Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #1 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei... et problem jeg og min kjære møtte når vi begynte å tenke på gjestelisten var hvem vi skulle be... Våre familier har forskjellige tradisjoner der: Min familie er ganske stor, hvor bare foreldre, søsken, besteforeldre ,(oldeforeldre), og nære venner blir bedt (med følge da om det er aktuelt) hans familie er ganske liten, og har til tradisjon å be alle sammen til "søskenbarns-rang" med følge, og venner i tillegg til det!!! Han har "bare" 10 søskenbarn, mens jeg har 34... det blir jo en hel del folk det, dersom ve skal be alle i følge hans tradisjon... (hans søskenbarn blir muligens litt fornermet dersom de ikke blir bedt!!!) vi kan vel ikke bare be hans søskenbarn, og ikke mine??? Hjelp... Usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #2 Del Skrevet 18. mars 2002 Vi har bedt - Besteforeldre - (mine kommer) - Tanter og Onkler - Mitt søskenbarn (ikke hans) - Søsken - Hans stesøsken - Foreldre - Nærmeste venner - Hans ste bestemor Vi har tatt de som står oss nærmest og som vi har mest kontakt med. Jeg har kuttet ut en onkel som jeg aldri har kontakt med. Min fetter ble invitert da det kun var en tante og en onkel fra min side som kommer og vi har god kontakt med ham. Vi syntes for vår del at kontakten vi har med venner og familie var veldig viktig. Vi har kun invitert de vennene med partner som vi omgås mest med 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion72 Skrevet 18. mars 2002 #3 Del Skrevet 18. mars 2002 Vi skal be noen av hans søskenbarn, men ikke noen av mine. Alt kommer an på hvor god kontakt man har med de synes jeg. Hvorfor skal man be fettere og kusiner som man ikke har sett eller snakket med på mange år. Synes det er unaturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. mars 2002 #4 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg syns dere kan be hans søskenbarn og ikke dine. Dette avhenger jo helt av hvem man har kontakt med og ikke. For meg ville det ikke vært naturlig å invitere søskenbarn, og jeg har heller ikke blitt invitert til de av dem som har giftet seg fordi vi er så mange. Alle burde da forstå dette? Jeg forstår veldig godt de som ber enkelte fordi de føler at de må, men det er sjelden snakk om mer en noen få, hos deg er jo antallet mye større! Jeg synes du skal be de du vil ha der og de som der er mest naturlig å be og ikke bry deg om eventuelle reaksjoner på dette. Selv om jeg synes det ikke burde komme noen reaksjoner...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 18. mars 2002 #5 Del Skrevet 18. mars 2002 Litt av noen dilemmaer når det kommer til sånt ja:) Mitt råd er: Lag deres egene tradisjoner,jeg er veldig opptatt av det at fordi om resten av familien gjør sånn og sånn,betyr det ikke dere MÅ gjøre dette! Er det ikke bedre å la være å invitere søskenbarn på begge sider...ellers blir det vel litt kinkig situasjon? Dette var mitt råd ihvertfall...sikkert andre som har andre gode råd også!!! Til syvende og sit: Tenk godt hvordan dere har lyst å ha det;) Lykke til! Stooor klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
09.08.2002 Skrevet 18. mars 2002 #6 Del Skrevet 18. mars 2002 Vi ber den nærmeste familie som vi har mest kontakt med (ikke lenger ut enn fetter og kusine). I tillegg ber vi venner. Er litt opptatt av at det er vår dag og ikke bare slektens. Vi vil legge vekt på å få en god stemning og føle oss vell. Og det vil vi garantert om våre venner også er med! Vi blir ikke mer enn max 40 stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 18. mars 2002 #7 Del Skrevet 18. mars 2002 Hos oss ber vi noen av hans søskenbarn (de han har hatt kontakt med) og noen av mine (de som er rundt meg i alder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. mars 2002 #8 Del Skrevet 19. mars 2002 Vi har valgt å stoppe ved søskenbarn. Dvs at tanter og onkler blir bedt, men ingen fettere og kusiner... Det hadde blit mange det... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #9 Del Skrevet 19. mars 2002 Jo men blir d ikke da problemer m de søskenbarna som man har kontakt m???Jeg hadde iallfall blitt lei meg og sint hvis jeg ikke ble buden i bryllup til ett søskenbarn som jeg har kontakt m!!D er noe m d å 7! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 19. mars 2002 #10 Del Skrevet 19. mars 2002 Alle skjønner at man må sette en grense et sted. Vi har satt grensen med de som vi er venner med, dvs. ikke bare treffer i familieselskap. Jeg har invitert to kusiner og en fetter, vi har ikke invitert noen av hans, enda han bare har to. Av tanter og onkler har vi invitert 2 av mine onkler, med dame, ingen av hans. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #11 Del Skrevet 19. mars 2002 D er nok en baløansegang d der.Man må vel passe på at ingen blir sure og leie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå