Gjest Bodillen Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Tidligere når vi har flyttet, har vi pakket glass og servise i avispapir før vi har lagt det i esker. Jeg har ikke lyst til å bruke å bruke avispapir denne gangen - det er så pyton med all trykksverten. Den går jo ikke ordentlig av i oppvaskmaskinen engang. Noen som har tips til noe annet jeg kan bruke? Tenker f.eks på sånn "silkepapir" som de bruker i gavebutikker f.eks. Men hvor får man tak i sånt, da...? Endret 8. mai 2006 av Bodillen
Grooo Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Kjøp bobleplast på rull på Smart Club eller Binders. Eller slik annen "ting" som de ofte pakker inn feks blomster med om vinteren og glassting i enkelte butikker, aner ikke hva det heter men de selger slikt på Binders.
Dagoberta Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har brukt å rett og slett pakke servise og glass sammen med håndduker og sengesett
Gjest Dallandra Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 På Binders selger de silkepapir i flere kvaliteter og farger. Vi kjøpte billigste og dårligste sort da vi skulle flytte og det fungerte suupert. Ubleket, så var vi sikre på at det ikke farget av på noenting, hverken av porselen eller glass. Husker ikke helt hva vi betalte for en pakke (med 500 eller 1000 ark eller hva det nå var) men det var helt overkommelig. Har litt over en halv pakke igjen også som jeg tar av når jeg skal pakke gaver eller pakke vekk julepynt for eksempel
Gjest Bodillen Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Tusen takk for fine tips! Håndklær og sengetøy er også en smart løsning, Dagoberta, men vi skal bo et sted midlertidig mens vi venter på at huset vårt blir bygget, og da må vi ha med oss alt sånt... Glass og sånt skal bort på lager i mellomtiden. Jeg avlegger Binders et besøk i løpet av uka!
Skravla Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har brukt å rett og slett pakke servise og glass sammen med håndduker og sengesett ← Det gjorde jeg også da jeg flyttet. La frottehåndklær i bunnen av esken, pakket glass, kopper, etc. i kjøkkenhåndklær (glasshåndklær) og frottehåndklær på toppen. Ikke så mye som en hank hadde knust.
Grooo Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Vi har samlet all bobleplasten i en diger slik dekkpose fra IKEA og lånt den bort til flere flyttende venner og familiemedlemmer senere, genialt
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Bodillen: mamma har jo sånt da - går jo an å høre om hun kan fikse noe engros?
Gjest Bodillen Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Vi har samlet all bobleplasten i en diger slik dekkpose fra IKEA og lånt den bort til flere flyttende venner og familiemedlemmer senere, genialt ← Kan vi bli venner....?
Gjest Bodillen Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Bodillen: mamma har jo sånt da - går jo an å høre om hun kan fikse noe engros? ← Ja, flott!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Skulle til å tipse deg om blomsterbutikken, men ser du har fått tips allerede
tuji Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 500 ark silkepapir på Binders kostet 170 kroner i januar, i hvert fall. Jeg hadde nok til hele flyttelasset med en pakke.
Blueberry Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Sist jeg flyttet brukte jeg telefonkatalogen til å pakke inn glass og servise med... skulle jo byttes likevel, og ingen sverte igjen.
Gjest Bodillen Skrevet 10. mai 2006 #14 Skrevet 10. mai 2006 Dere er geniale! Tusen takk for mange nyttige tips!
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #15 Skrevet 11. mai 2006 Du får jo kjøpt bobleplast både på Posten og på Binders
Spirito Skrevet 11. mai 2006 #16 Skrevet 11. mai 2006 Jeg kjøpte noen pakker med servietter på IKEA og pakket inn alt av glass og servise i det. Da vi pakket opp la vi serviettene nedi en skuff, og brukte de som hverdagsservietter.
Gjest Leya Skrevet 11. mai 2006 #17 Skrevet 11. mai 2006 Sist vi flyttet hadde vi masse gamle lakner og sengesett vi skulle kaste, så de rev vi opp og pakket inn i. Et tips foresten er å ikke legge tallerkner flatt i eskene, men å sette dem på høykant. Da er det mindre fare for at de skal knuse!
Blueberry Skrevet 11. mai 2006 #18 Skrevet 11. mai 2006 Et tips foresten er å ikke legge tallerkner flatt i eskene, men å sette dem på høykant. Da er det mindre fare for at de skal knuse! ← Å, så lurt!!! Det skal jeg huske på til neste flytting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå