Tristessa Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Jeg er drittlei håret mitt... Har kommunefarget, mørkeblondt hår fra naturens side som er stripet med hjemmebleking. Ikke særlig originalt, og det ser ganske slitt ut nå. Har lyst å bli brunette, men er litt i stuss om det lar seg gjøre å farge oppå bleket hår? Har selvsagt tenkt å la frisøren ta hånd om dette, men det skader jo ikke å forberede seg litt i forkant heller. Vil fargen falme fort og bli veldig stygg, kan jeg ende opp med grønt hår og hva nå som sommer og sol er rett rundt hjørnet?
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Jeg gjorde det i flere omganger hos frisør, gikk fint det Nå har jeg gått tilbake til den blonde tilværelsen - det også i noen omganger
Gjest Jalileh Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Ja, du kan risikere å bli grønn, men tviler dog på at det skjer. Siden du skal til frisøren så er det nok en enkel sak. Hadde du skulle gjort det hjemme der i mot, da hadde jeg vært bekymret. Jeg har gått fra å være platinablond til nesten sorthåret. Det gikk helt bra.
Tristessa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2006 Men trenger jeg å gjøre det i flere omganger? Er ikke særlig lys nå egentlig, og orker ikke å måtte gjøre det i etapper, ser for meg at det blir ganske stygt mellom slagene.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var veldig lys, muligens derfor hun gjorde det slik. Også er det jo ikke alle frisører som virkelig tror en kunde mener det når de sier de vil bli mørkebrune... Min valgte å gå forsiktig frem
Gjest Jalileh Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Jeg måtte ikke, men mange frisører anbefaler det. Du må nesten høre med frisøren, men hvis du tar på deg konsekvensene av det så gjør de det nok. Ikke sikkert det blir noen konsekvenser, men de vil jo ofte være sikre.
Tristessa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var veldig lys, muligens derfor hun gjorde det slik. Også er det jo ikke alle frisører som virkelig tror en kunde mener det når de sier de vil bli mørkebrune... Min valgte å gå forsiktig frem ← Det er sant i grunn, ja! Har ikke tenkt å bli så mørk, noen nyanser mørkere enn det håret mitt egentlig er og litt gyldnere og "rikere" siden det er blitt så blast.
lillesky Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Ja, husk at det er ikke sikkert du får det resultatet som står på pakka når du farger håret. Det avhenger av hårtype, om du har farget håret før etc. Ved litt mer avanserte hårfarginger (slik som dette), ville jeg definitivt gått til frisør. Ikke moro med grønnskjær i håret!
Tristessa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2006 Jepp, jeg hadde ikke tenkt å trikse med dette hjemme altså.
lillesky Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Jadaså. Ta deg en tur til frisør, så ordner de det nok. Du kan jo event. spørre frisøren før du bestiller time.
Gjest gjesta Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Min frisør ville ikke FARGE mitt stripede hår mørkere. Hun ville kun gjøre bruk av minicolor ettersom farging kan slite sånn på håret, og en kan få uforutsigbare resultater ovenpå striper. Måtte ta to minicolorer, før det hele ble bra. Men da ble det bra også! Tror det hele handler litt om hva slags form håret ditt er i. Mitt kunne på det tidspunktet vært i bedre tilstand for å si det sånn
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Å gå fra blondine til brunette er ikke vanskelig, bare husk på at å gå tilbake til blond ikke er like kurant!
Tristessa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 8. mai 2006 Akkurat det å gå fra brunt til blondt har jeg erfaring med, og det tok tid ja! Derfor skal jeg ikke være så voldsom på fargen denne gangen...
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #14 Skrevet 8. mai 2006 Det å gå fra brunt til blondt er ikke noe problem så lenge du er naturlig brunette. Har du derimot farget håret brunt, for deretter å gå tilbake til blondt er det stor fare for at du ender opp med grønt hår!
Tristessa Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2006 Men nå skal jeg gå fra blondt til brunt og er naturlig et sted i ingenmanns-usexyland mellom de to.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 Er nok en fordel å ligge midt i mellom, da kan man jo gå den veien man vil... lys eller mørk.
Gjest synseren Skrevet 8. mai 2006 #17 Skrevet 8. mai 2006 Jeg hadde slitt og bleket hår. Gikk til frisøren å sa at jeg ville farge det mørkt, det gikk helt fint det. Resultatet ble bra!! Dessuten tilførte den mørke fargen fuktighet til håret også slik at det ikke var så slitt lenger. Det frisøren gjør er å tilføre rød pigmenter i håret. Det har man nemlig ikke når man har lyst hår. Deretter påfører frisøren ønsket farge.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #18 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var også drittlei mitt lyse hår og ville ha det mørkere. Det var lettere sagt enn gjort, mye pga jeg hadde veeeldig lyst hår.(farget) Det så bra ut i frisørstolen, men etter noen dager ble det veldig grønt og grålig. Jeg så helt forferdfelig ut! jeg klaget og de gjorde det på nytt igjen. Så litt bedre ut... Ellers har jeg farget håret mitt ganske så ofte etter jeg byttet hårfarge.(januar) Problemet er i følge frisøren at lyst hår ikke har pigmenter og det er vanskelig for farge å sette seg skikkelig i håret. Det er ikke så fint med sliten hårfarge halvveis ut i håret og det inderste er pent farget Og nå har jeg lyst å bli lys igjen, men det kan jeg nok glemme med det første
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #19 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har gjort det. Gått i fra å være kommuneblond med lyst stripet hår til å blir brunette. I en omgang. Gjorde det hos frisør. Veldig uvant i starten, men jeg trivdes med det. Nå når sommeren kom ville jeg bli blond igjen, også fordi jeg tenkte på solbleking. Gikk til frisør og hun bleket det ned igjen i en omgang.. Ble litt gulskjær, men det forsvant etter å ha brukt silver shampo. Jeg skal forbli blond, er det jeg er, og det jeg trives med. Gikk å var sjalu på alle blonde når jeg var brun. Hehe. Blonds have more fun vet du
Lilith Skrevet 9. mai 2006 #20 Skrevet 9. mai 2006 Jeg skulle farge mitt sprayblondblekede hår brunt, og det gikk slett ikke bra! Ble grønt og forferdelig. Gikk tilbake til frisøren flere ganger, men hjalp ikke. Til slutt fikk jeg med meg farge og utstyr hjem med beskjed om jeg bare måtte farge det selv for de visste ikke hva mer de skulle gjøre, og nå var det juleferie og salongen skulle stenge. Håpløst! Til slutt måtte jeg gå til en annen frisør som heldigvis fikset problemet, og jeg slapp å gå på nyttårsfest med nyfarget, grønt hår. Men det går sikkert bra med deg, altså - det var sprayblond som hadde ødelagt håret mitt og som gjorde at fargen ikke satt som den skulle. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå