yvoesp Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 For noen uker siden ringte naboen for å klage på oss. Naboen hadde plukket hundeskit på veien utenfor eiendommen sin nesten daglig i over 1 mnd., og anklaget vår hund for "gjøremålet". Sa at det KUN var VÅR hund som kunne ha gjort det siden vi var de eneste som brukte veien som hadde hund. Å ringe og klage var i seg selv greit nok. Synes selv det er irriterende med hundeskit (og hestmøkk) midt i veien, men hallo... MEN Man ringer ikke for å anklage noen og ikke høre på vedkommendes VERSJON på at dette ikke er tilfelle. Den som blir anklaget bør vel få en sjanse til å avkrefte/ bekrefte situasjonen som har oppstått? Saken er: vi fikk ny hund ved årskiftet, men naboen oppdaget ikke hunden før etter tre måneder. Da naboen ringte presisterte hun det faktum at hundeskiten hadde "oppstått" etter at vi fikk hunden i mars... Hunden det er snakk om er en valp. Jeg sa til naboen at jeg kunne garantere at det ikke var vår hund ettersom vi sliter med å få den til å gjøre fra seg ute (hele huset er et avisslott...). Jeg burde vel tenkt på å si: om du finner hundebæsj med rester av en tåteflaskesmokk i, da er det vår hund og vi skal juble over bragden... Valpen har en tendens til å tygge av tåteflaskesmokkene nemlig... Det irriterte meg så grassalt å få denne telefonen. For det første er dette et område med svært mange turgående hundeeiere. For det andre sliter vi som sagt med å få hunden til å gjøre fra seg ute. For det tredje: NABOENS BARNEBARN ER OFTE PÅ BESØK MED HUNDEN SIN. Å svare høflig på noe slikt var noe jeg konsentrerte meg veldig om å klare, kan man si.. Men jeg svarte høflig faktisk! Hadde jeg enda slengt fra meg en glose til naboen, så hadde jeg vel sluppet å irritere meg enda. Nå er det faktisk slik at jeg gruer meg til å møte henne igjen. Har naboen langt oppi halsen etter dette og er stygt redd for at irritasjonen og frustrasjonen som bygges opp daglig, til slutt vil sprekke en dag jeg møter vedkommende. Er det bare meg, eller var dette urettferdig og ubetenksomt?
Brunhilde Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Det var absolutt urettferdig og ubetenksomt. Det minner meg om en gang jeg hadde besøk av venner med hund og naboen skjelte dem ut for å gå forbi huset hans. Tror det holdt hardt for kameraten min å da fortelle, på en ordentlig måte, at det var første gang han var i denne byen... Noen mennesker er bare som naboen din, og min, og jeg tror det beste vi kan gjøre er å heve oss over det! Lykke til med huden din!
Cherie Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Synes du taklet det bra jeg. For all del stup ikke ned til deres nivå.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Desverre er det noen mennesker som må la litt dårlige humør gå uteover andre. Hun har sikkert gått og irritert seg over dette en stund, men så var det idag hun hadde en så dårlig dag at hun fant ut at det kunne gå utover deg også. Så hvis du ikke hører noe mer fra henne, får du bare la denne saken ligge. Men hvis hun blir mere plagsom og du bor i borettslag kan du jo ta saken inn for styret. Da får du i det minste lagt fram saken fra ditt ståsted. desverre er det altså noen som må utnevne seg selv til dommere over andre. Og de mener som regel at de ikke trenge rå føye seg etter de samme reglene selv
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Hvis du sliter med å få valpen husren, så ikke gå lange turer med den i håp om at den skal gjøre fra seg. Ta den med i nærområdet, helst i hagen, for valpen tør ikke å markere/tisse der andre og hunder med større rang har markert. Husk å ros den hver gang den gjør fra seg ute, og ta den med ut etter at den har sovet, spist og så ofte som mulig.
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #6 Skrevet 10. mai 2006 ja med tanke på husren... aviser er nok ikke tingen desverre. Skal du lære hunden å drite inne på aviser er det jo supert. Skal du lære den å drite ute å så hjelper det lite.. Man må være konsekvent. ut etter spising, drikking, soving og leking. uansett. det er mye arbeid, men to uker med hardt arbeid på denne måten gjør at du får hunden stueren i en fei!
Cherie Skrevet 10. mai 2006 #7 Skrevet 10. mai 2006 ja med tanke på husren... aviser er nok ikke tingen desverre. Skal du lære hunden å drite inne på aviser er det jo supert. Skal du lære den å drite ute å så hjelper det lite.. ← Litt uenig med deg der ninakanin. Jeg brukte aviser fordi dette hjelper deg til å se når hunden må ut. Man må ha noen få aviser, gjerne bare en om dette skal virke. Jeg brukte aviser i tillegg til rådene gitt lengre her oppe. Min hund var husren på under en uke.
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #8 Skrevet 10. mai 2006 Litt uenig med deg der ninakanin. Jeg brukte aviser fordi dette hjelper deg til å se når hunden må ut. Man må ha noen få aviser, gjerne bare en om dette skal virke. Jeg brukte aviser i tillegg til rådene gitt lengre her oppe. Min hund var husren på under en uke. ← Ja, men da har du brukt aviser på rett måte. Ikke som et mål, men som et mellomledd. Virket på meg som trådstarter hadde huset fullt av avis for å dekke gulvet. Det er ikke så lurt..
Cherie Skrevet 10. mai 2006 #9 Skrevet 10. mai 2006 Ja, men da har du brukt aviser på rett måte. Ikke som et mål, men som et mellomledd. Virket på meg som trådstarter hadde huset fullt av avis for å dekke gulvet. Det er ikke så lurt.. ← Jammen da er vi enige da Kalles dette en digresjon tro?
Gjest Ninakanin Skrevet 10. mai 2006 #10 Skrevet 10. mai 2006 Jammen da er vi enige da Kalles dette en digresjon tro? ← Muligens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå