Gå til innhold

Hvilke planter trives på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett ganske stort vindu på badet med plass til mange planter :) . Solen står på der fra to til seks (har frostet glass om det har noe å si) Fredsliljene jeg har hatt der har begynt å gulne og ser ikke ut til å trives lenger, så jeg flyttet de inn i stuen. Har også en palme (drac marginata om det sier deg noe) men den og sliter litt der inne ser det ut til. Hvilke planter vil trives på badet mitt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bregner er vel en grei plante å ha der. De liker fuktighet og når du har et vindu i tillegg... :) Der er visst ikke så mange av plantene våre som liker seg i direkte solsteik hele dagen. Men kanskje andre vet mere om dette ?

Gjest allium
Skrevet

Jeg leste et sted at orkidéer skal trives, så det har jeg tenkt å forsøke.

Gjest Gjesta
Skrevet

Plastplanter funker veldig bra ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken himmelretning er vinduet vendt mot? Hvis det er sørvendt blir det altfor lyst for f eks fredsliljer og bregner...

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken himmelretning er vinduet vendt mot? Hvis det er sørvendt blir det altfor lyst for f eks fredsliljer og bregner...

Rettelse: fra to til seks er vel sørvestvendt? Da tror jeg fortsatt det blir for mye lys for nevnte planter, kanskje for en orkide også. Er det fuktig på badet deres, eller bare varmt? Vi har f eks et helt tørt bad, så typiske baderomsplanter trives ikke der inne.

Du kan kanskje prøve oksetunge eller grønnrenner (gjerne hvitstripete)?

Skrevet

Vandrende jøder trivdes veldig godt på vårt bad som egentlig ikke hadde sol inn i det hele tatt. De vokste noe kolosalt enda jeg nesten aldri vannet dem, tror de snek seg ned i dusjen på nattestid og forsynte seg med vann selv eller noe...

Gjest Epona
Skrevet

Jeg har en søt liten sukkulent i badevinduet. Liker å ha det lyst og varmt og godt, og liker å tørke ut innimellom vanningene. Sukkulenter og kaktuser anbefales av meg ihvertfall! :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har de fleste plantene mine på badet. Men hva de heter, da... :sjenert: Eneste som ikke har gått så bra, var bregne, men tror egentlig ikke jeg skal skylde på badet.

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve noen av disse plantene på badet! De er veldig lite fukt der inne, bra ventilert. Har akkurat skrudd ned varmekablene for sommeren og.

Plastplanter funker veldig bra ;)

Hehe plastplanter er en fin ting. En gang fikk jeg en plastplante av sambo og jeg oppdaget ikke at den var falsk før etter den hadde stått i vannbad i to timer. Skjønte ikke hvorfor den ikke ville trekke til seg vann.... Jadda... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...