Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Er det noen her som kjenner til dette boligområdet? http://www.neskollen.no/ Vi snuser litt på det ifm huskjøp, men vet ingen ting om hvordan det egentlig er å bo der. Har to barn på 4 og 6 år.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Det er kjempefint der, og veldig barnevennlig. Skole, barnehage og butikk bare noen få meter unna. Fotballbane, tennisbane osv. Bussholdeplassen Rød er et knutepunkt, og bussene går en gang i timen på dag og kveldstid. Skulle gjerne bodd der selv fortsatt, men det er altfor dyrt for eneboliger der (men de er veldig fine! Og så nye at det ikke er noe oppussing å regne med med det første) for oss. Vi hadde leilighet der, men måtte selge da vi fikk barn. Ble litt trangt. Bare en ting: Kongsvingerveien blir bomvei om ikke så altfor lang tid. Snakk om at avgiften skal være 20-30 kr hver vei. Bommen blir sannsynligvis plassert ved Nybakk, det er i krysset der en vei går mot Jessheim. Skal dere pendle mot Kløfta/Oslo finnes det andre veier å kjøre, men de er litt lengre. Skal dere andre veien, mot Kongsvinger, så har det jo lite å si
Leo Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Hvis du tar en nærmere titt på din egen link, så vil du finne ganske mange innlegg fra folk som allerede bor der (Jeg har vært inne og kikket og det skal vel sies at det later til at en del mistrives fordi de ikke har innsett at man ikke automatisk kan ta med seg storbylivet sitt og flytte det ut i provinsen... Har man interesser som går mer i retning av pub/cafeliv og teater enn i retning av hagestell og turer i skog og mark, kan livet fort bli litt kjedelig ute "i bushen" ) Selv er jeg oppvokst i nærområdet og har vurdert å bosette meg i Nes, men i så fall ville det ikke ha blitt i Neskollen. Årsaken er rett og slett at når jeg først skal ha alle ulempene med å bo så vidt langt ute på landsbygda, så orker jeg ikke å bo "oppå naboen". I Neskollen (Som i de fleste andre nye boligfelt...) er tomtene knøttsmå (350 - 400 kvm.) og da sier det seg selv at det ikke blir plass til noe særlig mer enn en litt bred gangsti rundt huset... Vil vel påstå at du har mer privatliv en en høyblokk på Tveita enn du har der... Skulle jeg ha bosatt meg i Nes, måtte det ha blitt i ett av de etablerte boligområdene på Årnes. Et alternativ i nærheten av Neskollen er Tomteråsen som er ett mye mer etablert boligområde. Selv endte vi opp med å kjøpe en liten enebolig i en av nabokommunene med ca. like lang vei til Oslo og Lillestrøm, barnehage og skoler, men med langt større tomt uten alt for "nærgående" naboer og, ikke minst, uten RV2.
Gjest gotthard Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 det er allerede problemer med "drabantby syndromet" der. politikerene har begynt og bekymre seg allerede om hvoirdan det skal bli der når innflyter generasjonen blir lit større. men fint er det der:-) dyrt og dyrere blir det når du må betale bomagift...
Leo Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 det er allerede problemer med "drabantby syndromet" der. politikerene har begynt og bekymre seg allerede om hvoirdan det skal bli der når innflyter generasjonen blir lit større. men fint er det der:-) dyrt og dyrere blir det når du må betale bomagift... ← Synd, men jeg tror faktisk du har et poeng! Neskollen har endt opp med ett dårlig rykte og står fullstendig utenfor kommunen det faktisk ligger i! Har hørt flere som mener det er et dårlig strøk av Oslo 40 km. utenfor... Jeg er som nevnt fra kommunen selv, men vet ikke om en eneste nesbu som har bosatt seg der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå