hvis det er kjøpt der ), bare husk å ta vare på kvitteringen.

Ellers noen småting som skal være kjekt å ha:

-Ekstra strømper

-Masse kleenex

-Pudder

-Ekstra linser( for de som bruker det )

-Smertestillende ( kan jo få hodepine )

-Ekstra hårspenner ( i tilfelle noe løsner )

:o Mye å tenke på gitt!

Hvis det var noe jeg skulle ønske jeg husket i ettertid var det å ta med kamera/engangskamera i overnattingsbagen til bryllupsnatten. Vi hadde en så fantastisk flott suite, at jeg gjerne skulle hatt et par bilder av den også, og av brudekjolen min på gulvet, lasset med hårnåler, champagnefrokosten, brudeparet dagen-derpå etc. Artig å ha til senere, men det var altså det eneste vi glemte.

(ellers vil jeg anbefale en slik kurv på toalettet! Vi hadde to stk. fylt med hårspray, deospray, hårnåler, sikkerhetsnåler, strømper, plaster, hodepinetabletter, kleenex, frisk etc. De ble umåtelig populære, vi fikk mye skryt for disse - og ikke minst, gjestene snakker fortsatt om dem over et halvt år etterpå!!! Anbefales!)

(ellers vil jeg anbefale en slik kurv på toalettet! Vi hadde to stk. fylt med hårspray, deospray, hårnåler, sikkerhetsnåler, strømper, plaster, hodepinetabletter, kleenex, frisk etc. De ble umåtelig populære, vi fikk mye skryt for disse - og ikke minst, gjestene snakker fortsatt om dem over et halvt år etterpå!!! Anbefales!)

Vi hadde også slike kurver - og de var tomme etterpå.... Dvs noen hadde TATT MED SEG bla mascaraen ol som lå oppi... :o

En ting jeg glemte, var at deodoranten min (av presset pulver-typen) kunne smitte av på brudgommens sorte jakke når jeg hadde ermløs kjole og klemte ham så ofte...

Jeg glemte å ta bilder da vi var hos frisøren, og skulle også gjerne hatt bilder fra kvelden før, da jeg var sammen med forloveren.

Og så glemte vi Gjesteboka...

Jeg hadde ikke avtalt godt nok med forloveren min når hun skulle ordne med slepet mitt i kirken, så på mange av bildene fra vielsen er slepet litt rotete.

Ellers fikk vi ikke tatt alle bildene vi hadde lyst til, selv om vi hadde flere avtalte fotografer. F. eks glemte vi bilder av bordpynt etc. Heldigvis har vi fått en del digitalbilder av folk etterpå, så vi har fått mye allikevel.

mannen min gløymte å ta med toalettveska mi til hotellet!!! Ekteskapets fyrste prøvelse :ler:

Det var heilt grusomt å ikkje få greidd håret, ikkje få fjerna sminka, ikkje få pussa tennene.

Hadde det ikkje vore bryllaupsnatta hadde eg vorte :evil:

Merkelig nok så husket vi alt av praktiske ting.

Det vi burde forsikret oss om (skulle tro det var unødvendig derfor gjorde vi det ikke, men det var det altså ikke...) var at kirketjeneren ikke åpnet døren inn til kirken og fikk organisten til å begynne å spille slik at alle reiser seg før jeg var klar. :evil:

(Der stod jeg, med kåpen på, kjolen under armen, sløret på andre armen, pappa holdt blomstene, osv. Entreen ble ikke fullt så vakker som jeg skulle ønske, i en kjole til 15.000)

Vi glemte å få tatt bilde av oss med alle fire foreldre, oss med søsken, oss med foreldre og søsken osv...

Å forsikre oss om at toastmasteren fikk med seg alle talerne. Han glemte nemlig bruden.

Å få tatt bilde av kun bruden med kjolen lagt pent utover

Viktig! No har ikkje eg slik kjole eg kan legge utover då, men forlovaren min og eg skal bruke formiddagen før mellom pynting og vigsla til fotosession, og reknar med å få tatt all slags detalj-bilder av meg og slikt då. Trur det kan bli bra! :)

Jeg var så påpasselig å få noen til å henge ut balkongflagget vårt, men vi glemte å heise flagget utenfor lokalet der festen var.

Jeg glemte å ta bilde av bruden aleine samt buketten min. Ellers så glemte serveringsfolkene å legge frem serviettene som jeg hadde kjøpt inn, men brukte sånne kipe i stede. Men ingen katastrofe! Greit at de vet sånne ting....

Jeg tror vi husket det aller meste. Men i ettertid savner jeg et nærbilde av bare brudebuketten.

(og så glemte jeg å spytte ut tyggegummien før jeg gikk inn i kirka. Forloveren min ga meg den i bilen på vei til kirka, men jeg glemte å spytte den ut. Måtte svelge den oppe ved alteret. Heldigvis var det nok ingen som så det. :wink: )

Vi glemte å ta bilder med forlovere.

Sett opp en liste over alle dere vil ha med på bilder og fotograf ferdig..

Husk å ha nål og tråd tilgjengelig, hvis det skulle bli kjole-krise. Hempa på kjolen min røyk og jeg måtte sy...

Ellers anbefaler jeg også å ta nok bilder, spesielt med familien!

Glemte å ta bilder med brud alene og sammen med nærmeste familie. På alle bildene holder jeg kjolen samlet, jeg hadde jo langt slep som burde ha vært dandert foran, hadde vært mye stiligere. Har kun ett bilde der slepet vises slik det skal være.

(det ble mye nok styr med fotografering allikevel... )

Kom på i kirka at jeg hadde glemt å øve på å si ja, så jeg ble litt redd for om det ble for lavt/høyt. Men det gikk jo fint :hoho:

holdt på å glemme talen min hos frisøren =stress for forloveren som fikk i oppdrag å lokalisere den.

Men ikke noe farlig..

murf

Vi glemte

- Bilder av brudgommen alene hos fotograf (skulle så gjerne hatt det!)

- Å ha noen til å organisere fotograferingen utenfor kirken. Vi har sikkert 40-50 bilder, men sikkert ikke mer enn 2 hvor alle klarer å se på samme kamera samtidig :roll:

Ellers gikk det meste bra!

Hadde organisert underholdning for de minste, men skulle jeg gjort det om igjen, så hadde vi ikke invitert noen under 8 år (som var alderen til brudgommens yngste søster)!

Her er noen tips fra meg og noen ting vi glemte:

* Ang. barn: Ha et rom de kan være på ,der dere har noen som tar seg av de. Med tv/video, tegnesaker, spill etc.

(Vårt bryllup ble nesten "ødelagt" av barn helt uten grenser av foreldrene. Det er liksom ikke så greit å være brudepar og måtte i rettesette andres barn. For oss var det "umulig" å ikke innvitere barn, da vi er onkel og tante til en hel drøss...)

* Sett ut engangskameraer, som gjestene kan ta i bruk. Gjestene tar gjerne mange morsomme og fine bilder, hvis anledningen byr seg. Det er ikke alltid like enkelt å få bilder fra gjestene etterpå, selv i denne digitale verden.

* Ha noen uten om toastmaster og forlovere til å huske ting for dere, feks bilder av brudepar m/ søsken, brudepar m/ forlovere, brudebukett, bruden osv.

(min søster klarte å få til skikkelig fotografering i vårt bryllup - det er jeg evig takknemmelig for. Uten henne hadde jeg glemt alle disse oppstilte bildene man gjerne vil ha i etter tid)

* Sjekk med hotellet - enda en gang - om når dere må sjekke ut dagen der på.

(Vi hadde avtale om kl 15.00 og når vi ankom hotellet langt på natt sa de at vi måtte sjekke ut før kl 12. Tideligere avtaler var helt glemt. Skikkelig utrivelig)

* Få noen til å ta bilder av bordene, maten, gavene, kakene ol. Det er så gøy å ha dette senere.

Lag skikkelige avtaler med folk, ikke forvent noe uten å spørre.

(Min forlover kom ikke til frisøren min før jeg skulle gå. Jeg følte i grunn det hadde vært bedre med selskap i alle disse pynte timene. Slike ting kan gjøre begynnelsen på dagen litt trist...)

Ellers så er en god huske regel å dobbelt sjekke alt på forhånd....

Lykke til alle sammen :-)

*Forloveren min glemte vesken min, så jeg gikk rundt og lånte leppestift her og der... På et av bildene har jeg en grell knall-rosa farge som ikke ser spesielt lekker ut på meg. Så jeg skulle gjerne hatt min egen...

*En annen superviktig ting er å huske å ta brudebuketten ut av vannposen en liten stund før man skal gå til vielsen. Det hadde ikke jeg fått med meg, så satinbåndet blomstene var bundet sammen med var grått og dyvått. Jeg fikk tørket det av på skjerfet til broren min i sekundet før jeg holdt på å få grønne vannmerker nedover hele fronten av kjolen... Dette var i samme øyeblikk som kirkeklokkene ringte, så derfor var skjerfet eneste alternativ.

*Vi glemte å sørge for betaling av gjeste-maxitaxien fra kirken til selskapslokalet. Har forresten ennå ikke funnet ut hvem av gjestene som endte opp med å betale den...oooops...

*Det er fortsatt (9 måneder etter bryllupet) to takkekort jeg har glemt å skrive, selvom de fleste ble sendt etter 2 måneder....

Dette er hva jeg kommer på i farten...

* Ingen fotograf-bilder av brud/brudgom alene.

* Glemte å legge ut scrapboken som skulle være gjestebok og fremtidig fotoalbum. Kom på at den manglet godt ut i festen, men den ble ikke funnet før flere av gjestene hadde dratt hjem, og da blåste jeg i det. Bruker den til fotoalbum/scrapbook/spare-pene-kort-i-bok. :-)

* Toalettsaker til bryllupsnatten. Jeg pakket tøy (for meg) før jeg dro til forloveren min kvelden i forveien, men han glemte alt annet - tøy, toalettsaker... :wink:

Selv om han fikk med hårbørste! En absolutt nødvendighet når man har hatt håret oppsatt.

Husk:

-hvem skal ta hånd om gavene når dere drar for kvelden? Kan de stå i lokalet, eller kan noen pakke dem ned og ta dem hjem (/til dere)?

-hvem skal vaske dagen derpå, dersom det må gjøres? Fint å ha dette avklart på forhånd, slik at ikke alle som 'sikkert kunne hjelpe til' er bakfulle og trøtte neste dag.

Det var det jeg kunne komme på nå, i alle fall! :-)

Jeg glemte faktisk å stryke brudekjolen, eller rette ut krøllene på den.

Så 40 min før vielsen kom jeg på det... mamma blei ikke så veldig gla da akkurat :ler:

Vielsen ble forsinket, men det var heldigvis ikke min feil!

Vi hadde laget lister som het; hvem er hvem er der det sto bare kort om feks. Marit....... brudgomens mor.

Det hadde kanskje vært greit i et bryllup med 77 gjester, men vi glemte listene hjemme!

Jepp.

Vi har nesten ingen bilder av bare brud og brudgom. Ikke engang utenfor kirken, brudepiken er med oss på alle derfra. Og også resten av kvelden er det oss med noen andre. Vi tok noen hos fotografen da.

Hvis det er et bryllup rett etter dere i kirken, så har man stortsett ganske dårlig tid utenfor, derfor er det litt lurt å ha tenkt igjennom hvilke bilder man vil ta der ute ;)

Ha kontroll på hvem som skal hjelpe dere dagen etterpå med å pakke alle gavene ned i igjen... Vi hadde alt klart med opppakkere som skrev lister og klistretnumre etc på gavene, men kun ansvarsfølelse fra deres side + god tid til flyavgangene gjorde at de også var der å hjalp oss om søndagen å pakke alt inn i eskene igjen og ned i bilen vår. OG - husk teip til denne prosessen!! :-)

Ikke så mye vi glemte, akkurat, men ting jeg har tenkt på i ettertid som burde vært tenkt på før...... ;)

* Dersom dere skal ha engangskamera, sørg for å fordele disse litt utover kvelden. Selv la vi ut alle med en gang med det resultat at alle kameraene var fulle av bilder fra middagen, men ingenting i fra de sene nattetimer......

* Stor nok bil til å få med alle gavene hjem. Dette hadde ikke vi tenkt på og fikk litt "panikk" da vi bla. hadde fått en kommode og et stort speil. Heldigvis hadde min onkel tatt arbeidsbilen da han kom i bryllupet.....han er budbilsjåfør! Fullt servise, glass av ymse slag samt "ørten" blomsterbuketter, pynteting og annet tar utrolig masse plass når man skal pakke ned alt sammen!

* Sørg for å ha klart på forhånd hvordan dere vil avslutte kvelden. Vi hadde tenkt å bare snike oss avgårde uten at noen så det. (Alle gjestene overnattet på samme sted, så vi fikk sagt hadet dagen etter). Dessverre var eneste utgang fra lokalet samme sted som der alle sto og røyket, derfor ble det mye venting og sniking før vi kom oss avgårde..........

Sørg fo at toastmaster gjør det klart for gjestene når evt røykepauser skal skje. Hos oss forsvant en hel hel arm på E-bordet vårt ved en anledning. Jeg gadd ikke å bry meg med det da, men vet at dette irriterte både min far og svigermor som satt mot den kanten. Respektløst.

Vi glemte å ta med oss bagen som skulle til hotellet. Min var hos mine foeldrene, og min kjære hadde ikke pakket sin engang. Så da vi ankom hotellet kl 5 om morgen kom vi på det. Men bryllupsnatta var bra for det. Siden jeg ikke hadde med meg tel heller var det få tel nr jeg kunne.

Heldigvis så kunne jeg nr til forloveren min, som lå over hos mine forleldrene. Så ved 11-tiden banker det på døren, og der sto mine to forlovere, min svigerinne, fetteren og kusina til mannen min, og der lå jeg naken under dyna :overrasket: Det gikk greit, men er ikke til å anbefale :)

Ellers så glemte vi å ta med masse ekstra servietter, sånne billigere. Da det var veldig varmt var det mange som hadde bruk for det, så folk endte opp med å bruke tørkerull.

Vi fikk tatt de fleste bildene, det eneste vi manglet var kake og gavebordet.

Pass på å ta bilder med alle.

Jeg har ingen bilder med bare meg og pappa og meg og mamma. Jeg bryr meg ikke noe særlig om det, men mamma skulle ønske hun hadde et bilde av oss to

bilde av ferdig pynta bord m/blomster, før folk setter seg til bords..

Vi glemte en masse sånne bilder. Ingen har sagt noe, men det vi har tenkt mest på var at vi glemte å ta bilde med presten, og med våre foreldre...

Be gjerne noen huske på det for dere!!

Vi glemte å koordinere når vi skulle kutte kake og ta bryllupsvalsen, og hvem som skulle ha ansvar for å dra det hele igang. Det ble litt mye frem og tilbake for min del noe jeg godt kunne vært foruten på den store dagen. Men dette er jo bare småting som ingen andre legger merke til men kjekt å ha i orden for deres egen del :)

Vi skulle gjerne hatt et kamera på rommet. ;) En venninne tok mange bilder for oss i løpet av kvelden, men batteriet gikk visst ut. Så det ble liggende igjen på gavebordet. Mannen min er fremdeles litt skuffet over å ikke ha hatt en liten fotosession med bare oss to etter festen, han var veldig begeistret over undertøyet mitt. Kanskje man burde prøve å huske på et engangskamera, eller bare sørge for å få med seg sitt eget til dit man skal sove.

Vi var også litt dårlige på å gi beskjed om tidspunkt for middagen. Vi skrev at vielsen var kl. 14.30, "og etterpå middag på hotell". Problemet var de som ikke helt hadde tenkt å dra rett fra kirken til festlokalet, de lurte veldig på når siste oppmøte var. ;) (Noen skulle skifte til bunad, og noen på snarvisitter til andre når de først var i byen.)

Catzy

Tror ikke vi glemte noe spesielt - dagen var helt fantastisk!

Tror ikke du merker noe selv på selve dagen om småtinger glemt!

Vi hadde disse berømte kurvene på badet - og det kan absolutt anbefales! Jeg hadde brukt for noe der - og vet at også andre benyttet seg av tingene i den - blant annet var det mye tyggis, tanntråd, hårspray og sikkerhetsnåler som var brukt...

Engangskamera og avtale med noen som er gode til å ta bilder er viktig. Få en person til å organisere slik at dere får alle familiebilder - sammen med et foreldrepar (det har vi glemt ja - søren heller) og sammen med begge foreldreparene, evt med søsken og med besteforeldre. Er greit om noen tar inniative til å organisere disse bildene - etter kirken eller før middag.

Ellers kan jeg bare anbefale og slappe av og kose dere! Se det positive - og ikke tenk på det som går galt på kvelden / dagen. Er ingen andre som legger merke til det! (Var f.eks. bare jeg som så underskjørtet mitt....)

Husk å sette av nok penger til fotograf, bilder fra vedkommende og fremkalling av alle mulige bilder fra den dagen. Utgift vi ikke hadde regnet med.

Husk også å få tatt bilder av dere og deres aller nærmeste. Jeg har ingen bilder av meg og mamma og pappa, og er veldig lei meg for det i dag! :tristbla:

Takket være denne tråden har vi fått tatt bilder av oss selv med hver vår kjernefamilie, alle vennene på ett og min storfamilie på ett. (Deler av brudgommens familie stakk fra kirken før vi rakk å få bilde av dem.) Har også bilde av brudebuketten. :)

Ekstra tips: Skriv ned en kjøreplan for hele dagen og sørg for at denne sirkuleres mellom forlovere, toastmaster, mødre og andre som vil være kontaktpersoner for gjester. Da får alle vite hvor lang tid man har mellom kirke og middag etc.

Catzy

Vi glemte å tenke på lyset ute. Selv om det virker lyst sånn i ti tiden, blir det veldig mørkt på bildene, hvis en tar de ute..

jeg tror ikke vi glemte noen ting. Men kirketjeneren, derimot! Vet ikke om han glemte eller bare var helt ny i jobben. men i hvertfall åpnet han kirkedøren med det samme jeg ankom, slik at alle gjestene satt i kirken og så meg og forloveren styre med kjole og slør og slep og det hele, samtidig som jeg ikke rakk et lite stille minutt sammen pappa før vi gikk inn. Han lukket heller ikke døren bak oss, slik at junisolen flommet inn i kirken og gjorde oss til silhouetter på alle bildene som ble tatt av oss i midtgangen.

Noen flere lure innspill?

Endret av Mies
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra tråd. Flott at du har orket å klippe sammen alt dette til oss.

Jeg vil anbefale å prøve hele antrekket med alt tilbehør før vielsen, slik at man ser at man har alt. Min mor hadde glemt å kjøpe sko, og oppdaget dette på morgenen vielsen skulle være! (også kan man oppdage sånne ting som at det store, blondete strømpebåndet synes under den tynne, tettsittende kjolen osv.)

Gjest Gjest
Skrevet
:forvirret: Var i et bryllup der bruden glemte brudebuketten hjemme, men en venninde kom med den da de satt oppe ved alteret......
Gjest Gjest
Skrevet

Om dere leier bil med sjåfør, sjekk med sjåføren hva han skal ha på seg. Jeg var i et bryllup der brudeparet hadde leid limousin - og så dukket sjåføren opp med skinnvest og lisseslips :overrasket: stilig!

Skrevet

Hørte nettop om et bryllup der presten leste opp feil navn! Han leste navnet på parret som skulle gifte seg etterpå. Også reagerte han ikke en gang da brudgommen sa nei :overrasket: Så man er hvist nødt til å sjekke at presten har papirene sine i riktig rekkefølge.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sender opp denne, for det var mange gode tips!

Skrevet

Vi husket det aller meste, men jeg glemte brudebuketten inn i kirken... :rodme: Så mitt tips er - slipp aldri buketten ut av hendene når du først har fått den!! Man blir så stresset rett før man skal gå til kirkeinngangen at det fort kan skje tabber der... ;)

Dessuten hadde vi valgt for få gave-utpakkere, så ikke undervurder hvor mange gaver dere får heller...

Skrevet

Dessuten hadde vi valgt for få gave-utpakkere, så ikke undervurder hvor mange gaver dere får heller...

Hvor mange hadde dere valgt/hvor mange bør man ha?

Skrevet

Vi hadde to gaveutpakkere til å begynne med - men etterhvert ble de 4 stykker og likevel måtte vi utsette middagen en halvtime fordi de ikke rakk å komme gjennom pakkene.. Og vi fikk i tillegg "lite" pakker i forhold til de som har borti 50-80 gjester...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde også 4 utpakkere, og det tok tid, selv om det var få gjester. Aner ikke hvordan det ble så mye gaver, jeg.

Ellers er det lurt å be toastmasteren sjekke at brudeparet er ferdig med å spise før talene begynner, ikke bare til han selv og de rundt ham er ferdig. Brudeparet kan jo ikke akkurat spise under talene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...