snagglepusnos Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Jeg og samboeren min overtok en katt for litt over en mnd siden,den er en ca 1 år gammel hunkatt,og er superkosen og skjønn,men den mjauer sinnsykt mye, ikke "mjaau",men slik:"mjææææææ", den gjør det ofte når vi har gått å lagt oss,men også ellers så går den å mjauer. Kjeder den seg? den er innekatt,men vi er sjelden borte fra den begge to på samme tid. Når hun mjauer når vi legger oss, hopper hun opp i sengen,men når vi skal klappe henne,snur hun seg bort eller løper ut i stua.
Arkana Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Vår katt mjauer også mye. Den bare prater tenker jeg. Synes det er så koselig, den lager alle slags lyder, både mjau og mjæ (). Den kan ligge og sove i en krok og plutselig mjaue masse for så å sove videre. Noen katter mjauer mye, andre lite, jeg tror ikke det har å gjøre med at de har vondt eller noe sånt, bare mye å si.
snagglepusnos Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2006 Vår katt mjauer også mye. Den bare prater tenker jeg. Synes det er så koselig, den lager alle slags lyder, både mjau og mjæ (). Den kan ligge og sove i en krok og plutselig mjaue masse for så å sove videre. Noen katter mjauer mye, andre lite, jeg tror ikke det har å gjøre med at de har vondt eller noe sånt, bare mye å si. ← Ja,det er kanskje det hun gjør hun er veldig søt når vi lukker opp vinduet på gløtt,og hun ser en fugl eller noe,de rareste lydene hun får frem da.. værhårene "rister" og det kommer en "mæææææææhææ" lyd fra henne.
Arkana Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 hun er veldig søt når vi lukker opp vinduet på gløtt,og hun ser en fugl eller noe,de rareste lydene hun får frem da.. værhårene "rister" og det kommer en "mæææææææhææ" lyd fra henne. ← Ja, det gjør vår pus også! Jeg kaller det å knatre med tennene, har ikke noen god beskrivelse på det egentlig, men det er veldig søtt å se på! Tydelig at hun har lyst på den til middagsmat i allefall.
snagglepusnos Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2006 Ja, det gjør vår pus også! Jeg kaller det å knatre med tennene, har ikke noen god beskrivelse på det egentlig, men det er veldig søtt å se på! Tydelig at hun har lyst på den til middagsmat i allefall. ← Absolutt :D
Gjest Binna Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Ja, det gjør vår pus også! Jeg kaller det å knatre med tennene, har ikke noen god beskrivelse på det egentlig, men det er veldig søtt å se på! Tydelig at hun har lyst på den til middagsmat i allefall. ← Knatre med tennene var en fin beskrivelse.. For meg høres det ut som katta kopierer fuglelyden for å lokke til seg middagsmaten. mange som blir skikkelig bekymret første gang de hører pusen lagen den lyden, og det skjønner jeg godt.. Det er nok bare prating ja. Pusene mine prater masse..
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har også slike pratsomme katter, alle fire går og lager hver sine snodige pratelyder hele tiden. Og jeg hører med en gang hvem av dem som kommer inn i rommet, når jeg sitter med ryggen til, ut fra toneleie og lyder. Det er forskjell på hvor mye ulike katter "prater" men de lærer også av hverandre. Den siste katten vi fikk var egentlig en stille katt, men etter å ha bodd her i snart ett år med de andre pratmakerne så er hun nesten like illesom dem.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Det kan hende hun vil at dere skal følge etter henne, at hun vil ha oppmerksomhet bare. Vår katt kan også være sånn. Den kjevebevegelsen de lager når de ser på fugler er visstnok en etterlikning av nakkebittet de bruker for å drepe fuglen. Lyden tipper jeg de lager fordi de blir så ivrige.
Lilith Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har også pratepuser! Nesten så det blir slitsomt innimellom, men det er nå koselig også da
Skyler Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Noen katter mjauer mye og holder skravla i gang hele døgnet, andre katter er helt stille. Om katten din kjeder seg og er innekatt, kan det være lurt å vurdere å skaffe seg en katt til
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 mange som blir skikkelig bekymret første gang de hører pusen lagen den lyden, og det skjønner jeg godt.. ← Jeg trodde min hadde satt noe i halsen første gang hun gjorde det der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå