Gå til innhold

Skole med dårlig uteplass

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skolen vår er helt ny. Det er pr. i dag dårlig med uteplass og ungene har derfor begrensede lekemuligheter. Det skal bygges fotballbane, men det er ennå ikke tatt fatt på. Fotball har jo i alle år vært noe de fleste barn holder på med i friminuttene. På vår skole er det nå ikke lov å sparke ball i friminuttene. Burde ikke skolen funnet muligheter til det?

Lærerne har jo fått fin og flott parkeringsplass. Kunne ikke dem parkert i gata på dagtid så ungene kunne fått sparket ball på parkeringsplassen? Det er mer enn nok plass i gata til det. Som det er nå så har dem kun noen få lekeapparater å leke med. Det er jo ikke så interesant for de større barna. Jeg har flere ganger stått i skolegården og sett at det er mye slåssing og mye dritt slenging mellom ungene. Kanskje dette hadde forbedret seg om dem hadde noe å gjøre i friminuttene?

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pimpernella_*
Skrevet

Skulle nesten tro barna våre går på samme skole gitt. Hos oss er det også helt ny skole med fin parkeringsplass til lærerene og ikke noe særlig uteplass og skryte av til barna. Fotball er helt forbudt pga. at det ikke er noen fotballbane der ennå. Kommer etterhvert vist nok.

Barna får lov til å bruke softball, men hvem er det vel som har det hjemme? Skolen kjøper det jo ikke inn.

Helt enig i at lærerene burde kunne parkere på gata så ungene kunne bruke den plassen til balllek. Riktignok må lærerene gå litt lengre, men det skader da vel neppe. Er jo ikke snakk om mer enn at det tar et min. lengre tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nettopp bygget om skolen der jeg jobber, og da løste vi det nettopp slik dere foreslår. Lærerene parkerte et par minutter unna skolen slik at barna fikk mest mulig plass til å boltre seg på. Jeg synes dette var en god løsning, for miljøet i pausene blir dårlig dersom barna ikke har noe å finne på, som trådstarter nevner.

Skrevet

Jeg får litt lyst å snu dette og spørre hva gjør FAU med det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...