Gjest Livlig Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Ud har frarådet turister å reise til visse provinserr i thailand pga økt fare for terror, hvordan skal man forholde seg til dette? Er det trygt å ferdes i thailand? Hvordan er det med innsekter og krypdyr? Er det fare for å møte på slanger og slik når man bader og ligger på stranda, og er det mye innsekter og slanger inne på hotellet og bungalowene? Hvor anbefales det å reise når man reiser i juni-juli? Er det veldig billig i thailand?
Siam Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Thailand er trygt å reise i. Det er ikke mye slanger og krypdyr i bungalowene jeg har vært i vært fall. Bare dra, det er helt fantastisk.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Som man spør så får man svar: Det er massevis av giftige slanger og kvelerslanger på badestrendene i Thailand.
Donnie Darko Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Thailand er kjempefint!! har lyst til å dra tilbake!
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Ud har frarådet turister å reise til visse provinserr i thailand pga økt fare for terror, hvordan skal man forholde seg til dette? ← Det er vel områdene helt i sør man frarådes å ferdes alene som turist, disse områdene ligger langt utenfor turistområdene. Du kan ferdes helt trygt i Thailand! Tror nok det er det landet jeg har følt meg aller mest trygg i ute på reise. Hvordan er det med innsekter og krypdyr? Er det fare for å møte på slanger og slik når man bader og ligger på stranda, og er det mye innsekter og slanger inne på hotellet og bungalowene? ← Thailand har et annet klima og dyreliv enn Norge, jeg har edderkopp-fobi, men har klart meg helt fint på flere reiser i Thailand. Har ikke sett en eneste edderkopp eller slange faktisk, og det inkluderer trekking i jungelen. Tror neppe du vil se en slange på stranden, de holder seg mest langt inne i jungelen der det ferdes lite mennesker. Når det gjelder hotellene/bungalower er det stor forskjell i standard. Dersom du satser på å bo billig i bungalow uten A/C vil jeg nok tro at det kan komme endel kryp inn, på de litt bedre hotellene vil du sannsynligvis ikke se noenting. Hvor anbefales det å reise når man reiser i juni-juli? ← Da ville jeg holdt meg inne i gulfen: Bangkok, Koh Chang, Koh Samui/Phagnan/Tao. Tror det regner litt mer på den tiden på den andre side: Krabi/Phuket etc. Er det veldig billig i thailand? ← JA - svært svært billig. Tror vi betalte rundt 8 kroner for lunsj på stranden.
Skyler Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Ja, det er svært billig i Thailand, litt variabelt hvor billig ut ifra hvor du drar. Jeg så ikke en eneste slange noe sted.
monikabrx Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Som man spør så får man svar: Det er massevis av giftige slanger og kvelerslanger på badestrendene i Thailand. ← ???? Ok...hvor da...? Har vert i thailand flere ganger, og skall snart tilbake. Hvor i thailand har du vert og sett masse kveleslanger og giftige slanger på badestrendene som du sier..? Jeg har sett en slange i thailand (utenom zoo) det var på en øde landevei oppe blandt gummiplantasjene nord på phuket. Den største faren i thailand (ihvertfall sør) er å bli sinnsykt solbrendt eller infeksjon om du får et sår. Om du får sår, så rens med flaskevann eller desifiserende middel, IKKE vannet i springen, da det har en annen bakterieflora en det vi er vandt til. Har selv vert i thailand i juni, det var kjempedeilig God tur!
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Er dfet veldig fint på øst siden, er det krystallklartvann og paradis lignende? Vi har aldri vært på skikkelig tur før, og ønsker at alt skal være helt fantastisk! Kan vi få det slik på østsiden? Noen anbefalinger for en romantisk og fantastisk flott reise?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Vi reiste på bryllupsreise til Koh Samui og det var helt fantastisk. Anbefaler Hotel Pavillion på Lamai beach. På www.sawadee.com finner du masse informasjon om Thailand. Lykke til og god reise
Gjest Elfrida Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har sett en svæær boa på Koh Samui, men da var jeg på tur langt inni skauen, og noen som arbeidet der kom slepende på den for å vise oss. Den var svær og sterk! Men bodde langt inni skauen, den hadde nok blitt ekspedert kjapt hvis den viste seg i nærheten av turistområder. Så har jeg sett noen små grønne slanger i veikanten på Koh Pangan, men de tror jeg var ufarlige, uansett var de ikke aggressive, noe slanger sjelden er så lenge du ikke tråkker på dem. Også kjenner jeg noen som har sett cobra, og det var også på Samui. Det er faktisk en del slanger i Thailand, men de hopper ikke på deg mens du rusler langs stranda utenfor hotellet for å si det slik. Her står det litt om slanger i Thailand: http://www.thaistudents.com/guidebook/snakefarm.html Andre kjipe ting kan være kakerlakker og gekko-øgler. Gekkoene spiser insekter, og er harmløse, de sitter ofte i taket, eller på veggen av bungalowen og lager rare små lyder. Også mygg. Dersom man bor et billig sted kan man kjøpe noe mygg- og insektjager på nærmeste butikk, de har blant annet sånn man putter i stikkontakta som er effektive. Bor man på et skikkelig sted har de greiene sine på stell og man slipper på tenke på sånt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Som man spør så får man svar: Det er massevis av giftige slanger og kvelerslanger på badestrendene i Thailand. ← Det mest morsomme er at noen faktisk ikke ser ironien.
Gjest Liam Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Det mest morsomme er at noen faktisk ikke ser ironien. Ja, det er jeg HELT enig i......hahahahaha ;-)
Fiol Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Er dfet veldig fint på øst siden, er det krystallklartvann og paradis lignende? Vi har aldri vært på skikkelig tur før, og ønsker at alt skal være helt fantastisk! Kan vi få det slik på østsiden? Noen anbefalinger for en romantisk og fantastisk flott reise? http://www.thailandreise.no/ Her er det mange fine bilder og mye god informasjon =) Det er fine strender og krystallklart vann både på østsida og på vestsida. Mange utrolig fine øyer osv. Men hvor du bør dra spørs nok på når du reiser. Skal selv innom Thailand på en backpackerreise etter jul, og skal da fra Thailand til Malaysia. Har hørt om urolighetene på grensa, men tror vi tar sjansen på å dra over grensa.
Gjest Gjest_kanne_* Skrevet 25. januar 2009 #15 Skrevet 25. januar 2009 Ja, det er jeg HELT enig i......hahahahaha ;-)
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2009 #16 Skrevet 26. januar 2009 Sør Thailand bør for all del unngås, spesielt for uerfarne. Ellers ville jeg holdt meg langt unna Pattaya.
Gjest don steele Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Sør Thailand bør for all del unngås, spesielt for uerfarne. Ellers ville jeg holdt meg langt unna Pattaya. Vi reiste til sør thailand for første i desember, og kan anbefale det trygt for andre uerfarne også.
Wonders Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 billig ja, så klart, men husk det er varmt, så ikke gå i turist-fella ved å hoppe over air-condition! Har vært der nå 5 ganger eller noe. Sett frosker på regnfyllte dager, men ikke noe mer. Egypt var verre... gekko-øgler kan brenne huden din litt, om de faller ned eller blir skremt. Aldri opplevd noe av det. De plager meg ikke.
Sheherasade Skrevet 27. januar 2010 #20 Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror dårlig trafikk-kultur og seksuelt overførbare sykdommer for horekunder er en mye større sikkerhetstrussel i Thailand enn uroligheter i visse provinser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå