Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har ikke råd til trampoline selv og siden lille-jenta vil så må hun da få lov. jeg har tatt opp det med sikkerhetsnett med naboen og han skulle tenke på det hvis jeg bidro med det jeg hadde råd til. jeg får se!!!!!!

Sa ikke du i en annen tråd at du hadde penger nok for resten av livet?

Da burde du ha råd til egen trampo, eller i det minste til sikkerhetsnett til naboens.

Du kan heller ikke sette som krav at de skal ha nett på sin trampo, selv om det burde vært påbudt da.

Gjest Bite me
Skrevet

nå må jeg le. har jeg skrevet det? da har jeg vel vært full????? huff nei jeg har sosialstønad og hjelpestønader som man får til barna sine. det går rundt skal jeg si deg men det er så vitt. ;)

ja det burde ha vært påbudt med sikkerthetsnett. jeg får vel heller holde lille-jenta hjemme. ;)

Sa ikke du i en annen tråd at du hadde penger nok for resten av livet?

Da burde du ha råd til egen trampo, eller i det minste til sikkerhetsnett til naboens.

Du kan heller ikke sette som krav at de skal ha nett på sin trampo, selv om det burde vært påbudt da.

Gjest Gjest
Skrevet
hva syns dere om å bli forsørget av enten mannen eller kona deres? grunnen til at jeg tenker på dette er fordi eksen min sa til meg at han ville gjøre det når vi skulle bli gift (som aldri ble noe av, hihi). jeg sa bastant nei. jeg vil aldri i verden være avhengig av noen. og jeg hadde vært så utrolig flau over å fortelle folk rundt meg at jeg levde som på 50-tallet og ble forsørget av gubben min liksom. :overrasket:

hva syns dere om dette? er det lavmål eller bare et tegn på at man er avhengig av en annen person?

er det noen her inne som blir dette? hvordan føles det? :) :) går dere fortsatt med ryggen rak? ja den var stygg, men jeg syns det er lavmål å bli forsørget i år 2006.

heldigvis har jeg godt med penger og trenger aldri å bekymre meg for sånt, men alle er jo ikke i min situasjon. ;)

Bite me

Her har du det.

Gjest Bite me
Skrevet

å herre min gud som jeg ler. jeg husker at jeg skrev det men ikke helt. nei jeg skrøyt nok på meg mye der. jeg har dårlig råd men det kommer seg etter hvert. kanskje jeg arver?????????????????+

jeg må igjennta att dette innlegget ikke handler om hverken min datter eller min økonomi!!!!

Bite me

Her har du det.

Skrevet

hold oss til saken , da folkens! Og bruk dagboken eller PM til slike diskusjoner.

Skrevet

Trampoliner i tette nabolag er en uting.

Skrevet
Trampoliner i tette nabolag er en uting.

:Nikke: Det er en uting spør du meg!

Gjest Bite me
Skrevet

da burde ikke du kommentert min skrivefeil under samlivs forumet. det handlet jo ikke min tråd om der inne ;)

hold oss til saken , da folkens! Og bruk dagboken eller PM til slike diskusjoner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke påbudt med sikkerhetsnett på en trampoline.

305 ble skadet på trampoliner ifjor. Noen som vet hvor mange ulykker det var fex med fjortenåringer som fikk ha alene hjemme fester?

Gjest Gjest1
Skrevet

305 ble skadet på trampoliner ifjor. Noen som vet hvor mange ulykker det var fex med fjortenåringer som fikk ha alene hjemme fester?

Det var en dårlig sammenligning.

Sikkerhetsnett gir færre ulykker

Skrevet

Har du gjort en erfaring?

Skrevet

EN om gangen på trampolinen, og bare midt på? Hopp, hopp, rett opp og ned helt alene? Det høres da fryktelig kjedelig ut?

Da tror jeg streng tatt ikke at jeg hadde giddet å bruke masse penger på en trampoline.

Til vanlig er jeg sikkerhetsfreak, men er det ikke egentlig mye farligere å klatre i trær og sykle enn å være to om gangen på en trampoline? (Regler om sikkerhetsnett og ikke hoppe på våt trampoline og slikt forstår jeg godt.)

Skrevet
EN om gangen på trampolinen, og bare midt på? Hopp, hopp, rett opp og ned helt alene? Det høres da fryktelig kjedelig ut?

Da tror jeg streng tatt ikke at jeg hadde giddet å bruke masse penger på en trampoline.

Til vanlig er jeg sikkerhetsfreak, men er det ikke egentlig mye farligere å klatre i trær og sykle enn å være to om gangen på en trampoline? (Regler om sikkerhetsnett og ikke hoppe på våt trampoline og slikt forstår jeg godt.)

Det er vel en større sjanse for at det skjer noe på en trampoline fordi det oftest er flere opp på samtidig med kræsj og kolisjoner og så er trampoline hyppigere i bruk en å klatre i trær.

og når det gjelder sykling så er det vel påbudt med hjelm nå??

Gjest Gjest_elmat_*
Skrevet

Vi har hatt trampoline i hagen i sju år nå, var nok blant "trendsetterne" på området. Har til dags dato ikke (bank i bordet) hatt et eneste uhell/ ulykke som har kvalifisert til mer enn en kald klut på kneet.

Her har unger fra hele nabolaget stått i kø de første årene, og vi hadde et streng regime med hensyn til når trampolinene var stengt eller åpen. En stor planke med "trampolinene er stengt" markerte dette. Nå er det mange trampoliner på feltet, og presset på vår har heldigvis blitt mindre. - Bortsett fra at det har vært litt vel folksomt her til tider har vi bare hatt positive erfaringer:

UNGENE STORKOSER SEG! små og store sammen, er kreative, finner på nye leker og triks, tar salto som bare det....får MASSE fysisk aktivitet, får mestringsopplevelser, blir kjent med kroppen sin... dersom man deler antallet ulykker og uhell med antallet leketimer er jeg ikke sikker på om skadeomfanget er så stort i forhold til andre aktiviter. Jeg tror at innaktive, klønete unger er et større helseproblem enn trampolinene representerer!

Skrevet

Jo, men det er viktig at man tar visse sikerhetshensyn likevel.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, selvsagt: Det er lov å bruke huet....

- og dersom man er uheldig kan man knekke fingeren i nesen.

Skrevet
Ja, selvsagt: Det er lov å bruke huet....

- og dersom man er uheldig kan man knekke fingeren i nesen.

:ler: sant nok.

Skrevet

Jeg skjønner at trampoline er kjempegøy, og jeg er ikke i tvil om at det er bra trim, både for barn og voksne.

Men det er fryktelig slitsomt i et tett nabolag! Vi har to naboer med trampoline tett på oss. En familie med små barn som starter uhyggelig tidlig på helgemorgenene...... og holder på til middagstid. En familie med store barn som begynner ved middagstid og fortsetter til det blir mørkt. Og såvidt jeg kan se, så er det ingen regler om kun en av gangen - og derav blir det ekstremt mye hoing og frydefull hyling. Det er komplett umulig å sitte ute i sin egen hage og slappe av på fine dager :grine:

Hvis alle hadde gjennomført regelen om kun en på trampolina av gangen, så ble det kanskje levelig i nabolaget også!

Får håpe det stemmer at dette er en trend på vei ut!

Nå er mine unger "avvent" fra trampolina - vi har ikke selv, men de har vært mye hos kamerater. Store unger = store skader. En periode så måtte vi til lege eller kiropraktor hver gang eldstemann hadde hoppet - han ble så ivrig, tok nesten-salto, landet forkjært, og så var vi igang...... dyrt!

Og hvis en nabounge skader seg alvorlig på din trampoline - er du virkelig sikker på at du er garantert å unngå erstatningsansvar bare ved å sette opp en lapp? Jeg hadde ikke vært for trygg på det, dessverre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er mye farligere å hoppe flere om gangen på trampoline enn det er å sykle uten hjelm.

Når flere hopper om gangen på en trampoline, blir nettet i trampolinen skjevt belastet. Sviktet i strikkene avhenger av barnas vekt, noe som så klart vil variere ettersom hvor gamle/store barna er.

Poenget mitt er bare at mange blir hysteriske når jeg sier at mine barn får sykle uten hjelm, men de lar gjrne mange barn hoppe samtidig på en trampoline.

Evelina - tidligere trampolineinstruktør.

Gjest Bare gjest
Skrevet

Man bør vel passe på litt begynnelsen, vi spør alltid om de som hopper hos oss er nybegynnere eller godt vant. Ser det litt an, noen er jo mer spretne enn andre.

DSB har satt opp noen kjøreregler for trampoline som sikkert er greie å lese:

http://www.dsb.no/Article.asp?ArticleID=1513&oppslag=1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...