Thomasine Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Vi vurderer sterkt å kjøpe en stor trampoline til hagen. Plass er det nok av. God trening for mor... og moro for barna... Hva slags regler har dere som har trampoline satt for barna/brukerne? Hos oss blir det ikke aktuelt å hoppe med sko og ikke uten sikkerhetsnett. Kanskje ikke for mange av gangen heller...:klø:
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Ikke mer enn 3, ingen under 6 år uten at foreldrene er tilstede og sier ja selv. Ikke mat eller drikke i trampolina eller annet som kan sette "skliflekker". Hold avstand. Ellers er det fritt fram - dette skal jo være gøy.
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2006 Ikke mer enn 3, ingen under 6 år uten at foreldrene er tilstede og sier ja selv. Ikke mat eller drikke i trampolina eller annet som kan sette "skliflekker". Hold avstand. Ellers er det fritt fram - dette skal jo være gøy. ← Da blir det slik: Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 3-4 * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... Flere...?
c",) Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 3-4 * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... * ikke gjenstander generellt * trampolina brukes ikke når den er våt eller fuktig (blir veldig glatt da) Ellers gikk min datter med håndleddsbrudd i fjor sommer, og fikk ikke brukt trampolina, så det er ei som gleder seg til vi får satt opp trampolina igjen. Tror vi har en jobb i ettermiddag
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2006 Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 3-4 personer av gangen * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... * ikke gjenstander generellt * trampolina brukes ikke når den er våt eller fuktig (blir veldig glatt da) Ellers gikk min datter med håndleddsbrudd i fjor sommer, og fikk ikke brukt trampolina, så det er ei som gleder seg til vi får satt opp trampolina igjen. Tror vi har en jobb i ettermiddag ← *noterer* Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 3-4 * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... * ikke gjenstander generellt * trampolina brukes ikke når den er våt eller fuktig (blir veldig glatt da) Ikke trampolinas skyld at datteren gikk med håndleddsbrudd, eller...
c",) Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Ikke trampolinas skyld at datteren gikk med håndleddsbrudd, eller... ← Nei, det var den første varme dagen i fjor sommer, å hun ville ha skjørt på seg på skolen. Valget falt på et langt og trangt skjørt. Det hun ikke tenkte på at når man har på skjørt og er fin "dame" så må man ta hensyn til det å ikke løpe. Noe hun selvfølgelig glemte, så hun snublet å landet forkjært på håndleddet. Dette skjedde helt i begynnelsen av juni, resulterte i 2 operasjoner, gipset arm i 6 uker, og forbud mot bl.a trampoline og ballsport i 12 uker etter at gipsen var fjernet. Vi regnet ut at hun kunne begynne å bruke trampolina igjen i oktober, så vi demonterte den å pakket den bort for vinteren sånn at den ikke sto å fristet.
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2006 Nei, det var den første varme dagen i fjor sommer, å hun ville ha skjørt på seg på skolen. Valget falt på et langt og trangt skjørt. Det hun ikke tenkte på at når man har på skjørt og er fin "dame" så må man ta hensyn til det å ikke løpe. Noe hun selvfølgelig glemte, så hun snublet å landet forkjært på håndleddet. Dette skjedde helt i begynnelsen av juni, resulterte i 2 operasjoner, gipset arm i 6 uker, og forbud mot bl.a trampoline og ballsport i 12 uker etter at gipsen var fjernet. Vi regnet ut at hun kunne begynne å bruke trampolina igjen i oktober, så vi demonterte den å pakket den bort for vinteren sånn at den ikke sto å fristet. ← Uffda... Håper hun ikke får noen mén etter skaden... Hørtes ikke godt ut... Da får vi håpe hun får glede av trampolina i år...
c",) Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Uffda... Håper hun ikke får noen mén etter skaden... Hørtes ikke godt ut... Da får vi håpe hun får glede av trampolina i år... ← Neida, ingen men annet enn et lite arr etter operasjonene. Hun driver med drill, å bare 2 dager etter 1. operasjon fant hun fram drillstaven og begynte forsiktig å øve med den friske hånden. Ca 2 uker etter det var vi i Oslo på korpsfestival, å jeg trodde at hun kun skulle marsjere i togene, men under trening så jeg plutselig min datter sammen med drillerne i full sving med de programmene de hadde. Gjett om jeg var imponert Hennes drilltrening var forresten veldig fint for å gjennvinne funksjonen i det håndleddet som var brukket. Regner med at hun får stor glede av trampolina iår, da vil vi ikke ha noen uhell. Endret 8. mai 2006 av 9kita
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2006 Neida, ingen men annet enn et lite arr etter operasjonene. Hun driver med drill, å bare 2 dager etter 1. operasjon fant hun fram drillstaven og begynte forsiktig å øve med den friske hånden. Ca 2 uker etter det var vi i Oslo på korpsfestival, å jeg trodde at hun kun skulle marsjere i togene, men under trening så jeg plutselig min datter sammen med drillerne i full sving med de programmene de hadde. Gjett om jeg var imponert Hennes drilltrening var forresten veldig fint for å gjennvinne funksjonen i det håndleddet som var brukket. Regner med at hun får stor glede av trampolina iår, da vil vi ikke ha noen uhell. ←
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 En ting som ikke ble nevnt, om dere har naboer i nærheten: Ikke lov å bruke den uten at deres barn bruker den og dere er hjemme. Her hvor vi bor var det en tendens til at alle naboungene brukte de trampolinene som fantes helt til det skjedde en ulykke. Heng like godt opp en lapp med en gang. Ikke alle kan lese, men da har dere i hvert fall gjort det dere kan.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Jeg hater trampolina til naboen.... Spjoing spjoing hele forbanna dagen! så mitt råd er: ikke kjøp, men la barna vokse opp på kommunale lekeplasser!
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Jeg hater trampolina til naboen.... Spjoing spjoing hele forbanna dagen! ← Det er faktisk også et poeng. Å avslutte trampolinehoppingen et gitt tidspunkt om kvelden dersom lydene forstyrrer naboer.
c",) Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 En ting som ikke ble nevnt, om dere har naboer i nærheten: Ikke lov å bruke den uten at deres barn bruker den og dere er hjemme. Her hvor vi bor var det en tendens til at alle naboungene brukte de trampolinene som fantes helt til det skjedde en ulykke. Heng like godt opp en lapp med en gang. Ikke alle kan lese, men da har dere i hvert fall gjort det dere kan. ← Det er faktisk veldig viktig. Det er greit at det er noen voksne i nærheten om noe skulle skje.
Gjest lilletroll Skrevet 8. mai 2006 #14 Skrevet 8. mai 2006 Hva slags regler har dere som har trampoline satt for barna/brukerne? ← Kun èn av gangen, uten sko, med sikkerhetsnett.
Thomasine Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2006 *noterer* Regler i trampolina: * ikke sko * ikke uten sikkerhetsnett * max 3-4 personer av gangen på trampolina * ikke mat/drikke innenfor sikkerhetsnettet... * ikke gjenstander generellt * trampolina brukes ikke når den er våt eller fuktig (blir veldig glatt da) * trampolina skal kun benyttes mens noen voksne er i nærheten * INGEN fremmede barn får bruke trampolina uten å spørre! * Avtale med naboen ( som forøvrig selv har trampoline!! ) når man slutter av for kvelden. (Har ikke sjenert meg enda...) Tenkte jeg skulle skrive ned reglene etterhvert, laminere det og henge opp i nettet på trampolina. Kan sette til noen bilder ved siden av teksten slikat (forhåpentligvis) barn som ikke kan lese også skjønner poenget. F.eks bilde av mat og drikke med et stort rødt kryss over eller et surt smil...? :klø:
Gjest Gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 Så flink du er Thomasine! Mange uhell kunne vært unngått ved at flere var så gjennomtenkte når de kjøper trampoline.
Furstina Skrevet 8. mai 2006 #17 Skrevet 8. mai 2006 Bra med klara regler Thomasine. Här i huset är "vi" (läs sonen) morgonpigga så det kan vara bra att ha en regel om "inget hopp före kl X" också. När klockan är 9 har vi redan varit uppe i tre timmar och är rastlösa...
Seterjenta Skrevet 8. mai 2006 #18 Skrevet 8. mai 2006 Vi skal kjøpe trampoline nå, og jeg har alltid vært av den oppfatning at mer enn en på om gangen bør unngås... Hos oss får kun en være på, evt de andre må sitte på kanten og vente på tur. Hos naboen hopper de flere om gangen (t.o.m. med vannslangen rett på matta!), men det er da så lett at uhell skjer da!? Det er nok å hoppe litt i utakt, så mister man balansen og kan få andre oppå seg. Så hos oss blir det nok litt strengere regler enn hos naboen... Uten sko er en selvfølge, henger meg ellers på de andre reglene over her.
:-) anna Skrevet 8. mai 2006 #19 Skrevet 8. mai 2006 - At ikke små og store hopper samtidig. - At det er strengt forbudt å ta salto
Gjest Bite me Skrevet 8. mai 2006 #20 Skrevet 8. mai 2006 lille jenta hopper hos naboen men de bruker ikke sikkerhetsnett. det ER SÅ irriterendes!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå