Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å investere i ny sofa når feriepengene kommer (jippi)! Har sansen for møblene hos Bolia, spesielt fordi de fleste sofaene deres har få og avlange puter (kan ikke fordra sofaer med masse små sitteputer som glir fram hele tiden). Men hvordan er det med kvaliteten på møblene deres? Har sett at enkelte har hatt litt problemer med selve leveransen, men det er ikke så mange som har skrevet om kvaliteten. Noen som har hatt møbler derfra en liten stund og som har gjort seg opp en mening om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Pasadena sofa fra Bolia og er strålende fornøyd med kvaliteten! Den er god å sitte i og putene beholder formen. Min er i anilin (skinn) og det slites veldig pent. Dvs, det er ikke slitt, men ser brukt ut på en pen måte. ;)

Min sofa er to år gammel.

Leveringen gikk også kjempefint. To måneders bestillingstid er jo en stund å vente, men når sofaen var klar leverte de smertefritt.

Veldig fornøyd. :-D

Skrevet

Enig i at det er bra med faste puter!

Jeg har sett Milano fra Bolia hos noen jeg kjenner. Den er kjempegod å sitte i og har holdt seg veldig godt.

Skrevet

Jeg har bestillt den, og får den forhåpentligvis levert 8. juni. :) minn meg på det da så kan jeg fortelle hvordan det gikk.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Jeg har Milano sofa og puff fra Bolia, og har vært sånn passe fornøyd. Elsker designet, men allerede etter et halvt år var det tydelige sittemerke i puta i favoritthjørnet. Synes også at stoffet her er noe slitt nå etter et år (har ullstoff som skal være slitesterkt).

Sendte klage med bilder og fikk først tilbakemelding om at putene i denne sofaen var av et type materiale som det ville kunne bli sittemerker/nedsenkninger i, og at det dermed ikke var reklamasjonsrett på disse. Men de syntes likevel at det så såpass illle ut på bakgrunn av bildene jeg hadde sendt dem, at jeg fikk ny innerpute. Dermed gadd jeg ikke krangle, men jeg hadde aldri gitt meg på at dette ikke er reklamasjonsgrunn. I så fall må de opplyse om det når en handler, og det gjorde de ikke.

I tillegg knirker puffen noe helt voldsomt, men det har jeg ikke giddet å klage på.

Men når en først klager, så har Bolia en ok og hyggelig kundeservice som ordner opp, det har de.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, jenter. Var jo litt skummelt å høre om dine erfaringer da, Dalwhinnie, men la oss håpe det var et engangstilfelle... Mannen har fri fra jobb om dagen, så i går sendte jeg ham ned på Bolia for å hente stoffprøver + sjekke leveringstidspunkt for neste leveranse. Hvis vi bestiller i løpet av denne uka får vi sofaen i begynnelsen av juni. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort, så det var jo en positiv overraskelse. Har bestemt oss for ullstoffet Jill, som visstnok skal være både slitesterkt og relativt enkelt å rengjøre. Fargen blir lys brun - synes den er dritlekker (og barnevennlig, hehe... :ler: )

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Før dere bestiller, hør med butikken om dere må regne med at putene i setet siger og får sittemerker. Det kan jo hende de har forbedret dette nå, og hvis de sier at dette ikke skal være noe problem, så bruker dere jo bare dette som reklamasjonsgrunnlag hvis problemet oppstår.

Min sofa er også i Jill ullstoff, og etter halvannet års bruk er det synlig, men ikke iøyenfallende slitasje på setet i godkroken. Min sofa blir imidlertid veldig ujenvt brukt, dvs at det er nesten bare godkroken som brukes, noe som selvsagt gir ujevn slitasje. Hadde imidlertid forventet at kvaliteten var bedre, og er ikke så sikker på at jeg handler fra Bolia igjen. Ikke uten at jeg får grundige forsikringer fra dem om at den type slitasje på så kort tid er reklamasjonsgrunn.

Gjest gjest1
Skrevet

Har et vennepar som kjøpte Milano sofaen i høst, i et litt grovt, vevet ullstoff. Den ser forsåvidt grei ut, litt nedsittet allerede, omtrent som sofaen vi kjøpte på Living omtrent samtidig.

Men hovedtingen jeg ville si er at de sliter mest med katten. Katten elsker å klore på sofaen, særlig på fronten av armlenene, men også andre steder på sofaen. Flere steder er den blitt skikkelig stygg siden stoffet gjør at det er lett for katten å komme til med klørene og røske ut. De legger nå laken over sofaen når de går slik at ikke katten skal ta helt av mens de er borte. Ganske upraktisk.

Men sofaen er jo ordentlig fin da! Vi har vært litt misunnelige på den, og tror nok kanskje vi hadde kjøpt den i steden for vår hadde vi sett den først.

Skrevet
Men hovedtingen jeg ville si er at de sliter mest med katten. Katten elsker å klore på sofaen, særlig på fronten av armlenene, men også andre steder på sofaen. Flere steder er den blitt skikkelig stygg siden stoffet gjør at det er lett for katten å komme til med klørene og røske ut. De legger nå laken over sofaen når de går slik at ikke katten skal ta helt av mens de er borte. Ganske upraktisk.

Vi har hatt katt selv, og kan med sikkerhet si at det omtrent er håpløst å finne et stoff som motstår kattekloring. Sofaen vi har nå er i mikrofiber, og det skal jo være noe av det mest slitesterke man kan ha, men katten har likevel greid å ødelegge det ene hjørnet. Så 1) enten kan man ikke ha katt, eller 2) katten må voktes med argusøyne når den er inne slik at den ikke klorer i sofaen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...