marsy Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 lurer egentlig hvor lenge før jeg må kjøpe kjole....?? hadde i utgangspunktet tenkt å vente til sensommeren. da har jeg nemlig feriepenger + skattepenger + penger utbetalt etter x-timer overtid jeg kommer til å jobbe i sommer.... hvoir lang tid må man beregne for å få en kjole tilpasset??
Gjest Snart brud Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Hei, Du bør beregne god tid. Noen ganger er det opp til 3-4 mnd leveringstid (avhengig av butikk og kjole). Tilpassning tar som regel ikke altfor lang tid, men du bør vel beregne kanskje 2 uker på det også. Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Tilpassningen gjøres gjerne ganske fort, så vidt jeg vet. Det som kan ta tid er at enkelte kjoler kan ha en leveringstid på 6mnd eller i noen tilfeller mer. Dette kommer helt an på hva slags kjole, og hvilken størrelse du skal ha. (De har gjerne begrenset mengde med kjoler i butikken.)
*Emma* Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Da jeg kjøpte min kjole (ja jeg var tidlig ute ) sa hun at om jeg ønsket en helt ny (min har vært leiekjole før) tok det 9 MND!!!!! Nå har hun sagt at jeg bare kan komme 3-4 uker før bryllupet så skal hun sy den ut/inn/opp/ned om det trengs. (Men jeg tror jeg skal gjøre det 2-3 mnd før...constrol freak ).
Huldra:) Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Jeg fikk beskjed om å bestille 5-6 mnd før bryllupet siden den kom fra USA. Kjipt dersom posten skal rote bort pakken eller noe sånt, så jeg synes det er greit å ha godt med tid
yvoesp Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Ærlig talt satt jeg ikke bena mine i en brudesalong før det kun var 4 uker igjen til bryllupet. Vennene mine måpte og sa jeg var gal, men slik ble det bare... Jeg fant drømmekjolen min raskt ettersom jeg hadde et utg.pkt. etter flere mnd. søk på nettet, og etter bare to dager var kjolen ferdig tilpasset og klar til bruk. Riktignok ble det ikke en kjole med lange ermer for å skjule flesket som hang øverst på ermene (..) men en kjole uten, men med bolerojakke til. Hvortid man bør begynne å lete/ prøve kjoler, kommer vel an på om man sånn noenlunde vet hvordan kjolen skal være, om man selv blir beroliget over å ha ferdig kjoledelen av bryllupet osv. Jeg vil iallefall anbefale deg en titt på nettet.
*Emma* Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 yvoesp - er jo greit nok å vite hvordan kjolen skal se ut, men det hjelper jo ikke om de ikke har noen slike kjoler inne fordi de er leid ut /ikke på lager før etter bryllupet..... Det var derfor jeg var tidlig ute ihvertfall. Nå hadde jo jeg flax og fant den kjolen jeg hadde bestemt meg for (hadde lett på nett), men som sagt - ville jegh att en ny hadde det ikke hjulpet å komme rett før...for da hadde de ikke hatt tid til å få tak i den til meg.... Men såklart...om man ikke er så "nøye" på at kjolen skal være på en bestemt måte. ....Om det holder at den feks er stroppeløs og har perler på toppen....har man jo mere å velge i..... (Jeg hadde bestemt meg for akkurat hvordan jeg ville den skulle se ut og ikke noe annet jeg prøvde var bra nok....uansett hvor fine de var.)
yvoesp Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 yvoesp - er jo greit nok å vite hvordan kjolen skal se ut, men det hjelper jo ikke om de ikke har noen slike kjoler inne fordi de er leid ut /ikke på lager før etter bryllupet..... Det var derfor jeg var tidlig ute ihvertfall. Nå hadde jo jeg flax og fant den kjolen jeg hadde bestemt meg for (hadde lett på nett), men som sagt - ville jegh att en ny hadde det ikke hjulpet å komme rett før...for da hadde de ikke hatt tid til å få tak i den til meg.... Men såklart...om man ikke er så "nøye" på at kjolen skal være på en bestemt måte. ....Om det holder at den feks er stroppeløs og har perler på toppen....har man jo mere å velge i..... (Jeg hadde bestemt meg for akkurat hvordan jeg ville den skulle se ut og ikke noe annet jeg prøvde var bra nok....uansett hvor fine de var.) ← Jeg er enig med deg der, men for meg ble det bare slik... Problemet mitt var ikke å finne den perfekte kjolen, men å komme seg avgårde. HATER å prøve klær og bare tanken på flere måneder hvor jeg ble mer og mer deppa for å ikke finne noe jeg følte meg vel i, førte til at jeg var treg. Og det er sant- finner man noe man liker- er det virkelig ingenting annet som er godt nok!
Susan Sto Helit Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Jeg lette litt på nett og hentet inspirasjon fra "til salgs"- annonser så jeg skulle ha noe å vise til når jeg fikk somlet meg til en salong. Etter noen få uker hadde jeg skåret ned til EN drømmekjole, og noen som også kunne være veldig fine. Det var bare det at akkurat da var det ei som la ut drømmekjolen i riktig størrelse til salgs... På grunn av lang avstand og venner som tilfeldigvis skulle reise denne strekningen samme helg, ble det brått avgjort. Hadde kjolen i hus før jeg hadde satt bena i en brudesalong, men den mangler fortsatt litt tilpassing. Har alikevel ikke angret et sekund! Men jeg regner jo ikke med at alle har like mye flaks som meg, så det kan jo lønne seg å beregne litt tid!
BIRE Skrevet 11. mai 2006 #10 Skrevet 11. mai 2006 Jeg kjøpte kjolen min på salg i oslo,med slør,strømper og hansker.. det sa bare pang..he he var der egentlig bare for å titte litt vi dro dit(vi bor i fredrikstad)Kjolen er en kjempe fin demitrios i kaffelatte(eller gull)med perler på hele bryst partiet.. kjolen er vel den største tilpassningen for meg passer i lengde men mangler noen kilo ned i vekt for at kjolen skal passe..slo til på en størrelse i 38 men er en 42.. kiloene sitter etter to kjappe barnefødsler men er nå snart i mål med å komme i kjolen mangler fem kilo til he he..det er forsatt et år til jeg skal gifte meg men alt er snart klart..Samtidig vil jeg anbefalle alle dere som trenger selskaps kjoler til å titte på siden til liv berit Kalvekleiv.sender raskt og er kjempe koselig å handle med. divakjoler.no er siden hennes.Kjøpte en nydelig rosa brudepike kjole til min datter der(hun bruker 38 i kjole)kjempe fornøyd..Kos Bire
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #11 Skrevet 11. mai 2006 Min blir klar 2 veker før bryllupet.. Men sydama har brukt omlag eit år på den då... Trur du har god tid om du ventar til seinsommaren, marsy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå