Gå til innhold

Billig gassgrill (ca. 1000,-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har billig gassgrill og kan fortelle litt om de er gode?

Jeg har så utrolig lyst på grill, men vi har ikke råd til en superdyr gassgrill (som jeg helst vil ha), så jeg har siklet litt på de aller billigste, til ca. 1000 kr.

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en sånn som ble kjøpt på en bensinstasjon. Den holdt i nesten en sesong. Da gikk "starteren" på den og vi måtte tenne på med fyrstikker.

Ellers fungerte den veldig greit.

Skrevet

Personlig ville jeg aldri ha kjøpt en grill til 1000 kr, men det er mange som gjør det. (selger griller selv).

Ulempen med de billige grillene er at de som regel er et lite h.. å sette opp, mange av de bruker lavastein, de er ikke like stabile som de dyrere grillene, noen av dem ruster fort, skulle en del på de bli ødelagt eller f.eks brenneren ruste (noe som kan skje) er det vansklig å skaffe reservedeler.

Skrevet

Kjenner dilemmaet. Vi var så ivrige og kjøpte billig gassgrill fra Elkjøp et år. Aldri mer!!!

Det var et helt langtids-prosjekt bare å få montert den, måtte ringe og få ettersendt deler som manglet... Den virker jo, men den var grå i utgangspunktet, men nå er den blitt matt - og rust-farget... og ikke noe særlig å skryte av. Det er også lavastein i vår.

Vi skal investere i en litt bedre grill, selv om det koster litt mer, for det er kjedelig å ha lagt ned så mye arbeid i den vi har, for at den skal se slik ut.

Du kan jo få kjøpe vår ;)

Nei, jeg anbefaler å bruke litt tid på å finne ut mest mulig om grillen først, evt. spare opp litt mer penger, slik at du får en du blir fornøyd med.

Skrevet

Kjøpetips fra DinSide.

Anbefaler deg å se der, kan få tips til hvordan du skal se om en grill er brukbar, selv om den er billig.

Privat tips fra meg.... styr unna Landmann.....

Skrevet

Vi kjøpte en til 2500 på Plantasjen og har aldri angret på det i alle fall! Har hørt litt av hvert om de billigste jeg og, det er jo en innvestering som varer hvis man legger litt mer penger i.

Vi kjøpte en som har kokebluss ved siden av, genialt! Så kan man koke ris eller poteter eller noe i en kjele ute på verandaen samtidig som man griller kjøttet (og grønsakene...)

Gjest Elfrida
Skrevet

Vi har en billig Outback gassgrill, som ble kjøpt ifjor vår. Dette er altså 2. sesong vi bruker den, og den funker helt fint.

Den kosta ca 1000,- og har sidebluss på den ene siden, og avlastningsbrett på den andre. Den har to regulerbare bluss, og lavastein. Hva er problemet med lavastein egentlig?

Det eneste jeg har å utsette på den er at varmen er litt ujevn. Etterhvert som vi har brukte vet vi jo hvor det er varmest og sånn, men den burde ha vært jevnere.

Ikke noe vanskelig å sette sammen, den har stått ute i hele vinter (under tak) og det har gått fint. Den er stødig og virker solid.

Vi har bare tørket over den og satt i gang med grillinga igjen.

Skrevet

Om den bare holder en sesong, så går det greit... Jeg vil ha grill NÅ.

Takk for gode tips! Kom gjerne med flere, dere som har billig grill. ;)

Skrevet

Jeg kjøpte billig grill på Elkjøp i fjor. Betalte ca. 800,- tror jeg, men den var på tilbud og jeg husker ikke den opprinnelige prisen. Men den var uansett ikke dyr.

Vi brukte den i hele fjor, og den fungerte på første forsøk i år også selv om den har stått ute på verandaen hele vinteren. (under et lite tak, men uten beskyttelse av noe slag). Og hvis jeg ikke tar helt feil så er det en Landmann. Jeg er fornøyd med den. :)

*hjem og grille fisk på billig-grillen min*

Skrevet

Tar tilbake det jeg skrev!

1300 kosta vår faktisk, og den virker like fint i år også :)

Skrevet

Problemet med lavastein.

Lavasteinet tiltrekker seg fettet og blir mettet av det. Da kan det oppstå flammeoppbluss som ikke slukker, og dette er jo ikke bra verken for grillen eller for maten.

Da må man drive å bytte lavastein og styre med det.. derfor er grill best uten lavastein.

Griller uten lavastein har gjerne en omvendt v eller et slags skjold over brenneren som reflekterer varmen og som fettet renner ned over og over i en beholder som man bytter innemellom.

Skrevet

Er ikke så mye styr å bytte lavastein da...

Ta ut de gamle, kjøpe og legge inn nye...

Skrevet

Vår gassgrill til 1000,- holdt en sesong, men var egentlig ikke sånn superfornøyd med den. (eller, B var ikke sånn veldig fornøyd - er nemlig han som griller her, så hvorfor vet jeg ikke)

Skrevet

Og lavasteiner får man på Biltema til 40 kr. Så det i dag. :)

Skrevet

Jeg koser meg med kulegrillen jeg. Har en diger Weber med askepotte, det er den beste grillen jeg har brukt noen gang. Skjønner ikke greia med gassgrill, hvorfor er det så bra? *nysgjerrig* :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Vi har gassgrill fordi:

- det er ikke lov å ha kullgrill på verandaen i borettslaget mitt (det har jeg forsåvidt ikke noe imot, hadde ikke brukt kullgrill på verandaen uansett)

- den er varm og klar til grilling på sekunder.

Hadde jeg hatt hus med hage hadde kullgrill vært det eneste aktuelle!

Gjest gjest 0
Skrevet

Pappan min som har jobbet med gass (og har kjempepeiling på gassgriller) i 25 år sier at det ikke er noe problem med billige griller. Det anbefalte han faktisk meg!

Skrevet

Arwen: hvilken har dere?

Vampyra: kult! Har du kjøpt? I såfall; hvilken?

Kan man gjøre noe med grillkullet, når det er ferdig? Putte i komposten? Man kan iallefall putte aske i komposten...

Vi har fundert litt på denne:

http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/P...ariantId=061022

(siden vi har endel trumf-poeng)

Skrevet

Kan man gjøre noe med grillkullet, når det er ferdig? Putte i komposten? Man kan iallefall putte aske i komposten...

Vi kastet vår i fjor, så husker ikke. Men betalte 1000 kroner på Plantasjen for to år siden.

Skrevet

Jeg ville ikke ha valgt en som har brennere i støpejern.

men ellers virker grillen helt grei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...