Gå til innhold

Gjestebok til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner jeg en fin en som ikke er så dyr? Og hvordan skal egentlig en gjestebok være? Blanke ark inni?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg så at de hadde mange forskjellige typer på bokhandelen i dag! ARK tror jeg det var.

Da hadde typer med linjerte ark, med sorte eller hvite ark uten linjer.

Mange flotte stiler på utsiden og.

De kostet fra 200 til 400.

Vår skal være uten linjer, så skal jeg tape noen sider innimmelom igjen slik at jeg kan sette inn bilder fra bryllupet i etterkant.

Et det et album og gjestebok i ett tror jeg det blir oftere sett på og ti ganger så koselig bla i! :)

Endret av Lykketrollet
Skrevet

Min favoritt for papirartikler er Norway design, De har ulike typer bøker i både 1, og underetg, med tykke gode ark. Ellers så har de pene innbundede bøker på Ordning og Reda, men disse har litt tynt papir (vanlig tykkelse). Og så ligger det en papirbutikk på Byporten (eller hva den nå heter). De har også bøker med blanke eller linjerte ark.

Jeg vet ikke om noen av disse forretningene fører bøker spesefikt beregnet på gjesteskriving, men det er vel egentlig ikke så farlig?

Skrevet
Hvor finner jeg en fin en som ikke er så dyr? Og hvordan skal egentlig en gjestebok være? Blanke ark inni?

Jeg kjøpte et svart ringperm- album med svarte blanke sider. Halv A4 str..

Der skrev jeg på første side hvilken anledning det var, dato og at innholdet var skrevet av gjestene. Om jeg ikke husker helt feil så kjøpte jeg den på Nille.

Sidene dekorerte jeg med hjerteklistremerker i gull (ørsmå) på ene langsiden.

La ved en gullpenn som gjestene kunne bruke slik at det ble et "samhold" i boken/ albumet.

Viseverten opplyste i begynnelsen om at en gjestebok lå ved gavebordet og at vi ville sette stor pris at gjestene skrev noen ord i dem.

Det var veldig kjekt å ha som minne etterpå. Noen skrev f.eks. så nydelige vi var alle mann, gratulerte oss med dagen og fremtiden eller rett og slett takket for en utrolig flott dag og at de fikk feire den sammen med oss.

Kjevle er svært populært til å la gjestene signere på, men vi valgte å ikke bruke dette. Istedet fikk vi med oss et lite bilde med stor pasportout- ramme rundt fra fotografen. Den signerte gjestene navnene sine på.

For vår del var dette en mer praktisk måte å bevare et slikt minne på. Innrammet og lett å lese alle navnene uten å rotere seg ihjel. Dessuten lettere å plassere/ henge opp.

Lykke til med dagen! :klem:

Gjest Alea
Skrevet

Jeg har sett flotte gjestebøker hos TilBords og Ålens, i tillegg til bokbutikker. Har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg kjøper enda, men tror det blir en enkel uten linjer. Prisene lå fra 150,- og oppover. :)

Skrevet

Vi kjøpe en innbundet bok til ca 50 kr. Foran på boken laget vi en personlig forside, samme forsiden som på sangheftene. Synes det ble veldig fint og kjekt.

Sidene var blanke.

Skrevet

Jeg kjøpte en på Tilbords, syns den var fin. Husker ikke helt prisen men jeg tok den fordi den ikke var så svindyr som de i bokhandelen, og i tillegg like pen!

Blanke ark.

Skrevet

Jeg tror jeg skal bruke en bok med blanke, sorte ark og legge ved en sølvpenn. Dekorere sidene litt.

Så tar vi bilder av alle gjestene ved inngangen, og skriver dem ut på direkteskriver slik at alle kan skrive en hilsen ved siden av bilde av seg selv.

Dersom jeg hadde funnet en pen ringperm hadde det absolutt vært kjempebra å bruke, men da må den ikke se ut som de vanlige kontor-permene. Får starte letingen tidlig. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjøpt min på brudehuset lillestrøm. Vanskelig å forklare eksakt hvordan den ser ut, men kanskje litt alla dette : http://www.bridalpeople.com/wedding-guestbooks/2855.asp

Veldig tradisjonell - ivory stoff med litt foring/padding i fronten (om du skjønner hva jeg mener). Inni er det først plass til å føre inn informasjon om bryllupet (altså dato, sted, brudens og brudgommens nærmeste familie osv), deretter blanke sider der gjester kan skrive inn sine hilsninger.

Skrevet

Må stikke innom Åhlens og sjekke ut denne boka!! Lurt å ha gjestebok og album i ett!! Takk for tipsa :Nikke:

Skrevet

ARK har flere fine bøker som kan brukes til gjestebok. I tillegg er det 25% på de så jeg i dag :) De finnes både med blanke ark og med linjer. Med spiral eller hard perm. Og i ulike str og fasonger.

Ellers er jo Ordning og Reda ett bra tips. Eller du kan lage en selv ;) Det skal jeg gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi kjøpe en innbundet bok til ca 50 kr.  Foran på boken laget vi en personlig forside, samme forsiden som på sangheftene.  Synes det ble veldig fint og kjekt.

Sidene var blanke.

samme har vi gjort...

fungerer som scrap book nå, gjestebok i selskapet, og album etterpå!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...