Gå til innhold

hvordan raskest slanke vekk 5 kg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jaja, jeg vet ikke finnes snarveier og sånn. og er verken jojoslanker eller tynn fra før. Problemet er bare at jeg har lagt på meg 10 kg de siste årene og det er ikke pent :overrasket: De har bare kommet snikende av mitt kosthold, som jeg nå skal bli flinkere til. mEN

Har ikke lyst å ha valker verken på magen eller håndtak. Så de første kg må komme raskt ellers vet jeg ikke om jeg klarer motivere meg.. Det er jo sommer snart og bikini og jeg grøsser av valkene mine.

Noen snille med råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest 1111
Skrevet

Trening, spise sunt og mindre enn før (men ikke for lite selvsagt), i tillegg til å drikke mye vann.

Skrevet

Spis rent kjøtt, ikke f.eks. nakkekotteletter med masse fett.

Dropp alt av sauser, dressinger (lag av 1% yoghurt med hvitløk og urter) og smør på brødskivene.

Spis ofte og mindre, gjerne 5 ganger om dagen.

Spis grovt, brød ikke loff.

Drikk vann til ALT, ikke mere brus og saft/juice.

Godteri (i moderate mengder) kun på lørdag, og hvis du spiser det en annen dag så er straffen 1 timer tur i rask gange.

Gjest Gjest
Skrevet

Lur forbrenningen din. Spis sunt, men spis vanlig dvs. 1500 - 2000 kcal en dag og ca. 1000 kcal neste dag osv. Da holder du forbrenningen høy, istedet for å legge deg på en "lavkaloridiett" på ca. 1000 kcal, som fører til at forbrenningen går tilsvarende ned.

Gå turer og ta litt gymnastikk. Beveg deg mest mulig uten å overdrive. Det kan føre til at kroppen streiker og ikke vil mer...

Gjest Gjest
Skrevet

Har gått ned 3-4 kg på ganske kort tid pga dette:

Trener utholdenhet, sykling, løping, 3-5 dager i uken. De andre dagen går jeg tur.

Lurt også å smette inn et par styrkeøkter.

Tenker ikke på hva jeg spiser, spiser det jeg vil, og spiser når jeg er sulten.

Men holder meg innenfor en regel; Jeg spiser grovt. Og fråtser ikke i usunne ting.

JEg spsier normalt norskt sunt kosthold.

Frokost-lunsj-middag og noen ganger kvelds.

Drikker mye vann hver dag.

Unner meg også et glass brus, men prøver å holde meg til lørdag på den.

Det jeg har merket meg er at visse matvarer gjør meg oppblåst, og jeg legger på meg lett, føler jeg selv.

Styrer unna disse. Dettee gjelder jo selvsagt fet og sukkerrik mat.

Tenker jeg hele tida på at jeg må ned, usj jeg er så feit osv. Da går jeg ikke ned.

Tenker jeg på at oi, den buksa var trangere før, jeg føler meg flott, jeg er fornøyd, da går jeg ned :)

Å trening. jeg kan ikke få sagt det nok, det former kroppen din så utrolig mye. det er så godt.

Men husk at trening skal være lystbetont.

KOm deg inn i en vane, og du blir hekta :)

Lykke til.

Skrevet

Har gått ned tre kilo siste to ukene. Spiser to ss kruskakli +et stort glass vann før hvert måltid. spiser 5 måltider om dagen, ca hver 3. time. Spiser tre ganger en skikkelig grov skive eller to knekkebrød m masse grønt, et egg el. 30 g. magert kjøttpålegg el 20g. ost. En gang lettyoghurt med 3ss havregryn og litt frø. Til middag ca 150 g rent kjøtt eller fisk, så mye grønnsaker du ønsker og 100 g potet /ris/pasta(fullkorn). ca 150-300g frukt hver dag, kommer an på frukttype. Drikker masse vann, farris, te, litt kaffe men ingen saft, juice og brus.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Hva er kruskakli`?

En kliblanding kjøpt på vanlig matbutikk. Den heter kruskakli

Gjest gjest1
Skrevet
En kliblanding kjøpt på vanlig matbutikk. Den heter kruskakli

Heter også Hvetekli hos enkelte leverandører...

men ikke ta feil av denne og havrekli, havreklien oppfører seg helt annerledes.

Kli metter, er rent fiber og inneholder ingen kalorier eller næringsstoffer. feier tarmene og holder systemet i gang. Dette er virkelig viktig, ikke bare for slankere men for oss alle.

Dietten til "gladidag" ser veldig bra ut i mine øyne. Prøv noe tilsvarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...