Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 jeg oppdaget nylig noe i "dagboken" til kjæresten min. han har skrevet noe slikt som: "hvorfor får jeg følelser for henne igjen da?? ". altså, en annen jente som han har kjent en stund. hva burde jeg gjøre? jeg er lei meg, vil være sur på han, men vil likevel ikke si at jeg har sett i boka hans. han kommer til å bli fly forbanna...
iselin Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 For det første,hva er galt med at en gutt skriver dagbok?? Så til gjest: Tror ikke jeg ville sakt noe i første omgang.. Kanskje prøvd å snakke med han.Høre om han har det bra...ovs. Stoler du ikke på han?For en dagbok er vel privat,om du ikke har fått tillatelse å lese den?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Skriver en gutt dagbok?? ← At menn eller gutter skriver dagbøker er faktisk ikke så uvanlig. Dette var en vanlig praktisk speiselt på 1700-1800 og fram til 1 verdenskrig. Men det er ikke noe galt i det.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 For det første,hva er galt med at en gutt skriver dagbok?? Så til gjest: Tror ikke jeg ville sakt noe i første omgang.. Kanskje prøvd å snakke med han.Høre om han har det bra...ovs. Stoler du ikke på han?For en dagbok er vel privat,om du ikke har fått tillatelse å lese den? ← ja, den er jo privat, men jeg klarte dessverre ikke å dy meg. er litt glad jeg i ettertid så hva som var skrevet.... det er vel ikke noe som _burde_ stå der?? er ganske lei for tiden. har lyst å lufte tankene mine til han, men kan ikke si at jeg har sniktittet. hvordan bør jeg gå fram? eller burde jeg i det hele tatt gjøre noe som helst?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Spør han rett ut hva han føler og tenker om deg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Si det som det er: Du har lest i dagboken hans. Noe du vet at var galt, men gjort er gjort. (Har jo gjort den samme feilen selv.) Så tar du opp det du leste. Bare sjekk at han ikke skrev om den andre personen for flere år siden!
mallina Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Hm jeg hadde ikke klart å ikke sagt at jeg hadde lest, hadde hatt altfor dårlig samvittighet.. Men sjekket du for at du hadde mistanke om at noe var galt? For det er faktisk en god grunn egentlig...
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 ja, den er jo privat, men jeg klarte dessverre ikke å dy meg. er litt glad jeg i ettertid så hva som var skrevet.... det er vel ikke noe som _burde_ stå der?? er ganske lei for tiden. har lyst å lufte tankene mine til han, men kan ikke si at jeg har sniktittet. hvordan bør jeg gå fram? eller burde jeg i det hele tatt gjøre noe som helst? ← At du kan lese dagboken hans?? Utrolig frekkt av deg!! Det kunne jeg aldri gjort mot min type. Å hadde han lest dagboken min så hadde jeg ikke klart å være sammen med ham. Forhold handler om tillitt og når en går så langt at en bare må lese i den andre sin dagbok så kan det ikke være mye tillitt der!! Du burde skamme deg!!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Fyfy!! Gjort er gjort, men du skrev "det er vel ikke noe som _burde_ stå der??". En dagbok er til for å lufte tanker som man kanskje ikke kan si til andre, derfor skriver han det der, og det er jo det som er poenget med en dagbok!! Likevel, jeg ville gitt det litt tid, det virker som det er noe han ikke vil skal skje, og derfor vil han sannsynligvis heller ikke gjøre noe med det. Det er ganske så normalt i forhold at man fra tid til annen får følelser for andre, men så lenge man ikke pleier de så er det ikke unormalt at de forsvinner. Dersom du ikke kan leve med det, ville jeg heller sagt noe til han enn å gjøre det slutt. Det er et klart tillitsbrudd fra din side at du har lest i den, men det er mulig at ikke alt er som du tror. I tillegg til at han kanskje vil få deg til å se en annen side av saken, nemlig hans. Ønsker deg lykke til, men husk at han ikke har gjort noe galt her (med mindre han har møtt denne jenta og gjort noe han ikke burde osv). Man kan ikke noe for hva man føler, og de følelsene går sannsynligvis over dersom han ikke pleier dem.
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 Det var galt av deg å lese dagboken hans, det tror jeg du, jeg og alle andre her inne skjønner. Men gjort er gjort; av og til gjør vi dumme ting fordi nysgjerrigheten driver oss til å gjøre det. Jeg syns du skal si det som det er. Si at du leste dagboken hans og angrer fryktelig på at du gjorde det, men at dere må snakke sammen fordi det du leste tilsier at han har følelser for en annen enn deg. Ikke unngå å konfrontere ham bare fordi du skammer deg over å ha lest i dagboken hans, stå for det du har gjort også får han s stå for sitt. Å gå rundt å lure på om han virkelig har følelser for en annen enn deg kommer bare til å gjøre det verre og forsure forholdet deres. Vær ærlige med hverandre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Tusen takk for svar Jeg har veldig lite lyst å innrømme at jeg har sniktittet..... Jeg kjenner ham godt, og han ville blitt utrolig forbanna om jeg hadde sagt hva jeg hadde gjort. Tillitsbrudd er noe han virkelig ikke liker (forståelig nok), og det har han understreket flere ganger. Jeg vet at hva jeg gjorde var feil, men likevel er jeg på en måte glad for at jeg har lest det, selv om jeg ikke er glad for at jeg har gjort noe jeg egentlig burde gjøre.... Om dere skjønner. Dersom dette kommer til å slite meg helt ut (tanken på at han kanskje liker hun her), så kommer jeg til å spørre noe lignende: "Er du bare glad i meg? Er det bare meg du vil ha? Jeg har en vond følelsene inni meg...." Et eller annet. Det sliter enda, og jeg tenker på det hele tiden..... Men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå