Gjest Excelbruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Har et regneark med ei kollonne som inneholder forskjellige tekst-verdier. Eks: Under kolonne A så har jeg registrert forskjellige kommuner - og jeg vil vite hvor mange kommuner som heter Oslo - hvor mange som heter Nesodden - hvor mange som heter Trondheim osv. Jeg får til å telle hvor mange kolonner som inneholder tekst, men jeg skal vite hvor mange av de 200 feltene som gjelder Oslo, Trondheim osv.......... =ANTALLA(d3:d100) Svaret er 97 - men så skal jeg vite hvor mange av de 97 som heter Oslo........ :klø:
*Anne* Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 (endret) I cellen du ønsker svaret, velg funksjonen ANTALL.HVIS( ) I parantesen velger du først området det gjelder, f.eks. A1:A20 .... så kommer det et semikolon før du skriver inn navnet på cellen som inneholder f.eks. Oslo Du kan også skrive "Oslo" i stedet for å bruke referanse til cellen. Altså slik: ANTALL.HVIS(A1:A20;A4) Håper dette ble forståelig, og til hjelp for deg. Endret 8. mai 2006 av *Anne*
*Anne* Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Filter er greit nok, men ikke hvis det skal skrives under kolonnene... eks.. Oslo 10 personer Trondheim 5 personer Da er det bedre å lage en formel i cellen. Håper du får det til, Excelbruker, ellers får du spørre igjen vettu
Usikker Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Wow - her lærte jeg noe nytt hvertfall. Denne funksjonen har jeg "lengtet etter" lenge.............. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå