Gjest Uga Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Jeg skal kjøpe meg hus for øyeblikk. Jeg har ikke plinging på hvor det er best å kjøpe hus. I innland, i utland, i vestkant eller i sørlana? Vi skal flytte jeg og konen min hvis vi skal. Men hvor er det billig? Det må bli en plass som er bra for ungene våress. Det koster mye penger? Vet dere at det koster mye penger? Lailihet er bedre tror dere? Hva tror dere? Vi har spart penger jeg og konen min. Hvis det er nok det er bra. Hvis det er ikke nok det er ikke bra. Ikke bra for oss. Vi har 5 unger som er like gammel i aldren her og der. En er 14, og en er 13, og så en i 10 og en i 5 og en i 4 år tilsammen. Noen er i barnebagen og noen er ikke det. De er på skolen. Så skolen og barnebagen er bra hvis de er nært seg til hverandre og til oss foreldre. Hva sier dere? Takk for innsatsen. Med vennlig hilsen, Uga fra hjemlandet
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Dere må jo flytte et sted dere har/får jobb, det er jo det de fleste gjør. De skaffer seg jobb (evt ny jobb) og flytter dit. Ja, det koster svært mye å kjøpe hus. Nesten ingen klarer å spare nok penger til å kjøpe hus uten å låne penger i banken i tillegg. Det kommer litt an på hvor i landet dere skal flytte, beliggenhet og hvor stort huset er, naturligvis. Det er billigere i små byer enn i store byer. Oslo er aller dyrest. Siden dere har mange barn, må dere jo kjøpe et hus som er stort nok til alle sammen. Barna kommer jo til å bli større, og trenger mer plass etterhvert. Jeg tror ikke det finnes leiligheter hvor det er nok plass til to voksne og fem store barn. I så fall er disse leilighetene kjempedyre, minst like dyre som hus.
Gjest Uga Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Tusen takk for innsatsen De. Ja, jeg mener ikke å ikke bare låne i banken. fordi vi må låne i tillegstall. plus så vi har spart penger på siden. skjønner du? vi har spart penger jeg og konen min, og så plus skal jeg og konen min låne også penger i banken i tillegstall. så jeg tror det er best for oss å bare kjøpe et hus som heter thomas bolig. vi har nok til det man tror. konen min sier det er billire. vi har ikke kommet til løsning enda, men vi kommer sikkertt snart. thomas bolig hus er stor i henhold til lailihet ikke sant? eller hva tror dere? det er billig også. billire kan jeg mene kanskje. det er nok, mer enn nok for oss familie. datteraen min skal flytte på sin hybel snart., og kanksje sønnen min også om par år. man vet aldri. tiden går. fort. men thomasbolig hus er bra. hva tror dere? takk for innsatsen med vennlig hilsen, Uga fra hjemlandet
jordbær Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 For å få en idè om hva hus/leiligheter koster rundt om i norge, kan du søke på www.finn.no
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Du mener nok tomannsbolig. Og ja, jeg tror det kan være et bra kjøp. Noen tomanssboliger har flere soverom, dere trenger nok litt flere soverom enn mange andre, siden dere har så mange barn. Hva som er billig og dyrt, og hva som er lurt å kjøpe, kommer an på hvor i landet dere skal flytte. På små steder finnes det ikke så mange leiligheter å kjøpe, mens i store byer er eneboliger kjempedyrt.
Gjest Uga Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Jeg så et hus! Wow! Det koster bare 500 tusen! Men de sier det er ingen reneringering i hele huset. Kan noen formerere meg hva det vil si? Det er ikke godt å si hva de mener. De sier det er vann i huset, og det er selfelgelig bra for meg og konen og familien, men de som selger huset mener det var ikke bra? Hvorfor ikke? Det er ikke bra og ha vann i huset? fordi det mangler reneringering.. Håper noen kan hjelpe oss litt her. Takk for innsatsen. med vennlig hilsen Uga
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Mener du renoveres? Det betyr at hele huset må pusses opp fra ende til annen.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Hallo! Morsom lesing er det jo, så fortsett gjerne.
Gjest Uga Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Hva mener renoveres? Jeg vet ikke om det betyr det samme som reneringering. Vet du det? Betyr det 2 ord det samme? De som skal selge huset snakker om vann. Hva sammenheng har det med renoveres? Takk for innsatsen. med vennlig hilsen'Uga
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Drenering tenker jeg du mener,da må det graves rundt hele huset og legges rør eller kommer det fukt inn i huset..
Gjest Uga Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Takk for innsatsen. Åja! Endelig! Jeg husker det nå! Det var det hun damen sa! Hun som kal selge huset snakket om vann og fukk først, og etter på hun sa at det mangler dreneringering. Det er vel det! Det er det hun mener ikke sant? Hva mener det? med vennlig hilsen Uga Unnskyld for forstyrring av Dem.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #12 Skrevet 14. mai 2006 Hvorfor ble denne flyttet til snikk.snakk? Blir ikke innlegg tatt seriøst her hvis man ikke skriver feilfritt norsk? Alle skjønner jo at TS ikke er norsk, hva slags velkomst er det på et forum at folk ikke tar spm seriøst?
Hilde Skrevet 14. mai 2006 #13 Skrevet 14. mai 2006 Gikk litt fort i svingene for oss, tråden er flyttet tilbake. Newt-mod
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #14 Skrevet 15. mai 2006 Dersom det er drenering det snakkes om, betyr det at hele tomten må graves opp og det kan bli vanvittig dyrt. Det er derfor huset er så billig. Ikke kjøp det! Dersom de sier at det er vann i huset, håper jeg at de ikke mener at det er fukt-skader i huset. Det er IKKE bra, og kan bli veldig dyrt. De mener nok ikke at det er innlagt vann, det er det vel i alle hus.
momo Skrevet 15. mai 2006 #15 Skrevet 15. mai 2006 Jeg ville ikke kjøpt et hus som det er fukt i og som må dreneres, det kan bli utrolig dyrt og etterhvert koste mer en et nytt hus. Tror jeg heller ville satset på stor tomansbolig som er litt nyere eller rekkehus. Hvor dere skal bo må dere nok tenke på selv. Helst et sted dere har jobb eller kan få jobb. Kanskje dere vil bo i nærheten av venner eller familie. I Oslo er det jo veldig dyrt og bo. Og ellers i de største byene og.
Montezuma Skrevet 15. mai 2006 #16 Skrevet 15. mai 2006 Jeg skal kjøpe meg hus for øyeblikk. Jeg har ikke plinging på hvor det er best å kjøpe hus. I innland, i utland, i vestkant eller i sørlana? Vi skal flytte jeg og konen min hvis vi skal. Men hvor er det billig? Det må bli en plass som er bra for ungene våress. Det koster mye penger? Vet dere at det koster mye penger? Lailihet er bedre tror dere? Hva tror dere? Vi har spart penger jeg og konen min. Hvis det er nok det er bra. Hvis det er ikke nok det er ikke bra. Ikke bra for oss. Vi har 5 unger som er like gammel i aldren her og der. En er 14, og en er 13, og så en i 10 og en i 5 og en i 4 år tilsammen. Noen er i barnebagen og noen er ikke det. De er på skolen. Så skolen og barnebagen er bra hvis de er nært seg til hverandre og til oss foreldre. Hva sier dere? Takk for innsatsen. Med vennlig hilsen, Uga fra hjemlandet ← Veldig, veldig bra og underholdende dette her!!! Men jeg vil på det sterkeste anbefale at dere snart tar de minste barna ut av barnebagen! Det kan bli vanskelig å puste.......
Montezuma Skrevet 15. mai 2006 #17 Skrevet 15. mai 2006 Her er det et fint lite hus til salgs: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...692&pos=1&tot=1
Gjest Uga Skrevet 17. mai 2006 #18 Skrevet 17. mai 2006 Tusen takk for innsatsen alle sammen. Det er jeg veldig glad for. Jeg så på finn.no. Det var ja men mange der da! Jeg vil jo aldri ferdig av å se på. Og det er bra. Tusen takk! Og jeg så huset her oppe, men den er bare for dyr. Det går ikke ant. Og ja, dere sier det betyr dreneringering? og det betyr fukk og kanskje vann inne huset. Og det e rikke bra. Og ja jeg vet det nå at det er ikke bra, så vi skal ikke kjøpe det. Vi skal finne på noe. Kanskje i andre sted. Vi får se. Og nei vi skal ikke bo i Oslo. Jeg hører det er ikke så bra. Og Dem som sier at vi skal ta det minste barne ut av barnebagen snart. Hvorfor det? Det minste barne vårress skal være i barnebagen og der skal det bli helt til de skal begynne på skolen. Jeg trodde du vet om det, du som er fått i Norge og er Norsk. Jeg kan ikke ta mine minste barne ut av barnebagen nå. Det er for tidlig. Jeg kan ta den ene neste år, men den andre må bli. Hva er det det betyr når du sier at det er vanskelig å puste? Med vennlig hilsen Uga
Gjest Uga Skrevet 17. mai 2006 #19 Skrevet 17. mai 2006 God suttenmai alle sammen foreststen! Hylle for Norge!! Hurra!! Hurra suttenmai!! med vennlig hilsen Uga
Gjest Uga Skrevet 17. mai 2006 #20 Skrevet 17. mai 2006 GRATULERER MED DAGEN, alle sammen! sånn er bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå