Gjest ilja Skrevet 3. desember 2002 #1 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvor lang tid tok din fødsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 3. desember 2002 #2 Del Skrevet 3. desember 2002 Ca. 8 timer tenker jeg, fra jeg skjønte jeg hadde veer til ungen var ute. Selve trykkfasen (eller hva det nå heter- der ungen trykkes ut ihvertfall) tok 10 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Praksis Skrevet 3. desember 2002 #3 Del Skrevet 3. desember 2002 I fra vannet gikk, til gull-gutten var ute, tok det ca 11 timer. Men jeg tror ikke jeg hadde skikkelige veer de 3-4 første timene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 3. desember 2002 #4 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvis jeg ikke husker feil. så fra vannet gikk til jenta mi ble født så gikk det 42lange timer! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 3. desember 2002 #5 Del Skrevet 3. desember 2002 21timer fra jeg kom inn på akuttmottaket, hadde da holdt på hele dagen hjemme, men da var det ikke så ille 10 - 15min i mellom riene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 3. desember 2002 #6 Del Skrevet 3. desember 2002 Fra vannet gikk til Tulla var født tok det litt iver 26 timer, når veeve begynnte til hun var ute tok det tre kvater,satte meg på drypp for veeve kom med for stort mellom rom......hadde tre press rier og så var Tulla født og morkaken ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 15+2 Skrevet 3. desember 2002 #7 Del Skrevet 3. desember 2002 Første fødsel tok 18 timer, nr to 15 timer, men da har jeg regnet fra det første tegn til at noe var begynt å skje til babyen var der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. desember 2002 #8 Del Skrevet 3. desember 2002 Et kvarters tid antar jeg. Ikke helt sikker siden jeg var bevisstløs. (keisersnitt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletøtta Skrevet 3. desember 2002 #9 Del Skrevet 3. desember 2002 Med den første tok det 3 og en halv time!! fra jeg fikk veer til han var født. Andre gangen tok det 5 timer... Men det må jo sies at dette ikke er helt normalt da.... og andre gangen var verre enn første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletøtta Skrevet 3. desember 2002 #10 Del Skrevet 3. desember 2002 Med den første tok det 3 og en halv time!! fra jeg fikk veer til han var født. Andre gangen tok det 5 timer... Men det må jo sies at dette ikke er helt normalt da.... og andre gangen var verre enn første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 3. desember 2002 #11 Del Skrevet 3. desember 2002 Min fødsel ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Fikk to modningspiller på morgenen denne dagen. Ingenting skjedde. Kl fire sjekka de ståa. Nesten ingenting modning. Fikk en ny pille. Så, etter et kvarter utbrøt jeg bare "nå ble jeg pessvåt!!". Vannet hadde gått. Og da startet det som bare juling. Rett på med intense rier. Åpningsriene var et helvete. De satt nedover lårene (!!). Og det gikk kjapt framover. Utpå kvelden ble det pressing. Dette tok imidlertid litt tid. De vurderte å sette drypp, men det slapp jeg. For plutselig kom vesla susende ut! Vel, for å unngå å legge ut i det vide og det brede kan jeg jo si at fra det satte i gang tok det 5 1/2 time før vesla var født. En intens, men kort fødsel. Det var hardt, men jeg tar gjerne en sånn fødsel en gang til. For det var fint at det ikke dro ut i langdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 4. desember 2002 #12 Del Skrevet 4. desember 2002 haløjsa hvor jeg synes folk her har hafte fine fødsler min først to 72 timer et rent marreridt, mærkeligt at jeg overhovede tænkt på at få flere *G* havede stærke veer fra først minut men ville ikke udvige mig en millimeter så der blev lagt drop på dag 2 da var jeg så udslidt at de kunne ha smidt mig ud af vinduet jeg var samme nr 2 var så let som bare fy, sad fra kl 23 til kl 7 om morgen med veer 10 minut mellemrum og så drog jeg på hospitalet, kl 8 fik jeg epudural og var efter 20 minutter total lammet fra maven og ned, kl 10.50 var fødslen færdig. nr 3 satte en læge igang på kvinde avdelingen ( lå inde et par uger før bergnet tid) han var så voldsom at fødslen gik igang en uge før tiden, men den fødsel to omkring en 16 timer før hun var ude... ja så nu håber jeg nr 4 bliver legende let vil håbe jeg kan få epudural som med nr 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 4. desember 2002 #13 Del Skrevet 4. desember 2002 Den lengste tok tre timer, den korteste knappe to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. desember 2002 #14 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg skulleogså settes i gang grunnet svangerskapsforgiftning, men på morgenkvisten så de at gutten ble såpass stresset under kynnere at det ikke var snakk om å la ham oppleve veer... Da blei det kutting i hui og hast istedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2002 #15 Del Skrevet 4. desember 2002 Begge mine fødsler ble satt i gang med gel. Fra gelen ble satt tok det henholdsvis ca 12 og 10 timer. Men det er litt uvisst akkurat hvor fødslene startet. Første fødsel tok 6 timer og andre tok 4 timer i følge det jordmor hadde skrevet på fødselsrapporten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 4. desember 2002 #16 Del Skrevet 4. desember 2002 1. 2. og 3. gang tok det 2 timer fra jeg fikk første ri og til barna var født. 1. gang fødte jeg hjemme og var nesten litt skuffet etterpå fordi jeg ikke hadde noen interessannt historie å fortelle 4. fødsel startet med at vannet gikk natt til lørdag (jeg løftet på et spyende barn). Søndag ble fødslen satt igang på sykehuset og 2 1/2 time etterpå var jeg 4-barnsmamma. Enkelt og greit. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 4. desember 2002 #17 Del Skrevet 4. desember 2002 Det vil du ikke vite... Det begynte tolv om kvelden og jeg var ferdig ti neste kveld. Selve fødselen, fra 5 cm åpning til ferdig varte i 11 timer. Elleve laaange timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. desember 2002 #18 Del Skrevet 4. desember 2002 første fødsel: fra første bittelille vondt til full åpning tok det 5 timer. Fra full åpning og pressrier til jenta kom tok det nesten tre timer. Ikke å anbefale andre fødsel ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Fra første bittelitte vondt til han var født tok det 4 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå