Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Lurer på hvor lenge man kan oppholde seg i Spania uten å måtte reise fra landet. Hvis man f.eks har jobb - kan man være lenger enn 3 mnd i strekk? Har prøvd å søke etter noen gode og lettleste nettsider, men sliter. Håper dere kan hjelpe. På forhånd takk!
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Lurer på hvor lenge man kan oppholde seg i Spania uten å måtte reise fra landet. Hvis man f.eks har jobb - kan man være lenger enn 3 mnd i strekk? Har prøvd å søke etter noen gode og lettleste nettsider, men sliter. Håper dere kan hjelpe. På forhånd takk! ← Norge og Spania er medlem av henholdsvis EØS og EU, som betyr fri arbeids- og oppholdstillatelse.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Betyr det at jeg kan reise ned og jobbe et år om jeg vil? Uten at jeg må søke noen som helst instanser?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Jeg regner med du må søke arbeidstillatelse når du først er der. Ektemannen min, som er britisk, må i alle fall søk om det hvert år. Han har vært her i to år nå. Først neste år får han permanent tillatelse.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Du må melde deg der nede, men med jobb er det ikke noe problem å få papirene. Hvor man må melde seg. varierer litt fra land til land. Er det noen andre norske eller europeere der du skal bo? Da ville jeg ha spurt dem når du kommer dit. Du bør melde deg ganske raskt (i Tyskland tror jeg det var innen en uke), men det er bare en formsak, du trenger ikke å gjøre noe før du er der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå