Gjest Emera Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Nå kom datteren min hjem fra skolen sammen med en venninne. De to hadde vært så heldige å finne to bæreposer stappfulle av flasker som de ville pante. Bare at det var vin- og brennevinsflasker... Skuffende for dem. Og surt for meg som nå har ansvaret for å bli kvitt de flaskene på forsvarlig måte. Og smart av dem som slengte posene fra seg oppi veien i håp om at "noen andre" ville ta seg av det for dem... Jaja. Hva drar deres barn med seg hjem som dere blir glaaade for..?
Titti72 Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Hver 1. nyttårsdag så hadde jeg gangen og hagen full av utbrente raketter. Hun renset opp i hele nabolaget, og naboene ble så fornøyd at siste gangen tjente hun 500,- på det.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Kommer ikke på noe selvopplevd akkurat nå, men hørte om en som dro med seg hjem en isboks med løv, gress og...tre brune snegler som hun/han skulle ha som kjæledyr. Noen som ikke fikk lov hadde gitt det fra seg. Tenke seg til!
Gjest LoisLane Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Småstein. Og store steiner. Pinner. Endret 8. mai 2006 av LoisLane
Sofia Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Datteren min samler på pinner. Vanlige bjørkepinner som ligger på bakken... Jeg har trappa full..... Hvilket minner meg på min sønn..... når han var rundt 5-6 så samlet han på steiner. Vanlig singel, altså ikke spesielt pene steiner. Men jeg hadde en handfull steiner i et glass vann stående på kjøkkenbenken en lang stund... han hadde stolt samlet dem til meg. Så gikk jeg lei av dem en dag og åpnet enkelt kjøkkenvinduet og kastet dem ut der... Det gikk en halvtime... så kom han stolt inn fra lekeparken bort i gata... SE MAMMA... hva jeg fant ved kjøkkenvinduet vårt... se de fine steinene..... og VIPS... så var de tilbake i et glass vann på kjøkkenbenken.....
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Datteren min samler på pinner. Vanlige bjørkepinner som ligger på bakken... Jeg har trappa full..... Hvilket minner meg på min sønn..... når han var rundt 5-6 så samlet han på steiner. Vanlig singel, altså ikke spesielt pene steiner. Men jeg hadde en handfull steiner i et glass vann stående på kjøkkenbenken en lang stund... han hadde stolt samlet dem til meg. Så gikk jeg lei av dem en dag og åpnet enkelt kjøkkenvinduet og kastet dem ut der... Det gikk en halvtime... så kom han stolt inn fra lekeparken bort i gata... SE MAMMA... hva jeg fant ved kjøkkenvinduet vårt... se de fine steinene..... og VIPS... så var de tilbake i et glass vann på kjøkkenbenken..... ← Herlig!
suzie Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Pinner - gutten vår elsket pinner av alle mulige slag... og vi gangen full...
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Masse herlige historier her! Kom med flere, folkens! Datteren min hører også med til de "steingale," så jeg har et assortert utvalg til enhver tid. Det gikk en halvtime... så kom han stolt inn fra lekeparken bort i gata... SE MAMMA... hva jeg fant ved kjøkkenvinduet vårt... se de fine steinene..... og VIPS... så var de tilbake i et glass vann på kjøkkenbenken.....
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 ...tre brune snegler som hun/han skulle ha som kjæledyr. Noen som ikke fikk lov hadde gitt det fra seg. Tenke seg til! ← Enn å ikke få lov til å ha brunsnegler som kjæledyr! Hva galt hadde nå de gjort..?
Jasmin Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 For en koselig tråd... Har ingen barn selv, og har heller ingen planer om å få det i nærmeste fremtid, men dette var så koselig å høre, at jeg jevnlig må sjekke tråden ...da jeg var liten lekte jeg med snegler...koselige dyr, det... Jeg fant en mamma-snegle, pappa-snegle og flere barne-snegler Farfar har enda ikke glemt synet av sneglefamilien min! ...nevner det stadig i familieselskap...
Far til 2 Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Da jeg var liten gikk jeg til et ulovlig tjern og tok med meg en bøtte med rumpetroll hjem. De levde i den bøtta i en uke før jeg måtte kaste det. Og krabber som jeg fisket på brygga hadde jeg under hodeputa mens jeg sov. De var naturligvis altid døde da jeg våknet om morgenen Senest i går måtte jeg si stopp da ungene kom med en del "byggningsmatrialer" (størrelse 15 x 30 cm) som var kjekt å ha + et lokk til en skittentøys kurv "som sikkert kunne brukes til noe" ifølge dem selv. Endret 8. mai 2006 av Far til 2
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Og krabber som jeg fisket på brygga hadde jeg under hodeputa mens jeg sov. De var naturligvis altid døde da jeg våknet om morgenen ← Ja, det var også et sted å oppbevare dyr med klør!
Amanlis Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 Men hva skal de med alle disse pinnene? Hva er det med pinner som gjør at MAAAAAANGE barn samler på dem. Og så glad mamma blir når hun henter barnet sitt i barnehagen og får enda en pinne. Akk, de er søte de små da. Husker jeg samlet på vepser i glass med hull i. Det var om å gjøre å fange flest vepser.
Jerika Skrevet 8. mai 2006 #14 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var svak for kongler og er det enda... men nå klarer jeg å styre meg
Gjest miiip Skrevet 8. mai 2006 #15 Skrevet 8. mai 2006 Da jeg gikk i barnehagen husker jeg vi samla 87 marihøner i et vanlig syltetøyglass. Men jeg tror mødrene våre slapp å ta vare på dem, vi lot dem forlate glasset igjen etterpå. Gleder meg til å se hva mageboern etterhvert finner på å ta med seg hjem.
Jasmin Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var svak for kongler og er det enda... men nå klarer jeg å styre meg ← "Jerika-mannen": "Åååå...enda en kongle! Tusen takk! Det var da altfor mye!!"
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2006 #17 Skrevet 8. mai 2006 Da jeg gikk i barnehagen husker jeg vi samla 87 marihøner i et vanlig syltetøyglass. Men jeg tror mødrene våre slapp å ta vare på dem, vi lot dem forlate glasset igjen etterpå. Gleder meg til å se hva mageboern etterhvert finner på å ta med seg hjem. ← Åh, marihøner på glass hadde vi og! Husker mamma bare snudde oss i døra og sendte oss ut igjen. Jeg var altfor redd veps til å fange sånne. Men guttene visste å skremme meg med syltetøyglass fulle av summende uhyrer.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #18 Skrevet 8. mai 2006 Ungen min samla også på pinner, så da vi flytta for 4 år siden hadde jeg med 2 store svarte søppelsekker med pinner.... I barnehagealder var steiner det store, så det hendte jeg kom for å hente og da var barnehagesekken full av små og dels STORE steiner..... De ble kasta når poden skjønte at han måtte bære steinene hjem selv.....
Elodi Skrevet 8. mai 2006 #19 Skrevet 8. mai 2006 7 åringen min samler på det meste! kongler,pinner, utbrent fyrverkeri, steiner i mengder, korkene på skolemelka (ikke bare sine egne ) taustumper,skruer og spikrer, fliskapp fra da vi pusset opp badet...ja det var litt av det! Han har fått tildelt en liten plass i garasjen der han lagrer skattene...
Mandel Skrevet 8. mai 2006 #20 Skrevet 8. mai 2006 Ja, det må være noe spesielt med steiner og pinner. Jeg og bestevenninna mi brukte å samle pinner i kasseroller når vi lekte i dukkehuset. Pinnekjøtt var nemlig det beste vi visste.. Noen år seinere skreiv hun i skoledagboka mi at hun ville bli geologi (nei, ikke geolog) når hun ble stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå