Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Da tenker jeg på lønnskontoen, der du får inn penger eller den du bruker til å handle på. For meg er det den samme, og jeg sjekker minst daglig... Har litt panikk for at noe jeg har glemt skal ha blitt trukket og at jeg ikke har dekning når jeg skal trekke kortet når jeg har handlet, så jeg sjekker nesten hver gang jeg skal handle. Og det er bortimot daglig. Hvor ofte sjekker du?
Veslejenta Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker kontoen når regninger må betales, og når det nærmer seg neste lønning. Bare for å forsikre meg om at jeg har nok på brukskontoen og ikke behøver å føre over fra sparekontoen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Når jeg skal betale regninger. Har veldig dårlig kontroll på økonomien, men heldigvis "riktig" vei, så jeg alltid har mer enn jeg tror. Det hender jeg sjekker når samboeren min spør meg hvor mye jeg har også. Kanskje 2-3 ganger i måneden tilsammen?
Brunhilde Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker når jeg legger regninger på forfall og får sjelden de helt store overraskelsene. Har god oversikt over hva som går inn på og ut av kontoen.
Arkana Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Sjekker når jeg legger inn regninger til betaling, og evt hvis jeg lurer på hva jeg har.
Gjest Skya Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker det veldig sjelden. Er litt sløv der, for når jeg ringer får jeg bekrefta hvor blakk jeg egentlig er, og det er ikke så veldig morsomt. Men jeg sjekker når jeg skal handle noe og er usikker på om jeg har råd.
Grooo Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Noen ganger i mnd, når jeg betaler regninger. ← Samme her
liv Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 ca en gang i uka, kanskje mer når det begynner å bli lite igjen.
Leo Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Regninger betales fra en annen konto som det overføres ett fast beløp til i måneden, så lønnskontoen er kun til forbruk. Sjekker lønnskontoen sjelden, men da vi overtok huset i forrige uke sjekket jeg og der hadde det faktisk "hopet seg opp" 60.000 Ja, vi har god råd, men det betyr ikke at vi kaster penger ut av vinduet...
Gjest Aloha Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 Sjekker en gang eller to i uken, gjennomsnittlig. Kanskje litt oftere på slutten av måneden og det begynner å bli tomt, liker ikke overtrekk...
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #14 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker nesten daglig. Ofte hadde det ikke vært nødvendig, hadde det ikke vært for at jeg venter på penger fra oppdragsgivere som er litt sent ute med betalingen. Siden jeg må føre over skatt og feriepenger til andre kontier, er jeg nødt til å gjøre det så fort som mulig etter et pengene kommer inn, så vi ikke bruker mer enn vi i realiteten har.
Leo Skrevet 8. mai 2006 #15 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker nesten daglig. Ofte hadde det ikke vært nødvendig, hadde det ikke vært for at jeg venter på penger fra oppdragsgivere som er litt sent ute med betalingen. Siden jeg må føre over skatt og feriepenger til andre kontier, er jeg nødt til å gjøre det så fort som mulig etter et pengene kommer inn, så vi ikke bruker mer enn vi i realiteten har. ← Tror jeg ville ha opprettet en firmakonto hvor jeg overførte penger til privatkontoen etter at skatt/feriepenger var betalt... Synes løsningen din faktisk høres direkte dum og uoversiktelig ut...
Gjest FireFighter Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 jeg sjekker nesten aldri. har NOK. hehehe *ler*
Ugla Skrevet 8. mai 2006 #17 Skrevet 8. mai 2006 Sjekker ca 1 - 2 ganger pr mnd. Og det er som oftest når jeg legger inn regninger på forfall.
Mini_me Skrevet 8. mai 2006 #18 Skrevet 8. mai 2006 sjekker når jeg begynner å få panikk fordi jeg har brukt for mye.... rett før lønn... Det verste jeg vet er å ikke ha dekning på kontoen når jeg skal handle noe....
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #19 Skrevet 8. mai 2006 Jeg sjekker hvis jeg lurer på å bruke kortet og er usikker på hvor mye som er der, også sjekker jeg for å se om jeg har fått inn penger jeg venter
Impala Skrevet 9. mai 2006 #20 Skrevet 9. mai 2006 Jeg sjekker når jeg legger regninger på forfall og får sjelden de helt store overraskelsene. Har god oversikt over hva som går inn på og ut av kontoen. ← Samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå