Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei alle sammen. Er det sånn at du og kjæresten din har felles hobbyer? Har dere noe som dere liker å gjøre sammen? Det kan være sport, friluftsliv, hunder, uteliv osv Eller er det sånn at dere har forskjellige hobbyer.

Hos oss er det sånn at vi har noe felles, slik som hunder og friluftsliv, men ellers så deler jeg ikke hans interesse for å gå på konserter,spille i band, drikke øl og se på fotball.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er begge ihugga fotballfan med lokallaget som felles interesse (jeg følger bare norsk fotball). I tillegg har vi båten som vi har jobbet mye med og er ute med så ofte vi kan. Det kan godt være hver dag når det er halvgreit eller bedre vær.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, vi har da det. Særlig film er en felles og stor interesse hos begge (ogvi har noenlunde samme preferanser). Fisking også, men ellers har vi vel litt ulikt syn på hvordan friluftsliv skal utøves. Han liker å gå kort og sette seg et sted, jeg liker BÅDE å gå lengre turer og å sitte og nyte..

Vi liker også å drikke vin elelr øl og prate og høre på musikk sammen. Ellers har vi en del interesser hver for oss også; jeg liker hagearbeid, han gjør kun det nødvendigste, han liker pc, ps- og nintendospill, jeg er datainteressert, men spiller ikke. Begge liker å lese, men jeg leser nok mest i praksis og vi liker ulike bøker (og noen like).

Vi har ellers ganske mange "like" måter å se verden på tror jeg. Og noen ulike. Stort sett en god match, men noen ganger kan vi ha såpass ulikt aktivitetsnivå at det krasjer litt.

Skrevet

Og vi spiller masse PS2 sammen.

Gjest Neffi
Skrevet (endret)

Både og.

Han liker f.esk å spille golf, tennis, og biljard - mens jeg liker å trene dans. Jeg liker å shoppe, gå på cafe og ta livet med ro i en by - mens han gjerne går en tur ut i naturen. Jeg liker jo også naturen, til en viss grad - så vi krasjer aldri sånn sett. Men drar heller på shopping :sjarmor: Vi drar ofte på hytta hans som ligger nære stranda. Det elsker vi begge. Det er veldig deilig at vi kan dele på oss uten å føle at den andre ikke vil. Og vi gir hverandre frihet til å gjøre det vi vil.

Vi har felles humor, og har nå også massevis av felles venner.

Vi liker begge film. Men jeg er også musikk interessert i større rad enn han. Jeg liker å gå på konserter, men det gjør han også - tross et "ikke brennende" interesse. Vi liker begge å ta en øl eller fem ute på pub, cafe, restuarant. Vi liker å "kose" oss med sånne ting.

Vi liker å reise.

Vi blir mer og mer like hverandre faktisk. Men ingen av oss har ett slikt "brennende interesse" lenger... sånn ,man hadde tid til da man studerte eller var barn.

Jeg elsker å male/tegne/ta foto, men det tar ikke all min tid - og det blir av den grunn iallefall ikke ett forstyrrende tema for oss at han ikke deler samme interesse der.

Han liker å lære nye ting.... Det gjør jeg også, så det er egentlig ikke vanskelig å ta til seg hverandres interesser.

Endret av Neffi
Gjest 1111
Skrevet

Ja. Vi begge interesserer oss for fotografering og har derfor en felles interesse der.

Men når det gjelder ting vi liker å gjøre så er det selvfølgelig en hel del ting vi gjør sammen som begge liker.

Gjest Gjest
Skrevet

Stort sett liker vi å gjøre det samme, bortsett fra at jeg liker å se mer tv enn det han gjør og han lager musikk, og det gjør ikke jeg.

Ellers så liker vi begge å høre live jazz, gå på kunstutstillinger, gå turer, skrive (men ikke sammen), og vi skal snart kjøpe hund.

Nå høres det kanskje ut som vi er nærmere femti år, men vi er faktisk 28 og 31. :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Ja, vi deler de fleste interessene - bortsett fra at han spiller ikke i band og er ikke interessert i utøvende og skapende musikk. Og så er jeg litt mer interessert i katter enn ham. ;)

Vi deler interessen for dataspill og rollespill først og fremst. Ellers deler vi interessen for samme typer film og serier, og vi har samme smak når det gjelder valg av utesteder og hvor mye/lite vi liker å gå ut. Begge to liker å kose seg hjemme med film, god mat og god drikke.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hei alle sammen. Er det sånn at du og kjæresten din har felles hobbyer? Har dere noe som dere liker å gjøre sammen? Det kan være sport, friluftsliv, hunder, uteliv osv Eller er det sånn at dere har forskjellige hobbyer.

Hos oss er det sånn at vi har noe felles, slik som hunder og  friluftsliv, men ellers så deler jeg ikke hans interesse for å gå på konserter,spille i band, drikke øl og se på fotball.

Vi har en felles fritidsaktivitet, ja. Vi sitter begge i styret her også, og er aktive sammen.

Skrevet

Både ja og nei. Vi liker begge å se film, og vi går turer sammen. Pluss at vi trener sammen.

Noen av mine interesser deler han ikke, som f. eks. akvariehobbyen min - og jeg har ikke sansen for konserter, bil og gitarspilling - som står høyt i kurs hos han. Jeg tror det er bare sunt å ha noe til felles, men ikke alt.

Gjest Little me
Skrevet

Ja, vi har masse felles interesser!! :)

Blant annet lese bøker, fotball og sport generelt, gå turer, friluftsliv (noe vi kan få dyrket skikkelig nå som våren har kommi)...

Kjempedeilig å ha en sambo som man kan gjøre masse sammen med, og ikke bare sitte inne sammen med!!! :hoppe:

Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Vi har ganske like interesser, en av årsaken til at vi ble så godt kjent er at vi hadde mye å snakke om... Vi deler interessen for veldig mye: musikk & konserter(han spiller og gitar og er vel litt mer musikk"nerd" enn det jeg er), film (...og jeg er mer filmnerd ;)), design fra 50-/60-tallet (i hovedsak skandinavisk), loppis&bruktmarkedjakting (skattejakt!), matlaging (er utrolig godt å ha noen å lage mat sammen med!), friluftsliv, data (han spiller mer enn jeg gjør) og foto.

Men vi har forskjellige interesser og, jeg leser mer enn han og liker også å holde på med forskjellige typer håndarbeid og tegning etc, i tillegg så har jeg en brennende interesse for arkitektur og interiørdesign, men det er jo også faget mitt så. Han er et typisk realfagsmenneske, kjemiker og liker å dille med slikt... I tillegg så er vel jeg mer klar for å gjøre slike ting som å hoppe i fallskjerm, mens han er litt mer nøktern og liker å ta det litt mer med ro... Gjennomtenkt og fornuftig, jeg trenger det! :ler:

Endret av -eline-
Skrevet

Først og fremst deler vi gleden over å være ute i naturen, så vi går mye turer ulike steder når vi har fri sammen og sånt. Vi liker begge å reise og vi ser endel film, som oftest liker vi samme filmene også. Vi anbefaler også bøker for hverandre, gøy å prate om bøker man begge har lest.

Det vi ikke har felles, er vel min enorme kjærlighet for LSK. Han er ikke interessert i fotball i det hele tatt og iallefall ikke i LSK ;) , og det er litt dumt, men jeg finner jo andre å gå på kamper med da. Han på sin side liker å fiske og ligge i telt litt flere netter enn meg.

Skrevet

Vi dykker sammen vi:) Beste dykkebuddy i hele verden :)

Skrevet

Jepp.

Vi har begge tatt lisenskurs i roadracing på motorsykkel og deler denne interessen. Vi er begge avhengig av motorsykkeln vår og har vært på, samt planlegger, en del lengre turer :) Da jeg møtte han for 5 år siden, var jeg ikke så interessert i motorsport, men etter en stund ble jeg hekta, kjørte opp, kjøpte sykkel og har siden blitt avhengig.

Skrevet
Vi har begge tatt lisenskurs i roadracing på motorsykkel og deler denne interessen. Vi er begge avhengig av motorsykkeln vår og har vært på, samt planlegger, en del lengre turer  :)  Da jeg møtte han for 5 år siden, var jeg ikke så interessert i motorsport, men etter en stund ble jeg hekta, kjørte opp, kjøpte sykkel og har siden blitt avhengig.

Akkurat det samme her bortsett fra at jeg ikke har tatt debutanten da :)

Det får være hans "greie", har ikke så stor interresse av det.

Skrevet

Ja, vi har to ting som vi bruker mye tid på sammen. Det er også noen mindre aktiviteter som vi ikke deler. Greit å ha noe vi kan drive med sammen og noe som man kan pusle med alene.

Gjest -eline-
Skrevet
Vi dykker sammen vi:) Beste dykkebuddy i hele verden  :)

...nå jeg så denne så kom jeg på en annen ting, som for meg er et stoooort pluss i boka: vi står brett sammen! Utrolig godt å kunne dele slike opplevelser med han :smilbla:

Gjest BagLady
Skrevet

Vi liker å gjøre mange av de samme tingene, vi leser, ser tv, lager mat sammen ++. I tillegg har vi samme utdanning, så vi forstår hva den andre driver med og kan støtte hverandre. Dessuten liker vi begge å trene og stå på ski sammen, og vi har stort sett kun felles venner.

Av og til føles det som vi er en person :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...