Gjest tjukkemor Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 HVER eneste dag trener jeg 1 times aerobic på senter eller jogger/går raskt i 1 times tid. Dette har jeg gjort i en årrekke men vekta mi står bom stille. Hadde en "pause" fra min daglige dose trim grunnet skade i 4 uker. Klarte å legge på meg 3,5 kg på den mnd Nå SLITER jeg seriøst med vekta. Er 172,veier 73,8 kg(!!!) og ser ikke ut som jeg går ett gram ned,heller tvert om. Har trent som en gal de siste ukene men ingenting skjer. Utrolig fustrerende. Kjenner jeg nesten mister motet. Altså,det må være noe galt med mitt kosthold? Hvor mange kalorier ca er det snakk om at jeg må få i meg for å gå ned ca 0,5 kg i uka? Hva skal jeg gjøre ? Trimme enda mer?? Jeg er kjempelei hele greia for tida ......og sommeren kommer stormende.....!!
Quirky Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Når du trener såpass mye kan nok 1500-1700 kalorier pr.dag være passende. Når man trener mer spiser man ofte ubevisst mer også, så hvis man vil ned i vekt er det greit å passe på hvor mange kalorier man får i seg. Når du begynner å trene hardt kan også musklene samle vann en periode, det går vekk av seg selv. Endret 8. mai 2006 av Crazy/Beautiful
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 1500 kalorier over ca 5 måltider? Huff,jeg føler jeg har mistet helt motet.......
Quirky Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 1500 kalorier over ca 5 måltider? Huff,jeg føler jeg har mistet helt motet....... ← 5 måltider er bra. Ikke mist motet! Forsøk å tenk langsiktig, vekta forsvinner ikke over natta. Og nyt at kroppen din blir i bedre form av treningen! For ekstra motivasjon kan du kanskje bli med på den "prosjekt kropp"-tråden her inne? Damene der er flinke til å støtte og motivere hverandre. Ikke gi opp!
Gjest Elfrida Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Hvordan er kostholdet ditt? Det kan hende du spiser for lite også, det vil sette ned forbrenninga, og kroppen vil tviholde på fettet. http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Her er en enkel kalkulator for kaloribehov, som tar hensyn til hvor mye du trener - utifra din beskrivelse syns jeg at 15-1700 kalorier om dagen er alt for lite. I tillegg bør du ikke miste motet, treninga har ikke vært for ingenting selv om du ikke går ned, du holder deg jo i form, og det er kjempeviktig i seg selv! Du gjør kroppen din en stor tjeneste ved å trene jevnt og trutt slik du gjør. En ting til - du er jo ikke overvektig en gang, med din vekt har du en bmi på 25, som er i øvre del av normalskalaen. Når vi vet at mye av det er muskler, siden du trener en del, så tror jeg ikke det er så galt som du skal ha det til.
Quirky Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 1500-1700 kalorier er kanskje litt lite, jeg tenkte i farta utifra egen vekt, en tyngre person må ha mer mat. Jeg anbefaler www.fitday.com, der man kan planlegge vekttap og føre inn det man spiser. En mer avansert utgave av vektklubbene, og helt gratis.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Hvorfor er det så krise å veie 73,8 kg når du er 172 høy? Du er normalvektig, ikke feit! De jeg kjenner som veier rundt det ser da ikke "feite" ut akkurat.. Helt normale syns jeg.
*Lene* Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Hei, måler du cm rundt kroppen? Dette er veldig viktig når vekta står stille. Når man trener så mye som du gjør, utvikler kroppen muskler, og disse veier somkjent MYE mer enn fett! Jeg syns du høres veldig normalvektig ut Ett tips: hvis du vil stramme kroppen, begynn med styrketrening. Det gjør at kroppen blir strammer, du øker muskelmassen som igjen gjør at du forbrenner kalorier fortere! Lykke til videre!
Gjest Godjenta79 Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Jeg anbefaler også målebånd i steden for vekta når du trener så mye! Drar selv en del vann av og trene, og kan godt oppleve å gå opp i vekt de periodene jeg trener mye. Det var skikkelig frustrerende en stund, men etter at jeg begynte å "måle" meg ble alt så meget bedre!
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Ikke for å være frekk, men jeg synes ikke det høres normalt ut. Jeg er 170cm og veier 57kg, og jeg er absolutt ikke tynn. Er normal. Men det kan godt tenkes at hun har utviklet muskler ja, og de veier jo ganske mye.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Ikke for å være frekk, men jeg synes ikke det høres normalt ut. Jeg er 170cm og veier 57kg, og jeg er absolutt ikke tynn. Er normal. Men det kan godt tenkes at hun har utviklet muskler ja, og de veier jo ganske mye. ← Jeg mener heller ikke å være frekk, men jeg er 169, og da jeg veide 58 kg etter sykdom, var jeg MAGER. Kunne telle ribbeina, og skuldrene var rett og slett spisse. Hoftekammene stakk litt ut og det var ikke pent i det hele tatt. Det er forskjell på kroppsbygningen til folk. Noen ser tynne ut når de veier 70 kg, andre gjør det ikke selv om de veier så mye som deg. Men, som andre her har foreslått, bruk målebånd i stedet for vekt. Gir et mye bedre bilde.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Trådstarter her... Jeg skal finne fram målbånd imårra,kanskje det er tingen. Mente aldri å si at jeg var overvektig,bare at jeg ønsket å gå ned ca 6kg ca. Og det har vært en utrolig fustrende prosess når jeg ønsker å gå ned i vekt. Jeg trimmer jo ivrig hver en dag så å si. Men jeg kjenner jeg er sterk i kroppen og treninga er artig ! En dag uten å få trent er en dag uten mening
*Lene* Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Problemet er at folk ser seg blinde på vekta! Og hva andre veier Det er kroppen som finner sin riktige vekt, anfektet til hvordan den er bygd. Men dette finner man vel ut av etterhvert.. Jeg er f.eks tynn når jeg veier 75 kg.. Før jeg var gravid veide jeg 64 kg og da stakk det ut ben overalt. Så, alle er forskjellig bygd, og skal veie forskjellig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå