Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør nesten ikke å spørre, jeg, for jeg er litt redd for svaret.

Jenta vår går nå i sin andre barnehage, og hvis ting ikke går helt vår vei (som det er sjans for) vil hun i verste fall måtte bytte to ganger til i løpet av de neste to årene. Hva gjør dette med et barn?

Må understreke at hvis det var noe vi kunne gjøre for å unngå dette, ville vi selvsagt gjort det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

När sonen började i förskola/barnehage hade vi planer om att byta till en närmare oss efter ett drygt halvår. Det sa vi också till personalen som då sa: "Om han är trygg här, hos oss, och trivs är det lättare att också bli trygg på nästa ställe." Det tror jag på. OM barnet däremot har svårt att passa in, misstrivs med mera tror jag att det kan bli svårare.

Nu blev vi kvar, trots att vi fick plats närmare hemmet eftersom vi och sonen trivdes så bra med både personal, lokaler, rutiner och lekkamrater.

Skrevet

Jenta vår er veldig tillitsfull og blid, så det går greit foreløpig. Jeg innbiller meg bare at hun vil bruke lenger og lenger tid på å knytte seg til mennesker når hun stadig må skifte miljø.

Når vi flytter tilbake til Oslotraktene neste høst, skal vi i hvert fall bo på ett sted leeeenge, det er helt sikkert.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Skrevet

Flyttet dere langt, eller var han i sin samme omgangskrets?

Vi har nemlig flyttet til andre kanten av landet, må sannsynligvis flytte til en annen bygd før vi kommer hjem til Østlandet. Det blir som å rykke opp med rot tre ganger. Uffa meg. :grine:

Skrevet
Flyttet dere langt, eller var han i sin samme omgangskrets?

Vi har nemlig flyttet til andre kanten av landet, må sannsynligvis flytte til en annen bygd før vi kommer hjem til Østlandet. Det blir som å rykke opp med rot tre ganger. Uffa meg. :grine:

Vi flyttet såpass langt at han ikke var i samme omgangskrets noen av gangene. Det har gått over all forventning. Han er veldig tilpasningsdyktig, og har klart denne "hoppingen" fra det ene til det andre kjempebra.

Så, så, det går nok bra skal du se ;):klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...