Gå til innhold

Samvær i julen - igjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sint mor

Etter planen er det jeg som skal ha ungen denne jula. Min eks. hadde han forrige jul, og da var jeg med og feiret.(Etter avtale med faren selvsagt)I år skal ungen altså være hos meg. Jeg vil helst at vi feirer i min leilighet, da det passer dårlig å dra ifra faren på julaften. Jeg orker ikke å ligge over. Hver gang jeg gjør det så skal han ha sex med meg. Selv om jeg ikke vil. Ungen er bare tre år. Hvorfor kan han ikke feire julaften hos meg? Han sier bl.a at jeg har for liten leilighet, at han ikke får skiftet til nisse! Jeg har både spisestue(noe han ikke har), plass til stort juletre! og TO relativt store stuer. Dessuten er det jeg som kjøper inn all maten, som jeg da må drasse over til han. Han bor ca. 15 min. unna. Jeg blir så irritert. Han må da kunne klare å tilpasse seg litt han også. Slik har han alltid vært; alle skal føye han, og det er alltid han som vet best. Han har ALDRI føyd seg i noe som helst som jeg har villet. Jeg får i tillegg høre at jeg er ei skikkelig rødstrømpe, og at det nå er bra at samfunnet har begynt å se mere på fedrenes rolle. Jeg tror jeg spyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sint mor

Og så kan jeg legge til at eksen er kjempesint over dette!

Ellers hadde jeg vel neppe skrevet....VI klarer oss jo like godt uten han. Men jeg legger meg ikke langfalt for at han skal få viljen sin!! :evil:

Og maten er det også han som bestemmer..og han tar vel på seg olabuksa i år og. Kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på ditt du, dere var hos han forrige jul, nå er det din tur.

Han får bare være sur, tipper han endrer holdning om han må sitte alene på julaften.

Og gi han klar beskjed om at han skal hjem og sove i sin egen seng når natta kommer, så han ikke tror det blir overnatting med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint mor

Han drar nok hjem til foreldrene sine, og så sitter de der og snakker stygt om meg....som vanlig. og jeg drar antaelig til mine forelde. Tror ALDRI han snur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om han og foreldrene snakker stygt om deg får du heve deg over det!

Men kan du ikke invitere dine foreldre til deg? Da er det du som har gjester, og han kan ikke påvirke deg til å endre planer.

En annen ting....gir du etter når han vil ha sex med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint mor

Ja, dessverre så gir jeg som oftest etter...eller jeg er ikke så mye med da.

Han gjør det jo uansett...

En annen ting: hva feiler det de som ikke er i stand til å føye seg? Som ALDRI gjør noe for et annet menneske. Ikke engang sånne småting som å hente noe fra kjøleskapet f. eks. Som ALDRI stiller opp for deg. Nå mener jeg dette helt bokstavelig altså. De har ikke omtanke for andre enn seg selv. Ser ikke andre, forstår ikke andre. Men når noe gjelder dem selv så forventer de at alle andre stiller opp, og da truer de med både det ene og det andre om de ikke får det som de vil....Jeg forstår ikke slike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må han feire julen sammen med dere når det er tydelig at det ikke blir (er) noe kos når dere er sammen.

Hadde det vært meg så hadde jeg bedt han om å holde seg hjemme :evil: !! Tror det blir en koseligere jul for deg og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint mor

Det blir "kos" når jeg gjør alt som min eks. sier. Jeg kan nemlig føye meg, jeg har lett for å tilpasse meg, og gjør alt for at andre skal trives...Trodde han kunne gjøre det samme for meg, og planen var jo at vi skulle feire sammen. Men når han bestemmer alt... Han sier hele tiden at JEG må tenke på barnets beste...hvem tenker han mest på???

Jeg orker ikke mere....han har så rike slektninger som alltid stiller opp for han sier han at jeg må ikke tro at jeg kan gjøre som jeg vil...vi får vel se på det til slutt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "sint mor" - nå må du ta ansvar for ditt liv.

Det er DU som bestemmer om du vil ha sex eller ikke med han.

Du sier: "Ja, dessverre så gir jeg som oftest etter...eller jeg er ikke så mye med da. Han gjør det jo uansett... "

Han gjør det uansett :o :o - da er det vel snakk om voldtekt da?

Nei - du mamsen - nå må du vise deg sjøl og ditt barn at DU også har lov å bestemme. Hva slags "rolle-modell" vil du bli for ditt barn hvis du hele tiden skal gi etter for hans ønsker???

Jeg tror at vi mennesker ikke må være så redde for å stole på oss selv, stole på vår intuisjon. Vi MÅ bli flinkere til å lytte til oss selv!

Ønsker at "sint mor" og hennes barn får ei fin jul. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta skjeen i en annen hånd, og vise han hvor skapet skal stå!!! Jeg er mye enig med svaret til "Usikker" her.

Han tar seg sannelig til rette og bestemmer fortsatt over deg. Du får sette foten ned, og si nei!! Han bestemmer ikke over deg lengre, du er ikke hans eiendom!! Ønsker deg lykke til, og God Jul til deg og ditt barn!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syns du bør søke hjelp i dette tilfellet. Ikke så mye for å avklare hvordan julen skal feires, men for å bryte den makten han tydeligvis har over deg!

Å ha sex med et menneske man ikke ønsker å ha sex med er nedverdigende, og du fortjener bedre!

Med hensyn til julen syns jeg du skal feire der DU vil - og der du og barnet ditt har det best! Hvis du mistrives i selskap med faren er det IKKE sammen med ham dere skal være.

God jul - og så håper jeg ting faller på plass for deg!

:smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du fortsetter å gi etter for ham, hans handlinger og meninger, kommer han bare til å fortsette på samme måten.

Slå i bordet og gi grei melding! Det er bedre å ha en real utblåsing og få det overstått, enn å gå sint og lei seg i årevis over behandlingen han gir deg.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilleVille-

Hvis du gir etter hver gang, er det klart han benytter seg av det.

Dere var hos ha forrige jul, da er det innlysende at jula nå feires hos deg, det burde ikke være noe å diskutere...

Håper ikke det blir dårlig stemning av dette på julaften slik at det går utover den lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint mor

Nå ser det faktisk ut til at alt ordner seg, og at han gir seg... :)

Det hjelper nok å være "fast og bestemt" - omtrent som å oppdra et barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må fokusere litt på å respektere deg selv og like deg selv mer! Si til deg selv i speilet hver morgen " Jeg er en voksen kvinne med egne meninger, og eier den flotte kroppen min selv"

Ikke la deg kue av psykopaten. Det kan vel også være lurt om dere får skrevet en samværsavtale som spesifiserer hvem som har barnet når, og når det er "din" jul er det ingen andre som bestemmer hvor det skal feires?

Ivertfall ikke "la" han få ha sex med deg på den måten, det er dårlig for selvbildet ditt. Si til ham at hvis han trenger å tømme seg, er det toalett på badet. Hvis han kaller deg rødstrømpe, kan du jo likegodt klatre litt opp på barrikadene siden du allerede har fått pepperen for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...