womanpower Skrevet 8. mai 2006 #1 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg bruker for tiden dermalogica prøvepakke, men er også nysgjerrig på shiseido. lurer på om hvilke av shiseido produkter er bra for fukfattig - tørr/normal hud? tenker på renseprodukter og hudkrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 Du burde teste serien som heter The Skincare. Renseskummet er veldig bra, og tørker ikke ut huden. I tillegg finnes det flytende dagkrem med spf 10 og flytende nattkrem, begge finnes i light, normal og enriched, der enriched er fetest (litt i feteste laget). Det finnes også en krem i krukke, og det er en fuktbombe av dimensjoner, og anbefales til skikkelig tørr hud. Den heter Multi-Energizing Cream. Så jeg anbefaler: Gentle Cleansing Foam Multi-Energizing Cream (dag og natt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mai 2006 Du burde teste serien som heter The Skincare. Renseskummet er veldig bra, og tørker ikke ut huden. I tillegg finnes det flytende dagkrem med spf 10 og flytende nattkrem, begge finnes i light, normal og enriched, der enriched er fetest (litt i feteste laget). Det finnes også en krem i krukke, og det er en fuktbombe av dimensjoner, og anbefales til skikkelig tørr hud. Den heter Multi-Energizing Cream. Så jeg anbefaler: Gentle Cleansing Foam Multi-Energizing Cream (dag og natt) ← Jeg har fått de idag på Parfymeri, og håper de er bra! Jeg har brukt dermalogica i over 1 uke, men viste å mislyktes siden fekk tørre flekker igjen og ansiktet kjennes litt stram......Begynte igår, kanskje fordi jeg begynte å sole meg igår............ Kanskje jeg må tilføye Skin hydrating booster på tørre flekker...? Men shiseido krem jeg fekk heter : Day Essential Moisturizer Enriched er den vel veldig fet? Fordi jeg må ha krem som inneholder myyyye fukt, og bittelitt eller ingen fett pga får lett kviser av kremen som er så mye fett.... Du nevnte den er fet så kanskje jeg burde ikke bruke den? Har fått clinique produkter også. Begynner å bli desperat, har prøvd så mange produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har fått de idag på Parfymeri, og håper de er bra! Jeg har brukt dermalogica i over 1 uke, men viste å mislyktes siden fekk tørre flekker igjen og ansiktet kjennes litt stram......Begynte igår, kanskje fordi jeg begynte å sole meg igår............ Kanskje jeg må tilføye Skin hydrating booster på tørre flekker...? Eller ...rensekrem er for sterk - spesial cleasing, burde jeg kanskje bytte til ultracalming eller hva den het igjen. Men shiseido krem jeg fekk heter : Day Essential Moisturizer Enriched er den vel veldig fet? Fordi jeg må ha krem som inneholder myyyye fukt, og bittelitt eller ingen fett pga får lett kviser av kremen som er så mye fett.... Du nevnte den er fet så kanskje jeg burde ikke bruke den? Har fått clinique produkter også. Begynner å bli desperat, har prøvd så mange produkter. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 9. mai 2006 #5 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror du stresser huden din ved å prøve så mye forskjellig så ofte. Prøv å bruke en serie i en mnds tid, og se hva som skjer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror du stresser huden din ved å prøve så mye forskjellig så ofte. Prøv å bruke en serie i en mnds tid, og se hva som skjer.... ← mmmgreit, hva gjør jeg om huden blir bare verre med tørre flekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #7 Del Skrevet 9. mai 2006 Enig med Ling! Hvis du tester alt som er og ikke gir noen produkter en sjanse til å vise hva de kan, kan du faktisk risikere å få noe som heter perioral dermatitt, som er en slags betennelsesreaksjon i huden. Da kan du plutselig ikke bruke noe som helst i lange tider (jeg har hatt det, men da fremkalt av hydrokortison). Hold deg til EN serie i minst fire uker. Først da kan du egentlig si noe som helst om hvordan den funker for huden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 9. mai 2006 Enig med Ling! Hvis du tester alt som er og ikke gir noen produkter en sjanse til å vise hva de kan, kan du faktisk risikere å få noe som heter perioral dermatitt, som er en slags betennelsesreaksjon i huden. Da kan du plutselig ikke bruke noe som helst i lange tider (jeg har hatt det, men da fremkalt av hydrokortison). Hold deg til EN serie i minst fire uker. Først da kan du egentlig si noe som helst om hvordan den funker for huden din. ← mmgreit det.... hvis huden min blir verre med tørre flekker, så hva skal jeg gjøre? vil gjerne prøve dermalogica i ca 3 uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #9 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skal la huden være i fred, det er lurest. Muligens kan problemet med tørre flekker forsvinne av seg selv hvis du lar huden i fred en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skal la huden være i fred, det er lurest. Muligens kan problemet med tørre flekker forsvinne av seg selv hvis du lar huden i fred en stund. ← ok, det er greit Ellers takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 15. mai 2006 er linalool samme som lanolin ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 16. mai 2006 #12 Del Skrevet 16. mai 2006 Nei, linalool er en kjemisk bestandel av en eterisk olje. Lanolin er ullfett fra sau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womanpower Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 16. mai 2006 Nei, linalool er en kjemisk bestandel av en eterisk olje. Lanolin er ullfett fra sau. ← ah det er bra, jeg ble redd da jeg leste på shiseido pakken hehe :D men søkte også på nettet at linalool er trygg - så er det bra, tusen takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå