Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Hva synes dere om at en 11 åring har eget digitalkamera? Jeg har ett som jeg ikke er helt fornøyd med bildekvaliteten på. Nå har jeg sett at min kjære mann har kjøpt nytt til meg i bursdagsgave (glemte å lukke nettleseren så jeg så ordrebekreftelsen hans på det). Siden jeg får nytt, så har jeg jo ett til overs som jeg tekte jeg kanskje kunne gi til han. Men er det for drøyt? Vet at ingen av vennene hans har digitaltkamera, men flere av dem har pc på rommet og det har ikke sønnen min. Så det er ikke det at sønnen min har alt mulig lissom..
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Hva synes dere om at en 11 åring har eget digitalkamera? Jeg har ett som jeg ikke er helt fornøyd med bildekvaliteten på. Nå har jeg sett at min kjære mann har kjøpt nytt til meg i bursdagsgave (glemte å lukke nettleseren så jeg så ordrebekreftelsen hans på det). Siden jeg får nytt, så har jeg jo ett til overs som jeg tekte jeg kanskje kunne gi til han. Men er det for drøyt? Vet at ingen av vennene hans har digitaltkamera, men flere av dem har pc på rommet og det har ikke sønnen min. Så det er ikke det at sønnen min har alt mulig lissom.. ← Viss ditt barn intresserer seg for bilde taking så hvorfor ikke... Nå i desse dager tror jeg det er få som kjøper kamera til ungene med 135film i og når jeg var elleve så hadde jeg kamera selv. ( da med 135 film.) Så slepper du låne ut ditt viss han skal noen plass der det er på sin plass å ta bilder. Som skule tur og lignende.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Tror fotografering kan være en kjempefin hobby for barn jeg. Litt annerledes, men om han blir interessert har dere kanskje en ekte kunstner i hus snart!
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Synes det høres ut som en flott ide! Tror han kan få god utbytte av det.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Jeg hadde ikke tenkt å komme inn på det sporet, for det er så lett at hele diskusjonen tar av da. Men nevner det likevel. Bare instruer ham om at det ikke er lov å ta bilder av andre barn for så å legge ut på internett, og spesielt ikke uten at de er fullt påkledd. Det er så enkelt å gjøre slikt, og det kan føre så mye vondt med seg.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Datteren min fik digitalkamera til jul, etter mitt forslag. Hun er tolv. Hun storkoser seg med det! Hun vet godt at hun ike fåt legge ut bilder på nett. Hun bruker det masse ellers, og blir bare flinkere og flinkere til å bruke det
momo Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Synes det høres ut som en veldig god ide jeg. Her i huset kommer det første kameraet snuppa skal få og være et digitalkamera. For da slipper man kostnader på fremkalling av masse ubrukelige bilder.
Svart Katt Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Ja, hvorfor ikke? Jeg fikk kamera da jeg dro på leirskole på barneskolen husker jeg. (Riktig nok ikke et digitalt, men..) De nye spillereglene man må følge, som en nevnte over her, må han jo uansett lære en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå