Gå til innhold

Brudepiker

Gjest Gjest_Laini_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Laini_*
Skrevet

Mine to døtre skal være brudepiker, lurer på om de skal ha kurv med roseblader og strø foran på altergangen? Hva gjør dere?

Hvis ikke er det da vanlig at de har en liten blomsterkvast i hånden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Veldig vanlig med brudepikebuketter, og praktisk hvis dere ikke har lyst til å koste etterpå :)

Skrevet

Vår datter skal ha en liten kurv med blomster i hun :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er blomsterpiken(e)s oppgave å kaste roseblader på gulvet dersom dere skal ha det. Ikke brudepiken(e)s.

Dette er en amerikansk skikk, og jeg har enda tilgode å oppleve dette i norske bryllup.

Her i Norge har jeg bare opplevd at det er brudepiker (og som da har en liten bukett enten i hånda eller i en kurv), og ikke blomsterpiker (som strør blomster på gulvet).

Men har du lyst har du lov! :)

Skrevet

Foreldrene hadde kusinen min som blomsterpike. Men da hun skulle gå inn i kirken ville hun ikke kaste rosebladene. Da hun ble spurt hvorfor sa hun at hun syntes de var alt for fine til å bli kastet på gulvet. De voksne syntes dette var veldig søtt. Helt til de kom ut av kirken, og kusinen helte alle rosebladene på bakken og satt kurven på hodet som en hatt :ler:

Skrevet
Det er blomsterpiken(e)s oppgave å kaste roseblader på gulvet dersom dere skal ha det. Ikke brudepiken(e)s.

Dette er en amerikansk skikk, og jeg har enda tilgode å oppleve dette i norske bryllup.

Her i Norge har jeg bare opplevd at det er brudepiker (og som da har en liten bukett enten i hånda eller i en kurv), og ikke blomsterpiker (som strør blomster på gulvet).

Men har du lyst har du lov! :)

Men i USA er det gjerne slik at man har voksne venninner som bridesmaids og småpiker som flowergirls. Skal du handle det vi tenker på som brudepikekjoler i amerikanske nettbutikker må du se etter "flowergirls' dresses". Har hørt om rosebladdryssing i norske bryllupper, jeg - men tror ikke kirketjeneren vil være begeistret for slikt...

Gjest Gjest
Skrevet

Våre hadde små vesker fra hm med roseblader, od de ble strødd fint utover...

Men sjekk med kirkka før du planlegger d - er ikke alle kirker som liker dette vi gifta oss ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...