Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå i det siste har det ringt uvanlig mange telefonselgere til meg. Jeg har sikkert kommet på en eller annen liste. Hvis jeg ikke svarer så bare ringer de omigjen og omigjen og omigjen, hele ti ganger på en dag!!!

De er sef veldig hyggelige og sier - Hei! Jeg skal IKKE selge deg noe, nå ble du vel glad vel? Du skal få en pakke verdt xxxxkr UTEN og måtte betale noe! Du må bare være medlem i Dritt og Møkk Bokklubb i 12 mnd- :frustrert:

Men jeg får meg ikke til å vise mitt sinne og frustrasjon mot dem. Det må jo være verdens kjipeste jobb? Stakkars...

Så idag har jeg reservert meg mot telefonsalg her

http://w2.brreg.no/reservasjon/

Du kan velge om du vil reservere deg mot uadressert reklame også! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Dritt og Møkk Bokklubb, den var ny! :ler: Lurt det. Bare ikke bli for sint om de ringer deg før om tre måneder, for det er ikke før da at du kan forvente at det trer i kraft. Jeg selv registrerte meg for mange år siden, og har ikke hatt telefonselgere på telefonen siden da. Herlig! ;)

Skrevet

Sånn, da var jeg også registrert. Takk for nyttig link. :)

Gjest Skya
Skrevet

Ikke bli forundret om at noen fortsetter å ringe allikevell. Det gjør de hos meg, over et år etter at jeg reserverte meg for det. Men det blir færre telefoner da.

Skrevet

Neste gang denne bok klubben ringer til deg My så skal du si til dem at du står registrert i Brønnøysund registeret. Hvis de er snakk om seriøse selskap så blir du slettet ifra listene deres med en gang.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for nyttig link!

Jeg har blitt telefonterrorisert av Hjerteaksjonen eller noe sånt HVER dag i over to uker, når jeg har tatt telefonen har det ikke vært noen der, og jeg har lagt på. Tilslutt bestemte jeg meg for å vente til noen kom "i røret", og sånn fikk jeg jo vite hvem det var som hadde ringt hele tiden (samme nr). Selgeren lirte av seg en regle som varte i 2 minutter uten avbrudd, og ville tilslutt at jeg skulle svare på om noen i min familie hadde hatt hjerneslag! Nei vet du hva, det svarer jeg ikke på, sa jeg. Makan!

Skrevet (endret)

Jeg registrerte meg for over et år siden. Fremdeles får jeg enkelte telefoner. Da bare gir jeg beskjed om at -nei jeg er ikke interessert. Før jeg tilføyer - kan dere være så snill å slette meg fra listen deres, for jeg har registrert meg mot telefonsalg.

Endret av Majka
Skrevet

Hos meg driver de og ringer flere numre samtidig, også snakker de med den første som tar telefonen. Vi andre får ubesvarte anrop, for vi ikke var raske nok.

Ikke det at jeg vil snakke med dem, men synes det er en uhøfleig måte å kontakte folk på.

Rakk å ta den her forleden, stakkars dame. Ho fikk huden full.

Og dama satt i andre enden og spilte dum. De ringte ikke flere av gangen påsto hun. Damen påsto også at de ALDRI hadde ringt meg før.

Tror ikke hun ringer igjen.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Hvis de er snakk om seriøse selskap så blir du slettet ifra listene deres med en gang.

Hvis de er seriøse skal du være slettet fra listene deres innen det har gått tre måneder. Selskapene er ikke pålagt å oppdatere listene sine mer enn hver tredje måned, så ikke begynn å skjell ut de som ringer for å være useriøse før etter at det er gått tre måneder, er du snill. (Selgerne som ringer synes dette er like dumt som du gjør, de hater å komme til folk som er reservert.)

Endret av Varg-Menja
Skrevet
Så idag har jeg reservert meg mot telefonsalg her

Velkommen i klubben.

Bare husk at du ikke kan reservere deg mot såkalte spørreundersøkelser og mot firmaer du allerede har et kundeforhold til.

Ang. kundeforhold var det noen som prøvde seg på en liten frekkas for noen uker siden.

http://forbruker.no/pengenedine/dinerettig...icle1253299.ece

Skrevet
Hos meg driver de og ringer flere numre samtidig, også snakker de med den første som tar telefonen.

Jeg har hørt det er sånn de pleier å gjøre det. . det hender også at de bruker gamle lister når de ringer slik at det ikke alltid funker med reservering :(

Gjest Emeldina
Skrevet

For et par uker siden ble moren min oppringt av en telefonselger, og da hun sa at de har reservert seg for telefonsalg svarte selgeren:

- Nei, men da var det jo flaks at jeg kom i gjennom!

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...