Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 20mndr, og nå sitter hele familien og venter på nummer 2. Noe som jeg syns er veldig dumt, for det orker jeg ikke!

For å si det slik så hadde jeg en veldig slitsom graviditet psykisk sett..

Hele familien klikka for de ville ha meg boende rett ved siden av og det ville ikke jeg.

Og det var mye mer, men vil ikke nevne det meste, gjør vondt å tenke på.

Så derfor orker jeg ikke tanken på å gå gravid, og i tillegg vite at jeg kanskje ikke hadde fått den spykiske støtten av min mor, som en kvinne trenger når man er gravid (ihvertfall jeg trengte det).

Hadde bare min mann og det var fint å iallfall ha noen.

Så derfor har vi bestemt oss for at vi gjerne vil adoptere et barn eller være fosterforeldre, for vi trur at vi hadde klart å ta til oss noen andres barn, for så å kunne kalle det våres eget, hørte på oprah noe som jeg syns var veldig fint, istendenfor å føde barnet så blir det født i vårt hjerte :hjerte:

Men som vanlig så står familien og skal si sine meniger om hva vi burde gjøre.

De tror jenten min vil "slite" med å ikke ha egne søsken.

Så da lurte jeg på om det var noen andre som hadde erfaring med å ta til seg barn?

Eller hva dere andre tenker når det gjelder å ta til seg barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Først, så synes jeg familien din skal slutte å bestemme over deg--eller kanskje det er du som lar de bestemme og ikke sier ifra? Mine foreldre har alltid vært klar på at som voksen, så bestemmer jeg selv, de vil ikke ta valgene for meg. Om du skal ha flere barn eller adoptere, er noe du helt og holdent bestemmer med mannen din, ikke hele slekta.

Skrevet

Nei de får jo ikke bestemme, men de skal allti ha noe å si.

Heldig du er som har foreldre som tenker slik..

Skrevet

allid skal noen andre ha noe å si..

bare lær deg til å vende det døve øret til noen ganger!

Du er DU, du har et eget liv, en egen familie, dine egne meninger. Ikke la deg tråkke på tærne bare fordi noen mener noe annet enn det du gjør.

Du velger selv når du vil ha et nytt barn, enten ved adopsjon eller ved å bli gravid.

Det er fint at dere er enig om at dere vil adoptere. Du skal ikke måtte gå igjennom et svangerskap til om du føler at helsen ikke greier det. Dette vet kun du best!

Og dersom du er bekymret for hvordan din datter vil reagere på et nytt familiemedlem, så blir ikke det noe annerledes om d er en baby eller en adoptivunge.

Hun kommer sikkert til å bli sjalu, men etterhvert som tiden går, kommer det til å rette seg for alle parter!

Du har som sagt egen familie nå, og gjør det du tror er best for DIN egen familie, ikke den øvrige familie...

Skrevet

Ja det stemmer at familien ikke allti bør blande seg, men man lurer veldig på om hvordan barnet skal ta det, når man får høre slike ting.

Det er vanskelig å vende det døve øret til, men tro meg jeg har gjort så mange ganger, og skulle tro de ble lei når jeg ikke vil høre alikevel, men nei da trudde jeg feil.

Skrevet

Jeg synes det er flott at du vil adoptere, jeg! :) Det kunne jeg tenke meg selv. Adoptivbarn jeg kjenner har et godt forhold til sine søsken selv om de ikke er biologiske.

Synes familien din høres slitsom ut, på tide de skjønner at du bestemmer dette selv. Lykke til :)

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Jeg synes det er synd at ikke familien din kan respektere deg og de valgene du og mannen din tar. Dere er voksne mennesker, og dette har de ingenting med.

Med det utgangspunktet du har (at du ønsker deg et barn du vil kunne kalle ditt eget) ville jeg nok valgt adopsjon fremfor fosterbarn.

Vi har selv ett fosterbarn og to egne barn.

Har man fosterbarn må man alltid ha i bakhodet at dette barnet bare er "til låns". Fosterbarn skal som oftest ha regelmessig kontakt med biologiske foreldre.

Man kan risikere at barnet blir tilbakeført til biologiske foreldre hvis situasjonen tilsier det.

Samtidig er det veldig viktig å greie å åpne hjertet sitt for dette barnet.

Det kan bli en fryktelig vanskelig situasjon den dagen plasseringen evt. avsluttes.

Endret av Bodillen
Skrevet

Søker du info om hvordan egenfødte barn tar det å få adotivsøsken så anbefaler jeg deg å gå inn på nettsidene til Foreningen for ufrivillige barnløse på forumet der - FUBForum. Der er det mange som kan svare og hjelpe deg med dine adopsjonstanker :)

Skrevet
Søker du info om hvordan egenfødte barn tar det å få adotivsøsken så anbefaler jeg deg å gå inn på nettsidene til Foreningen for ufrivillige barnløse på forumet der - FUBForum. Der er det mange som kan svare og hjelpe deg med dine adopsjonstanker :)

Takk, det skal jeg gjøre ;)

Jeg tenkte også at å adoptere var det beste.. Da har vi det på papiret og vet ingen kan ta barnet fra oss..

Jo familien kan være slitsom, men man velger ikke familie selv..

Håper ikke jeg blir slik mot barna mine (når jeg har flere barn :hjerter_rundt: )

Det tror jeg at jeg skal være veldig bevisst på, at når de blir voksne så skal de få ta sine egne valg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du er ei flott dame jeg :klappe:

Gjest Fruktfat
Skrevet

Så derfor har vi bestemt oss for at vi gjerne vil adoptere et barn eller være fosterforeldre, for vi trur at vi hadde klart å ta til oss noen andres barn, for så å kunne kalle det våres eget, hørte på oprah noe som jeg syns var veldig fint, istendenfor å føde barnet så blir det født i vårt hjerte :hjerte:

De tror jenten min vil "slite" med å ikke ha egne søsken.

det synes jeg er utrolig flott gjort! det finnes mange som trenger dere, og disse vil jo da bli deres barns søsken. blod er jo ikke alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...