Gå til innhold

Må kjøpe nytt kombiskap i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest Turi
Skrevet

Vi skal ha et to meter høyt kombiskap. Gammelskapet røyk i dag - en ukes tid før vi skulle kjøpt uansett (tenkte å ta det FØR det røyk - men den gang ei!!).

Kriterier:

- Høyt - stor plass.

- Ikke mer enn std bredde

- Gode løsninger i kjøledelen viktigst

- Liten frysedel, størst mulig kjøledel (bruker bare frysern til brød til dagen etter + litt)

- Står i åpent kjøkken, må bråke minst mulig

- Må kunne hengsle om døren

Kikker litt på Miele, Bosch og Electrolux, men alle testene er minst 2 år gamle. Noen som har tips/anbefalinger? Eller råd om hva jeg bør holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Electrolux/AEG (produseres på samme sted) har knallgode skap. Foreldrene mine har hatt et to-meter kombiskap i 5-6 år nå og er kjempefornøyde.

Gjest Fantus
Skrevet

Kjøp et skap som har to termostater og to reguleringsknapper, en for frysedel og en for kjøledel. Jeg har et utrolig upraktisk skap med bare en reguleringbryter og da blir det alltid for kaldt i kjøleskapet og for varmt i fryseren.

Zanussi er forresten et ok merke. Produseres på samme fabrikk som Electrolux og er av samme kvalitet men det er mye rimligere.

Gjest Gjest1
Skrevet

Og kjøp et med frysedelen nederst siden det er kjøledelen du må ha tilgang til oftest. ;)

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Kjøp et skap som har to termostater og to reguleringsknapper, en for frysedel og en for kjøledel. Jeg har et utrolig upraktisk skap med bare en reguleringbryter og da blir det alltid for kaldt i kjøleskapet og for varmt i fryseren.

Absolutt enig i det. Spesielt på så store skap, på denne måten så har skapet to motorer og dermed vil levetiden på skapet være lengere enn et tilsvarende skap med en motor.

Zanussi er forresten et ok merke. Produseres på samme fabrikk som Electrolux og er av samme kvalitet men det er mye rimligere.

...det er en sannhet med modifikasjoner... Ja Zanussi og enkelte Electrolux-skap blir produsert på samme fabrikk i Italia. AEG og de dyrere Electrolux-skapene (+Husqvarna) blir produsert i Sverige. Det er en kvalitetsforskjell både på oppbygging, motor og elektronikk (det er en grunn til prisforskjellen..). En måte å _se_ den er å titte på baksiden av skapene. De svenskproduserte skapene har helsveiset kabinett med tykkere vekker i sidene for å kunne tåle større belastning på dør, de italienskproduserte har den standardoppbygningen med papplate på baksiden.

Endret av -eline-
Gjest Gjesten
Skrevet

Har hatt Elektrolux kombiskap i mer enn 10 år, fungerer ennå. Like store deler til kjøl og frys, døra kan hengsles om.

Stor frysedel var ok sp lenge vi ikke hadde fryseskap. Nå har vi stort kjøleskap og fryseskap - det er vel heller å anbefale hvis du har plass vel og merke. Vi bruker mye ferske grønnsaker og har alltid litt mer enn vi trenger i skapet , sånn i tilfelle. Da ble det alltid så rotete, vanskelig å holde oversikt og lettere at mat ble kastet. Kombiskap vil vi ikke ha mer.

Skrevet
Kjøp et skap som har to termostater og to reguleringsknapper, en for frysedel og en for kjøledel.

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...