Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Vi er midt i et knallhardt lønnsoppgjør hvor vi med arbeidsgiversidens "tilbud" vil komme til å tjene mindre enn folk på trygd og stønader. Vi kom i det minste med et krav hvor vi ga fra oss noe, for å få mer av noe annet, de vil bare ta i fra oss div tillegg og fjerne lavtlønnsgarantien vår og halvere overtidstillegget pluss pluss...eller skal vi heller si minus minus. Dersom arbeidsgiverne får det som de vil, har vi mindre utbetalt ved å være i heltidsjobb med skift og helgejobbing enn om vi alle sluttet og gikk over på arbeidsledighetstrygd.... Det skal da for pokker lønne seg å være i jobb!!!!!! Eller?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 *kremt*. Du aldri få mer i arbeidsledighetstrygd enn 60 % av det du tjente i fjor, så det stemmer kanskje ikke at det hadde lønt seg å gå arbeidsledig. Men, jo, jeg er abslutt enig med deg. Høres ut som et elendig forslag fra arbeidsivers side. Har de ikke tenkt å gi dere noe???? Hva med å skifte bransje?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Vi er midt i et knallhardt lønnsoppgjør hvor vi med arbeidsgiversidens "tilbud" vil komme til å tjene mindre enn folk på trygd og stønader. Vi kom i det minste med et krav hvor vi ga fra oss noe, for å få mer av noe annet, de vil bare ta i fra oss div tillegg og fjerne lavtlønnsgarantien vår og halvere overtidstillegget pluss pluss...eller skal vi heller si minus minus. Dersom arbeidsgiverne får det som de vil, har vi mindre utbetalt ved å være i heltidsjobb med skift og helgejobbing enn om vi alle sluttet og gikk over på arbeidsledighetstrygd.... Det skal da for pokker lønne seg å være i jobb!!!!!! Eller? ← Hvilke trygd og stønader?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 *kremt*. Du aldri få mer i arbeidsledighetstrygd enn 60 % av det du tjente i fjor, så det stemmer kanskje ikke at det hadde lønt seg å gå arbeidsledig. Men, jo, jeg er abslutt enig med deg. Høres ut som et elendig forslag fra arbeidsivers side. Har de ikke tenkt å gi dere noe???? Hva med å skifte bransje? ← Nei, men med arbeidsledighet følger gjerne andre sosiale stønader. Niks, de vil ikke gi oss noe, ei heller la oss beholde det vi har, de skal bare ta, mens vi får høyere krav på jobben. Det hjelper kanskje meg å bytte bransje, men en annen må jo ta over og prøve å få den samme elendige lønna til å strekke til. Det er skammelig! Dette er en bransje i sterk vekst, lederne kan leve på to månedslønninger hele året og nå vil de ha mer til seg selv. Grådighet kaller jeg det! I denne jobben er vi på gulvet avhengig av bil pga arbeidstidene, må betale for egen parkering på jobben (som for øvrig er svindyrt). Nå trur jeg egentlig ikke at arbeidsgivernes krav går igjennom så jeg frykter ikke. Men bare å komme med et slikt "tilbud" som de selv kaller det er jo et hån!
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Jeg jobber og har hatt en lønnsøkning på hele kr. 3,40 de siste fire årene!! Måtte gå ned i lønn da jeg fikk ny jobb. Resultatet er at jeg har nesten ingen ting igjen av lønna når alt er betalt. Da jeg hadde arbeidledighetstrygd hadde jeg faktisk mer og rutte med selv om det utgjør ca 62 % av vanlig lønn. jeg går i 100% stilling på et kontor. Er så lei av og snu på hver krone hele tia. Regjeringsfolka ber oss vise moderasjon, kyss meg en viss plass, selv får de 200 000 mer i lønn. Jeg er heldig hvis jeg får 3000 kr mer i år.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Nei, men med arbeidsledighet følger gjerne andre sosiale stønader. Niks, de vil ikke gi oss noe, ei heller la oss beholde det vi har, de skal bare ta, mens vi får høyere krav på jobben. Det hjelper kanskje meg å bytte bransje, men en annen må jo ta over og prøve å få den samme elendige lønna til å strekke til. Det er skammelig! Dette er en bransje i sterk vekst, lederne kan leve på to månedslønninger hele året og nå vil de ha mer til seg selv. Grådighet kaller jeg det! I denne jobben er vi på gulvet avhengig av bil pga arbeidstidene, må betale for egen parkering på jobben (som for øvrig er svindyrt). Nå trur jeg egentlig ikke at arbeidsgivernes krav går igjennom så jeg frykter ikke. Men bare å komme med et slikt "tilbud" som de selv kaller det er jo et hån! ← Følger det sosiale stønader med arbeidsledighet??? Fortell meg..... da har jeg gått glipp av mye? er selv ledig og får brutto 60 % av lønn. dette er noe jeg har opparbeidet meg igjennom mange års arbeide.
Gjest splæsj Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Det hørtes merkelig ut. Hvilken bransje er dette?
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 *kremt*. Du aldri få mer i arbeidsledighetstrygd enn 60 % av det du tjente i fjor, så det stemmer kanskje ikke at det hadde lønt seg å gå arbeidsledig. ← Sosialstønad kan feks være høyere enn lønna, dersom man bare tjener lite nok. Men dersom man tjener så lite vil man jo også ha krav på sosialstønad i tillegg til vanlig lønn, selv om sosialkontoret fort vil gi en beskjed om å finne seg en annen jobb.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #9 Skrevet 10. mai 2006 Jammen hold sosialstønad og dagpenger fra hverandre, da, det har da ingenting med hverandre å gjøre... Lurer veldig på hvilken bransje dette er, og jeg håper organisasjonen din har ressurser nok til å kjempe imot dette!
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. mai 2006 #10 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jammen hold sosialstønad og dagpenger fra hverandre, da, det har da ingenting med hverandre å gjøre... ← Trådstarter skrev "trygd og stønader" så da kom jeg bare med ett forslag til hva som kunne vært ment. Sosialstønad og dagpenger har også noe med hverandre å gjøre, dersom man feks får så lite dagpenger at det er mindre enn det man ville fått i sosialstønad, så kan man ha krav på sosialstønad i tillegg. Endret 10. mai 2006 av Varg-Menja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå