Mary77bgo Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Det er så mange innlegg her som kun handler om vårt antrekk til den store dagen, men svært få om hva våre utkårede skal ha på Så en gang må jo være den første.... på lenge... tror jeg Min kjære skal gå med sort dress med brokadevest og cravatt Litt morderne med klassisk vri
Susan Sto Helit Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Håper på å få lurt min kjære inn i en sjakett, hvis ikke satser vi på bryllupsdress med fin vest. Han skal få velge selv, altså, det er bare at jeg tror han er typen som kler sjakett.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Min skal ha smoking, fordi jeg skal ha kort kjole (evt omvendt - jeg kort kjole fordi han skal ha smoking). Skulle jeg hatt lang kjole, vile han hatt kjole og hvitt. Har sans for tradisjoner, liker ikke moderne ting som brokade og sånt.
Gjest Elfrida Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 ikke moderne ting som brokade og sånt. ← Brokade er neppe en moderne oppfinnelse, og har vært vanlig i festdrakter uendelig mye lenger enn smoking i hvert fall.
Gjest Gjest_annjoha_* Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Min kar skal ha forsvarets gallauniform, han er super sexy i uniform så det tror jeg blir bra. Det jeg lurer mer på er hva gutten vår som da er 2 år skal ha på seg, noen som har tips?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Min kar skal ha forsvarets gallauniform, han er super sexy i uniform så det tror jeg blir bra. Det jeg lurer mer på er hva gutten vår som da er 2 år skal ha på seg, noen som har tips? ← Det går jo an å leie sjakett til gutten deres Det har jeg sett i brudesalonger Ja, menn i uniform... de er en klasse for seg Skulle ønske min kjære også kunne gått med luftforsvarets gallauniform, men de ser ut som bussjåfør uniform!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Brokade er neppe en moderne oppfinnelse, og har vært vanlig i festdrakter uendelig mye lenger enn smoking i hvert fall. ← Joda, brokade er ikke noe nytt, men som del av et brudgomsdress-antrekk er det ganske så nytt. Og ikke noe fint, spør du meg. Har ikke sansen for sjakett heller - eller, jo, det er kjempefint, men det er et formiddagsantrekke og passer ikke sammen med en brudekjole. Men hver sin smak
Gjest lillelou Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Tror det blir en stchtailich sommerdress, evt. kjole og hvitt,hvis han føler for å være veeeeldig pyntet (det eier han fra før av).
MarianneHR Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Min mann hadde bunad. Og for han var det ikke snakk om annet. Jeg hadde ingen ting jeg skulle sagt om hans påkledning. Men gjorde meg ingen ting - han er fantastisk fin med bunad.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Joda, brokade er ikke noe nytt, men som del av et brudgomsdress-antrekk er det ganske så nytt. Og ikke noe fint, spør du meg. Har ikke sansen for sjakett heller - eller, jo, det er kjempefint, men det er et formiddagsantrekke og passer ikke sammen med en brudekjole. Men hver sin smak ← Som du sier, det er smak og behag... Jeg synes at å blande den tradisjonelle brokadevesten og sort dress er skikkelig kult! Det kommer selvsagt an på hvem som går med det.... smoking er derimot uaktuelt for meg.... det er så kelner-aktig... Kjole og hvitt samt sjakett er fine alternativer
-Tone- Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Min skal kjøpe en helt ny, fin dress, med en fin skjorte og slips. Jeg lurte på om han ikke ville ha vest inni, men det var visst ikke på tale. Syns det er helt greit jeg, for jeg skal jo ha en ganske enkel brudekjole også. Bare min som skal ha dress, skjorte og slips eller?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 hvit dress med vest og kalvekryss ← Hva er kalvekryss for noe? Jeg beklager min uvitenhet
Gjest Gjest_Litjtuppa_* Skrevet 8. mai 2006 #14 Skrevet 8. mai 2006 Kjæresten min skal ha sjakett: svart jakke, gråstripet bukse, hvit skjorte og ivory vest med gulldetaljer utenpå. Kjempestilig blir han!!!
Mies Skrevet 8. mai 2006 #15 Skrevet 8. mai 2006 Hva er kalvekryss for noe? Jeg beklager min uvitenhet ← Det er et halstørkleslips. De kan se litt ulike ut, her er et eksempel. Det er vanlig å ha vest når man har kalvekryss.
miss77 Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 Blir svart dress, vest og kalvekryss på min mann. Var helt uaktuelt for ham med sjakett. Han blir kjempefin, men jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet er litt svak for sjakett.
Rennic Skrevet 8. mai 2006 #17 Skrevet 8. mai 2006 Min skal ha svart/sripete dress med vest og kalvekryss. Jakken er litt lengre enn de vanlige jakkene, vet ikke hva den heter. Han hadde ikke kledd kjole og hvitt eller sjakett, selv om jeg syns det kjempe fint på andre. Ikke hadde han lyst til å ha det på seg heller. Dette blir mer en mellom av dress og sjakett Han kommer til å bli kjempe kjekk i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #18 Skrevet 8. mai 2006 Min skal ha svart/sripete dress med vest og kalvekryss. Jakken er litt lengre enn de vanlige jakkene, vet ikke hva den heter. Han hadde ikke kledd kjole og hvitt eller sjakett, selv om jeg syns det kjempe fint på andre. Ikke hadde han lyst til å ha det på seg heller. Dette blir mer en mellom av dress og sjakett Han kommer til å bli kjempe kjekk i hvertfall. ← Det heter visst "Diplomatjakke" i fagspråket
Netten Skrevet 8. mai 2006 #19 Skrevet 8. mai 2006 Min kjære skal ha mørk gråstripet bukse, mørk grå diplomatjakke og lys sølvgrå vest med kalvekryss. Han var SÅÅÅ fin i antrekket!!!
Gjest Fantus Skrevet 8. mai 2006 #20 Skrevet 8. mai 2006 Min kjære skal gå med sort dress med brokadevest og cravatt Litt morderne med klassisk vri ← Det er akkurat det samme som min kjære hadde på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå