Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #21 Skrevet 8. mai 2006 lille jenta hopper hos naboen men de bruker ikke sikkerhetsnett. det ER SÅ irriterendes!!!!!! ← ...hvis lille jenta er di er det ditt ansvar å holde henne fra trampolina, vet du...
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #22 Skrevet 8. mai 2006 *noterer* Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 2 personer av gangen på trampolina (moderte antallet - men størrelsen på trampolina har noe å si her...) * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... * ikke gjenstander generellt * trampolina brukes ikke når den er våt eller fuktig (blir veldig glatt da) * trampolina skal kun benyttes mens noen voksne er i nærheten * INGEN fremmede barn får bruke trampolina uten å spørre! * Avtale med naboen ( som forøvrig selv har trampoline!! ) når man slutter av for kvelden. (Har ikke sjenert meg enda...) * ingen salto! * forsiktig når man hopper med mindre! (må moderer meg her - gutta mine (3 og 8,5) må kunne hoppe sammen, men være forsiktige) ←
Gjest Bite me Skrevet 8. mai 2006 #23 Skrevet 8. mai 2006 det er jeg klar over men så har naboen sagt at det er greit da ...hvis lille jenta er di er det ditt ansvar å holde henne fra trampolina, vet du... ←
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #24 Skrevet 8. mai 2006 det er jeg klar over men så har naboen sagt at det er greit da ← Greit for ham eller lillejenta...? Jeg nekter mine og hoppe der hvor det ikke er sikkerhetsnett - punktum. De synes nok jeg er litt streng, men slik er det bare... (Den eldste da...den yngste går ingen steder uten foreldre ennå...)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #25 Skrevet 8. mai 2006 Er trampoline fremdeles den store hotte greia? Trodde det hadde gitt seg...
c",) Skrevet 8. mai 2006 #26 Skrevet 8. mai 2006 lille jenta hopper hos naboen men de bruker ikke sikkerhetsnett. det ER SÅ irriterendes!!!!!! ← Da er det bare å nekte jenta å hoppe på naboens trampoline, eller så får du være til stede når din datter er der å hopper. Jeg ville ikke satt opp en trampoline uten sikkerhetsnett, det er så fort gjort å falle ut av trampolina. Men ser at det er ganske stor forskjell på det å bruke nett da, her hvor vi bor har nesten alle nett på sine trampoliner, mens andre steder igjen brukes nesten ingen nett.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #27 Skrevet 8. mai 2006 Det er ikke bar å hoppe fire stykker samtidig på ei trampoline. Max to, helst bare en om gangen.
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 8. mai 2006 #28 Skrevet 8. mai 2006 skjønner at jeg er grusom streng. Mine barn får ikke lov å hoppe på trampoline sammen med noen. Jeg er redd for at en skal ramle, og den andre havner oppå. Tenker da på indre skader. dvs: en om gangen hoppe på midten ta av sko ikke salto
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #29 Skrevet 8. mai 2006 skjønner at jeg er grusom streng. Mine barn får ikke lov å hoppe på trampoline sammen med noen. Jeg er redd for at en skal ramle, og den andre havner oppå. Tenker da på indre skader. dvs: en om gangen hoppe på midten ta av sko ikke salto ← Dette er den klokeste listen jeg har sett.
Velvet Skrevet 8. mai 2006 #30 Skrevet 8. mai 2006 Hos naboen måtte vennene til ungene deres hente skriftlig tillatelse fra den enkeltes foreldre. Ingen lapp-ingen hopping. Det er også viktig at det ikke er for mange som hopper samtidig. Det er blitt anbefalt kun én om gangen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #31 Skrevet 8. mai 2006 lille jenta hopper hos naboen men de bruker ikke sikkerhetsnett. det ER SÅ irriterendes!!!!!! ← Hvorfor lar du henne hoppe der da?
Seterjenta Skrevet 8. mai 2006 #32 Skrevet 8. mai 2006 skjønner at jeg er grusom streng. Mine barn får ikke lov å hoppe på trampoline sammen med noen. Jeg er redd for at en skal ramle, og den andre havner oppå. Tenker da på indre skader. dvs: en om gangen hoppe på midten ta av sko ikke salto ← Godt å se at det er flere som tenker som meg! Føler at jeg er fryktelig streng, og pågrensa til hysterisk, men... Vet jo innerst inne at det er det lureste, og at ungene godt kan lære å være litt forsiktige før det er for sent. (nei, jeg er ikke sånn som nekter ungene alt, de får utfolde seg ganske mye, klatrer i trær etc, men akkurat når det gjelder trampoliner har jeg strenge grenser)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #33 Skrevet 8. mai 2006 ikke hoppe på det blå på kanten,da foten kan komme under.....
Gjest Bite me Skrevet 8. mai 2006 #34 Skrevet 8. mai 2006 For naboen Greit for ham eller lillejenta...? Jeg nekter mine og hoppe der hvor det ikke er sikkerhetsnett - punktum. De synes nok jeg er litt streng, men slik er det bare... (Den eldste da...den yngste går ingen steder uten foreldre ennå...) ←
Gjest Bite me Skrevet 8. mai 2006 #35 Skrevet 8. mai 2006 jeg har ikke råd til trampoline selv og siden lille-jenta vil så må hun da få lov. jeg har tatt opp det med sikkerhetsnett med naboen og han skulle tenke på det hvis jeg bidro med det jeg hadde råd til. jeg får se!!!!!! Hvorfor lar du henne hoppe der da? ←
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #36 Skrevet 8. mai 2006 Vi vurderer sterkt å kjøpe en stor trampoline til hagen. Plass er det nok av. God trening for mor... og moro for barna... Hva slags regler har dere som har trampoline satt for barna/brukerne? Hos oss blir det ikke aktuelt å hoppe med sko og ikke uten sikkerhetsnett. Kanskje ikke for mange av gangen heller...:klø: ← Nå var det et oppslag i avisen her om dagen. det er voldsomt mange skader hvert år.10.000??? Det skal kun 1 barn av gangen i trampolinen. Ikke mindre barn sammen med de store.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #37 Skrevet 8. mai 2006 Vi vurderer sterkt å kjøpe en stor trampoline til hagen. Plass er det nok av. God trening for mor... og moro for barna... Hva slags regler har dere som har trampoline satt for barna/brukerne? Hos oss blir det ikke aktuelt å hoppe med sko og ikke uten sikkerhetsnett. Kanskje ikke for mange av gangen heller...:klø: ← Som beboer i rekkehus mednabo som har trampoline, så er jeg mektig forbannet. Det er naboens unger+venner. Hyling og roping i takt med hoppingen. helt forferdelig på fine dager. Man orker bare ikke sitte ute. vokner søndagsmorgen av at ungene er i full gang.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #38 Skrevet 8. mai 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2001/06/17/264152.html
Gjest Fruktfat Skrevet 8. mai 2006 #39 Skrevet 8. mai 2006 jeg mener jeg har hørt at man skal ha sikkerhetsnett på trampoliner nå/at det er påbudt? (trampoliner er GØY! )
marta Skrevet 8. mai 2006 #40 Skrevet 8. mai 2006 jeg mener jeg har hørt at man skal ha sikkerhetsnett på trampoliner nå/at det er påbudt? (trampoliner er GØY! ) ← Er det virkelig det?? For her på lekeplassen har de sett opp trampolinen UTEN sikerhetsnett til min store ergrelse. Grunnen er at nettet likevel blir ødelagt av eldre unger, men det er jo bedre å spleise på et sikerhetsnett en å spleise på en milionerstatning?? Forstår ikke logikken og synest ikke det er noe gøy å sende ut 4 åringen nå da hun endelig har blitt så pass selvstendig at hun kan gå ut på egenhånd, når jeg vet at hun går direkte, uten omveier, bort til trampolinen. Da må selvfølgelig jeg også vere der og det har jeg ikke tid til hele dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå